Aviseringar
Rensa alla

Jag hör onda röster i mitt huvud..


Ämnesstartare

amsi:

vet folk som varit det

Okej. Saken är den att gubbrösten ibland säger: "Så fort du har dödat, då slutar jag att tala"..

Du tror inte att dessa människor inom vården kan få för sig att jag kanske lyder gubbens ord om detta kommer fram?

Om jag arbetade inom vården och någon annan patient med denna typen av problem kom in hade jag inte tagit några risker, utan direkt kikat efter en eventuell möjlighet att övervaka denna personen på något vis.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn:

Okej. Saken är den att gubbrösten ibland säger: "Så fort du har dödat, då slutar jag att tala"..

Du tror inte att dessa människor inom vården kan få för sig att jag kanske lyder gubbens ord om detta kommer fram?

Om jag arbetade inom vården och någon annan patient med denna typen av problem kom in hade jag inte tagit några risker, utan direkt kikat efter en eventuell möjlighet att övervaka denna personen på något vis.. 

du jobbar inte inom vården. nej. gå dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sonny: Vad gör du när flickan säger åt dig att låta bli? Eller asså vad tycker hon inte att du ska göra?

Jag försöker att ignorera dessa röster så gott det går bara.. Jag har inte testat att tala till dem direkt.. Det om något, hade väl sett sjukt ut bland andra människor? Jag vill ligga lågt med det här, hålla det hemligt tillsvidare.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du är hemma, o hör rösterna så kan du väl bara fråga va faan dom vill, testa ifall dom svarar så du kanske får veta nått! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sonny:
Om du är hemma, o hör rösterna så kan du väl bara fråga va faan dom vill, testa ifall dom svarar så du kanske får veta nått! 🙂

Ja, det om något hade varit intressant.. Men tyvärr hör jag endast dessa röster när jag befinner mig i närheten av andra människor.. Kan det vara ett tecken på något kanske? Något i stil med att jag stör mig på folk i omgivningen.. Skulle flickan då representera min andra hjärnhalva som tycker det är fel att döda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det kan vara! Men är det så att rösterna pratar i mun på varandra, den ena säger döda, o sen tjejen direkt efteråt? För då kan man ju tänka att det är så! Hur ofta hör du dom, varje dag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur låter rösterna ? 

Det sker telepatiskt med andra ord då ..hur ofta går det emellan de olika rösterna ? 

HAr det bara på gått i 3 månader hm, är du helt frisk annars i psyket och mentalt ? . Vill veta så jag kan komma med ett bra svar 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Hur låter rösterna ?

Som jag skrev rör det sig om 2 skilda röster.. Den ena, en flickas röst.. Låter som en flicka i tioårs-åldern.. Den andra, en djup gubbröst med mycket bas i..

Aaron: hur ofta går det emellan de olika rösterna ?

Flickan talar nästan alltid direkt efter gubben. Säger gubben något i stil med: "Ser du killen med den blå kepsen där borta? Döda honom!!". Då säger flickan direkt efter: Nej, gör det inte!!". Där efter kan gubben säga: "Gör det, jag vet att du vill". Och då säger flickan: "Tänk på konsekvenserna!".. Det är alltid flickan som har sista ordet..

Aaron: är du helt frisk annars i psyket och mentalt ?

Absolut, i övrigt mår jag fin-fint. aldrig någonsin tidigare varit med om detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde gå och prata med någon för att få verktygen att kunna hantera det. 

Jag har hört röster i mitt huvud sedan jag var liten. De har inte konsekvent uppmanat mig till något utan oftast är det bara som ett brus av en jävla massa röster (tänk skolmatsal) som ökar i styrka tills man nästan inte står ut. Ibland hör jag dock uppmaningar eller bara vanliga samtal. 
Det som jag märkt fungerar för mig är föra en konversation med sig själv antingen i huvudet eller rätt ut om väldigt basala saker. 
Typ koncentrera dig på att VERKLIGEN tänka/VERKLIGEN artikulera typ: "NEJ MEN TITTA vilken fin bok. Vilket vackert omslag, det påminner mig om min MORMOR".

Men du borde som sagt verkligen få hjälp att hitta verktyg som fungerar för dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn:

Som jag skrev rör det sig om 2 skilda röster.. Den ena, en flickas röst.. Låter som en flicka i tioårs-åldern.. Den andra, en djup gubbröst med mycket bas i..

