Aviseringar
Rensa alla

jag kan inte äta?!


malber:

Läste din blogg och du kan tydligen äta choklad också - skippa den.

Hon röker även, nikotin försämrar aptiten.


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Precis vad jag sade, inte dricka nyponsoppa mellan måltiderna.

jag tolkade texten som att hon i princip barfa kan få i sig nyponsoppa och därför dricker nyponsoppa alla mål. Håller fortfarande fast vid vad jag sa tidigare.


   
SvaraCitera
ickus

RyalNotch:

Tränar man inte behöver man verkligen inte "fika" två gånger om dagen,

Vikt och kroppsform behöver inte vara viktigt. Man kan prioritera andra saker i livet och vara nöjd med sin kropp... herregud. Det finns människor som tycker att kurvigt är vackert, hon kanske gör det med.

Den här tråden handlar inte om utseende, den handlar om hälsa och att farktiskt få i sig den näring man behöver.

Och när fan började "mellis" betyda "oälsosam fika" som du verkar påstå? Mellis kan också vara frukt.


   
SvaraCitera

Nyponsoppa är jävligt äckligt, skaffa lite smak och ät med stil


   
SvaraCitera

BrokenAlexi:

!?

jag råkar ha ganska stor erfarenhet av just detta. Precis det du beskriver är jag med om varje gång jag är ledsen, stressad, arg, trött, osv. Dessutom mår jag ganska illa.
Mamma tror det är magkatarr, men jag vet inte. Men så fort inte mitt liv är hundra procent stabilt går jag igenom detta och det är fruktansvärt svårt att ta sig ur den onda cirkeln när man väl börjat äta dåligt.

Jag tycker att du ska tänka igenom vad som kan tänkas få dig att må dåligt, och lösa detta. Vet du inte vad det är, gå till en psykolog. Svält inte dig själv, det är livsfarligt. Tro mig jag vet.


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Jag tror absolut du väljer.

om du inte har upplevt detta själv ska du fan inte yttra dig. Idioti.

Jag har samma problem, och jag har aldrig i hela mitt liv velat gå ner i vikt, har tvärtom alltid velat gå upp i vikt.


   
SvaraCitera

elverpigen:

jag tolkade texten som att hon i princip barfa kan få i sig nyponsoppa och därför dricker nyponsoppa alla mål. Håller fortfarande fast vid vad jag sa tidigare.

Vafan spelar det för roll? jag säger att hon ska dricka mindre nyponsoppa så hon faktiskt blir hungrig till måltiderna istället för att dricka det 5 gånger om dagen.

Du sade detta:

elverpigen:

innehållet också för övrigt, alla bör äta fem mål mat om dagen, tre "större" och två lättare, typ macka eller frukt

vilket tyder på att du inte ens läste det jag sade. Jag sade att man ska äta tre större måltider och frukt eller dylikt mellan dem. Vad är det som är så svårt att förstå?

ickus:

Vikt och kroppsform behöver inte vara viktigt. Man kan prioritera andra saker i livet och vara nöjd med sin kropp... herregud. Det finns människor som tycker att kurvigt är vackert, hon kanske gör det med.

Jag tycker själv kurvigt är vackert, jag har inte sagt något annat. Jag menar bara att man inte behöver äta lika mycket om man inte tränar. Det är skillnad på ohälsosam övervikt och kurvor.

ickus:

Och när fan började "mellis" betyda "oälsosam fika" som du verkar påstå? Mellis kan också vara frukt.

Hon dricker nyponsoppa och äter choklad. Nyponsoppa är sjukt onyttigt, 68g sockerarter per 100g, lågt vitamininnehåll, det enda bra du får ut av det är C vitamin men det är för mycket. I 100g får du ut 237.5 % av vad som är rekommenderat. Angående choklad så tror jag inte äter någon ruta mörk för hennes hjärta.

Fingerprints:

om du inte har upplevt detta själv ska du fan inte yttra dig. Idioti.

