Aviseringar
Rensa alla

Jag hör onda röster i mitt huvud..


Ämnesstartare

Hej! Jag tänkte presentera mig själv, men skiter i detta och hoppar direkt till problemet:
 

I cirka 3 månader har jag hört röster i mitt huvud.. Dessa hörs på stan, i hemmet, hos vänner.. Överallt!
Jag hör 2 röster..

Den ena rösten låter som en ung flicka, kanske runt 10 år. Hon säger åt mig att låta bli!

Den andra rösten, en mörk gubbröst, säger åt mig att döda folk i min närhet..

Jag inser hur sjukt detta låter, men har inte "kuk nog", so to speak för att söka psykisk hjälp..

Jag vänder mig till er för att höra om det finns någon här som har upplevt något liknande, och hur ni i en sådan sits klarade av att tackla problemen!

Tack i förhand! Hälsningar, Torbjörn


   
Citera
Ämnesstartare

torbjörn du måste söka hjälp snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schizofreni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

döda ingen


   
SvaraCitera
SOMBI

Torbjörn: "kuk nog"

kan man ha "fitta nog" att våga någonting också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att höra röster behöver inte vara något farligt i sig, men det kan vara bra att ha en kontakt med vården för säkerhets skull så att du har någonstans att ventilera ditt tillstånd.


   
SvaraCitera
SOMBI

och i omvänt att INTE ha "fitta nog"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

kan man ha "fitta nog" att våga någonting också?

nein.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha., vfr tog ni bort mitt svar ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
torbjörn du måste söka hjälp snabbt

Jag kan intyga att jag aldrig någonsin skulle fullfölja dessa begär, hur intensiva rösterna än blir. Så någon annan än mig själv är inte i fara..

Vilken form utav behandling kommer jag att få tror du? Det är denna biten som skrämmer mig mest.. Risken existerar väl att de dömer mig som en fara för människor i samhället, och på så vis tvingar mig att sitta inlåst någonstans..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jkdlsgft:
jaha., vfr tog ni bort mitt svar ?

Ooops. Återställt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn:

Jag kan intyga att jag aldrig någonsin skulle fullfölja dessa begär, hur intensiva rösterna än blir. Så någon annan än mig själv är inte i fara..

Vilken form utav behandling kommer jag att få tror du? Det är denna biten som skrämmer mig mest.. Risken existerar väl att de dömer mig som en fara för människor i samhället, och på så vis tvingar mig sitta inlåst någonstans..

de kommer inte att spärra in dig, de kommer att prata med dig och hjälpa dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

de kommer inte att spärra in dig, de kommer att prata med dig och hjälpa dig

Kan du bekräfta detta? Har du varit med om en liknanade situation själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn:

Kan du bekräfta detta? Har du varit med om en liknanade situation själv?

vet folk som varit det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shit!! 🙁 Vad gör du när flickan säger åt dig att låta bli? Eller asså vad tycker hon inte att du ska göra?


   
SvaraCitera