Aviseringar
Rensa alla

Jag känner inga skuldkänslor?


sociopat?


   
SvaraCitera

paras:

Om jag skrämmer någon till exempel min mamma med kniv och gör dumma saker så känns det inte dålig

Varför i helvete skulle man skrämma sin mamma med kniv? Det är ju bara sjukt [shake]


   
SvaraCitera

paras:

det är bara sex, knull och gnäll & gråt och låtsas spela med på deras fåniga lekar. Det

hahah, vad menar du med spela med på fåniga lekar? 🙂 har du något bra exempel?


   
SvaraCitera

hur gammal är du? [smile]


   
SvaraCitera

idiot


   
SvaraCitera

paras:

Om jag skrämmer någon till exempel min mamma med kniv och gör dumma saker så känns det inte dåligt

dålig i köket eller?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hur gammal är du? [smile]

Under arton [crazy] Över femton .....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

dålig i köket eller?[sad]

Faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

har du något bra exempel?

Att bruden liksom ringer till en och gråter "gör inte så , gör inte snälla så" bla bla bla "Jag kan inte ha en sån pojkvän, det är slut" & jag bara "ooook hejdå!" sen fem minuter senare så ringer dom IGEN "Snälla gör inte så, jag älskar dig"


   
SvaraCitera

paras:

Att bruden liksom ringer till en och gråter "gör inte så , gör inte snälla så" bla bla bla "Jag kan inte ha en sån pojkvän, det är slut" & jag bara "ooook hejdå!" sen fem minuter senare så ringer dom IGEN "Snälla gör inte så, jag älskar dig"

men det är väl ingen lek, det är väl mer att dom tycker att det är svårt att göra något konstruktivt av deras känslor. tänker mer att det inte är något planerat från deras sida.

men ok, fattar iaf vad du irriterar dig på.


   
SvaraCitera

paras:

Om jag skrämmer någon till exempel min mamma med kniv och gör dumma saker så känns det inte dåligt. Dold text: Det är kul

Läskigt.

paras:

Alltså jag känner seriöst inte skuldkänslor.

Inte ens när du ser någon bli ledsen eller sårad pga dig?

paras:

Och om jag ska kunna behärska mig så får jag verkligen kämpa och sätta upp en fasad och spela teater.

Du borde prata med en psykolog och få hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Inte ens när du ser någon bli ledsen eller sårad pga dig?

Nej. Men jag kan ju alltid låtsas bry mig beroende på situationen. [y]

daisy:

Du borde prata med en psykolog och få hjälp.

Jag har pratat med en psykolog förut - men inte om "skuldkänslor" som icke existerer nej. Men jag hade trubbel med lagen förut så därför fick jag sitta där och trycka på hans soffa.

Hur ska han liksom kunna hjälpa mig, jag mår ju bra och så men det finns väll inte nåt magiskt piller som kommer förändra mig så att jag blir som t.ex. du?


   
SvaraCitera

paras:

Nej. Men jag kan ju alltid låtsas bry mig beroende på situationen. [y]

Och hur bra fungerar det? [rolleyes]

paras:

Jag har pratat med en psykolog förut - men inte om "skuldkänslor" som icke existerer nej. Men jag hade trubbel med lagen förut så därför fick jag sitta där och trycka på hans soffa.

Synd att du inte passade på att prata ut när du väl var där.

paras:

Hur ska han liksom kunna hjälpa mig, jag mår ju bra och så men det finns väll inte nåt magiskt piller som kommer förändra mig så att jag blir som t.ex. du?

Att prata med en psykolog skulle hjälpa mycket, om du träffade en bra dvs, du skulle förmodligen förstå dig själv och ditt problem bättre, varför du inte får skuldkänslor osv och bearbeta det, och kanske också på medicin om det var nåt allvarligt. Tror jag.


   
SvaraCitera

paras:

Om jag skrämmer någon till exempel min mamma med kniv och gör dumma saker så känns det inte dåligt. Dold text: Det är kul

HAHAHHAHHHA
inte jag heller.. får ba skuldkänslor när jag sårat ngn med sanningen eller fått ngn att göra sig väldigt illa.. får dock skuldkänslor för ofta..[chocked]
btw, due den där killtypen jag aldrig skulle bosätta mig med.. ah nää.. D: due den killtypen ja trodde bara fanns i mina mardrömmar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Och hur bra fungerar det? [rolleyes]

Det funkar väll bra, men jag orkar ju inte hålla på så hemma hela tiden.

daisy:

Synd att du inte passade på att prata ut när du väl var där, de finns till just för att hjälpa en.

Ja, men det känns inte bra att blotta liksom mina dåliga sidor genom att sitta där och bekänna mina "synder". Det tar emot bara jag tänker på det. Han kommer tro att jag är ett psykfall eller något.

daisy:

Att prata med en psykolog skulle hjälpa mycket, om du träffade en bra dvs, du skulle förmodligen förstå dig själv och ditt problem bättre, varför du inte får skuldkänslor osv och bearbeta det, och kanske också på medicin om det var nåt allvarligt. Tror jag.

Ok. Jag har haft massa olika mediciner och dom har ingen särsklid diagnos på mig - har haft lugnande, anti-spykos medicin, anti-depp, adhd-medicin så att jag kan behärska mig. Men nu har jag fått mer pall på mig själv och gör inte lika mycket dumma saker så nu mår jag "bra" som dom säger. Och jag är en väldigt lung person utåt har abslout inte damp eller något. Lugn, impulsiv om det nu går ihop är jag typ....


   
SvaraCitera