Att folk kan ha denna inställningen förbryllar mig. Bara för att jag inte upplevt något så vet jag inte hur det är? det är idioti. Jag kan ta de känslor och upplevelser jag har haft och läst om och tillämpa dem till vad någon beskriver. Bara för att jag inte har hoppat fallskärm så betyder det inte att jag inte vet hur det känns. Jag har känt stark vind, åkt fritt fall och hoppat från höga höjder. Det är detta är en del ad det som gör en mänsklig, precis som med höjdhopp så kan jag tillämpa mina erfarenheter av att vara spyfärdig, mätt och äcklad till vad hon beskriver. Om du inte kan göra det så tycker jag synd om dig men säg inte att jag inte får uttala mig för att jag inte upplevt det själv.

Så länge det inte är fysiskt (hon nämner inte att hon spyr okontrollerat efter att ha ätit) så är det psykiskt, hon kan äta choklad och nyponsoppa då KAN hon äta annan mat också därför säger jag att det är ett val vilket det är.


   
SvaraCitera
ickus

RyalNotch:

Jag menar bara att man inte behöver äta lika mycket om man inte tränar. Det är skillnad på ohälsosam övervikt och kurvor.

Haha, jag tror knappat hon är ohälsosamt överviktig. Hon ska äta så mycket hon vill så länge hon inte äter mer än typ 2500 kcal per dag. Och det gör hon knappast. Och vill hon äta mer än det ibland och inte bryr sig om hon går upp lite, so what? Och hur ofta hon äter har inget med saken att göra heller. Det är bra att äta många gånger men mindre mängd.

RyalNotch:

Hon dricker nyponsoppa och äter choklad.

Jajajajaj.


   
SvaraCitera

ickus:

Haha, jag tror knappat hon är ohälsosamt överviktig. Hon ska äta så mycket hon vill så länge hon inte äter mer än typ 2500 kcal per dag. Och det gör hon knappast. Och vill hon äta mer än det ibland och inte bryr sig om hon går upp lite, so what?

Är du väldigt överviktig eller vad är det frågan om? varför reagerar du så starkt på något jag inte sagt?


   
SvaraCitera
ickus

RyalNotch:

Är du väldigt överviktig eller vad är det frågan om? varför reagerar du så starkt på något jag inte sagt?

Nä, jag är väldigt mager. Tyckte dock att det var dumt av dig att säga så. Sådana kommentarer kan skada folk. Speciellt flickor. Jag har själv varit med om det så det kanske är därför, men jag är väl inte direkt upprörd, bara oroad.

RyalNotch:

Jag menar bara att man inte behöver äta lika mycket om man inte tränar. Det är skillnad på ohälsosam övervikt och kurvor.

Du säger ju det här.


   
SvaraCitera

ickus:

Nä, jag är väldigt mager. Tyckte dock att det var dumt av dig att säga så. Sådana kommentarer kan skada folk. Speciellt flickor.

ickus:

Du säger ju det här.

Men det stämmer ju, tränar man så behöver man mer näring och gör man inte det så behöver man mindre. Det är skillnad på kurvor som är naturligt på kvinnor och ohälsosam övervikt(jag sade inte att hon har det) som inte är det.

Men okej jag antar jag hade kunnat skriva detta:

RyalNotch:

Jag menar, du ser inte ut att träna så du
behöver verkligen inte så många måltider.

lite mildare.


   
SvaraCitera

Jag kan bli så när jag är väldigt ledsen eller trött


   
SvaraCitera
ickus

RyalNotch:

ohälsosam övervikt(jag sade inte att hon har det)

Men vi pratar ju om henne nu. Var får du ohälsosam övervikt ifrån då om du inte menar att hon har det?

RyalNotch:

lite mildare.

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tränar minst fyra timmar i veckan med bla badminton, gym och bowling. Jag har haft läkare som sagt att jag ska äta sex mål per dag. Ordentligt med frukost, lunch och middag. Även tre mellanmål vid tio, tre och åtta. Jag vet hur man ska röra sig och hur man ska äta de är inget fel på det.


   
SvaraCitera

RyalNotch:

så är det psykiskt,

det sa ju jag också men jag reagerade på

RyalNotch:

Jag tror absolut du väljer.

det gör hon inte.


   
SvaraCitera