Flickan talar nästan alltid direkt efter gubben. Säger gubben något i stil med: "Ser du killen med den blå kepsen där borta? Döda honom!!". Då säger flickan direkt efter: Nej, gör det inte!!". Där efter kan gubben säga: "Gör det, jag vet att du vill". Och då säger flickan: "Tänk på konsekvenserna!".. Det är alltid flickan som har sista ordet..

Absolut, i övrigt mår jag fin-fint. aldrig någonsin tidigare varit med om detta. 

Okay läskigt , kan du avgöra om det finns någon mer personlighet i deras röst eller låter det typ som en inspelad röst som upprepas helat tiden likadant eller ngt liknande ?  Du måste hitta ett sätt och kunna blockera dina inre röster i huvudet .   Det är jävligt skumt ingen frisk människa börjar höra en massa röster bara så där utan någon som helst påverkan eller orsak . Innan du söker hjälp tycker jag du ska läsa om det psykologiska fenomenet . Fortsätter det så måste du söka hjälp för annars kan det leda till hemska saker , som många skjutmassaker i USA ,flera av dom som utförde dåden sa de hörde röster ' det är inget att leka med 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur gammal är du? finns det någon familjemedlem eller vän som du har berättat om rösterna för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hörde också röster förut och det som hjälpte var att prata. då slutade det. sen gick det över efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:
Du borde gå och prata med någon för att få verktygen att kunna hantera det. 

Jag har hört röster i mitt huvud sedan jag var liten. De har inte konsekvent uppmanat mig till något utan oftast är det bara som ett brus av en jävla massa röster (tänk skolmatsal) som ökar i styrka tills man nästan inte står ut. Ibland hör jag dock uppmaningar eller bara vanliga samtal. 
Det som jag märkt fungerar för mig är föra en konversation med sig själv antingen i huvudet eller rätt ut om väldigt basala saker. 
Typ koncentrera dig på att VERKLIGEN tänka/VERKLIGEN artikulera typ: "NEJ MEN TITTA vilken fin bok. Vilket vackert omslag, det påminner mig om min MORMOR".

Men du borde som sagt verkligen få hjälp att hitta verktyg som fungerar för dig. 

Rösterna i ditt huvud har aldrig uppmanat dig till att döda folk då?

Aaron:

Okay läskigt , kan du avgöra om det finns någon mer personlighet i deras röst eller låter det typ som en inspelad röst som upprepas helat tiden likadant eller ngt liknande ?  Du måste hitta ett sätt och kunna blockera dina inre röster i huvudet .   Det är jävligt skumt ingen frisk människa börjar höra en massa röster bara så där utan någon som helst påverkan eller orsak . Innan du söker hjälp tycker jag du ska läsa om det psykologiska fenomenet . Fortsätter det så måste du söka hjälp för annars kan det leda till hemska saker , som många skjutmassaker i USA ,flera av dom som utförde dåden sa de hörde röster ' det är inget att leka med 🙂

Krävs väl mer än ett par röster för att utföra en massaker!? Herregud, jag skulle aldrig få för mig att göra något i den stilen.. Hellre tar jag mitt eget liv i sådant fall. Men ser detta som något ganska avlägset.. Som tur är gör ju dessa röster mig ej sällskap när jag skall sova och dylikt.. Hade så varit fallet hade jag nog reagerat på andra vis.. 

svefnpurka:
hur gammal är du? finns det någon familjemedlem eller vän som du har berättat om rösterna för?

Jag är 19 år, vad jag känner till har inga haft några sådana besvär.. Jag håller fast vid rösterna som en hemligthet, vill ej bli sjukförklarad riktigt än känner jag..


   
SvaraCitera
SOMBI

jag är ju inte "säker" på att jag skrev något här men jag måste ju ändå erkänna att jag är NÅGORLUNDA säker på att jag har kommenterat någonting här... men jag kan ju ha fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du tagit droger nyligen?

Vet att manma berättade en gång om en kille hon kände (tjackpundare) som sa åt honom att tända eld på en papperskorg. Till slut gjorde han det, sen om det hjälpte vet jag inte. Hursom, var stark och låt inte rösterna styra dina handlingar. Du kan ta dig ur det!


   
SvaraCitera