Aviseringar
Rensa alla

Jag känner mig förföljd..


Ämnesstartare

Sedan polisen beslagtog den där silverfärgade bilen har min hjärna ständigt varit full av tankar. Men jag ser ej dessa tankar som dåliga på något plan, jag skulle vilja påstå att det är rädslan i dem som håller mig vid liv..

Ja, för visst har man läst ett och annat om försvarsmekanismer. Mitt psyke känns hyperaktivt och jag är uppmärksam på allt.. Jag är bombsäker på om något i miljön runt omkring mig inte är som det borde.. Om något iakttar mig från avstånd, då känner jag det på momangen!

Att min avlidna moster skulle vara verksam känns ganska osannolikt, men i samma visa är inget omöjligt..

Att det var moster som iscensatte alla händelserna som utspelade sig i min bostad och runt omkring den känns mer och mer uppenbart nu..

För ett par timmar sedan var jag i den lokala blomsteraffären.. Precis då jag skulle gå igenom entrén möttes jag av en iskall vind följt av något väldigt vasst i mitt ansikte.. Som en slipad kniv över båda mina kinder liksom.. Det konstiga här var att vi var flera som gick igenom samma entré vid exakt samma tidpunkt och att det endast var jag som reagerade & lade märke till det..

Är det någon på denna sajt som har upplevt nåt liknande någon gång?

Jag ser helst att ni som tycker att jag är paranoid låter bli att skriva i tråden.. Jag har upplevt en hel del känslor genom livet som min hjärna har fantiserat ihop.. Men känslorna jag beskriver nu är äkta, från något som finns där i det osynliga!

Jag placerar tråden i Vetenskap och Filosofi då jag anser att paranormala fenomen ingår under den kategorin.


   
Citera

Helleboríne:

Jag har upplevt en hel del känslor genom livet som min hjärna har fantiserat ihop.. Men känslorna jag beskriver nu är äkta, från något som finns där i det osynliga!

om du vet att du tidigare fantiserat ihop saker, hur kan du då veta att det är äkta nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om du vet att du tidigare fantiserat ihop saker, hur kan du då veta att det är äkta nu?

Man känner det! Eller har du upplevt svårigheter med att skilja på drömmar och verklighet?


   
SvaraCitera

Helleboríne:

Man känner det! Eller har du upplevt svårigheter med att skilja på drömmar och verklighet?

Okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Okej

skall jag ta det som ett ja?


   
SvaraCitera

Helleboríne:

skall jag ta det som ett ja?

Det var ett svar på ditt "Man känner det"
vi kan säga som så att du inte övertygat mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vi kan säga som så att du inte övertygat mig.

Övertygat dig om vad? Att andar existerar? Förstår inte hur jag skall lyckas med det.. Hur skulle det hjälpa mig överhuvudtaget att du tror på vad jag skriver? Du verkar inte särskilt intresserad åt att hjälpa folk om jag skall vara ärlig.


   
SvaraCitera

Helleboríne:

Du verkar inte särskilt intresserad åt att hjälpa folk om jag skall vara ärlig.

Ok ska försöka ge dig 1 råd:
uppsök psykolog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Ok ska försöka ge dig 1 råd:
uppsök psykolog.

Varför skrev du i tråden överhuvudtaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

jag anser att paranormala fenomen ingår under den kategorin.

Jag anser att hundar är katter, att vatten är en myt och att lax är narkotika, men det gör det inte ett dugg sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

Det konstiga här var att vi var flera som gick igenom samma entré vid exakt samma tidpunkt och att det endast var jag som reagerade & lade märke till det..

Vilket kan tyda på att det var din hjärna som har lurat dig. Det MÅSTE inte vara så, men våra hjärnor kan vara rätt så övertygande. Trust me.

Helleboríne:

Jag ser helst att ni som tycker att jag är paranoid låter bli att skriva i tråden.. Jag har upplevt en hel del känslor genom livet som min hjärna har fantiserat ihop.. Men känslorna jag beskriver nu är äkta, från något som finns där i det osynliga!

Jag tycker inte du är paranoid, jag påpekar bara att våra känslor har och göra med våra hjärnor de också. Det är oerhört normalt och förväntad reaktion, att tänka sig att ens upplevelser pekar på ett osynligt subjekt. Det betyder dock inte att det nödvändigtvis måste vara det, även om det kan vara väldigt övertygande känslomässigt.

Om du vill ha bekräftelser att din hypotes om vad dina upplevelser betyder så måste jag därför göra dig besviken. Speciellt om du vill ha en vetenskaplig, eller ens en filosofisk standard på din hypotes.


   
SvaraCitera

Helleboríne:

Varför skrev du i tråden överhuvudtaget?

Jag hade inget bättre för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Vilket kan tyda på att det var din hjärna som har lurat dig. Det MÅSTE inte vara så, men våra hjärnor kan vara rätt så övertygande. Trust me.

Jag är övertygad om motsatsen.. Jag var ej tydlig känner jag, skulle skrivit att alla som inte tror på andliga ting tar avstånd från att skriva i tråden.. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

Jag är övertygad om motsatsen.. Jag var ej tydlig känner jag, skulle skrivit att alla som inte tror på andliga ting tar avstånd från att skriva i tråden..

Men kära vännnen då! Varför demonisera vetenskapen? Du är varken dum eller onormal för att du tänker som du gör. Olyckligtvis så har du lagt din tråd i ämnet vetenskap och filosofi osv. Sedan så fungerar ungdomar.se så att man inte kan välja vad för feedback man får, bara möjligtvis vad man väljer att läsa och svara på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Olyckligtvis så har du lagt din tråd i ämnet vetenskap och filosofi osv.

Vart passar den bättre in då? Under "övriga diskussioner" eller? [cute]


   
SvaraCitera