Aviseringar
Rensa alla

Jag kan inte bestämma mig, hjälp


Ämnesstartare

Jag kommer köpa en HTC Desire när jag får lön, vill inte ha ett med något abonnemang eftersom dom kostar en massa extra. Hursomhelst så har min farsa erbjudit sig att köpa min iPod Classic 120gb för 1,000kr vilket är ett ganska bra pris eftersom jag betalade 2,000 för den och har haft den i 2-3 år nu.

Men jag är inte helt säker på om jag verkligen ska sälja den, jag har trots allt ganska mycket musik och filmer på den. Om jag skulle köpa det största microSD kortet som är 32gb så skulle jag vara tvungen att betala runt 1,200kr vilket är för mycket enligt mig, medans om jag köper ett som är 16gb så betalar jag bara runt 400kr, vilket är ett mer acceptabelt pris enligt mig. Men då är jag osäker på om det är tillräckligt stort.
Just nu har jag runt 25gb med musik på min iPod, och kanske runt 20gb med filmer. Jag kan få ner musiken till 12 men inte mer, och jag kan nöja mig med att bara ha typ 5 filmer. Men allt detta känns ändå onödigt.

Det som är bra med att använda Desire som media spelare är följande: Slipper använda iTunes, slipper ha med mig 2 apparater, jag skulle tjäna pengar om jag väljer ett 16gb kort till Desiren.

Det som är bra med att fortsätta använda min iPod som media spelare är: Jag är inte begränsad av minnet, min väckarklocka är en iPod docka, jag sparar pengar om jag skulle välja ett 32gb kort till Desiren.

Vad tycker ni att jag ska göra?
Behålla iPod och fortsätta använda den som mediaspelare?
Sälja iPod och köpa ett minneskort? 16gb eller 32gb?


   
Citera

behåll ipoden.

materialism är överskattat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Im not a lemon:

materialism är överskattat

Jag kommer ju ändå köpa en Desire även om jag väljer att fortsätta att använda min iPod eftersom jag behöver en ny mobil.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Vad tycker ni att jag ska göra?

Behöver du ha med dig 20gb film och 25gb musik på resande fot? Är ju bara att byta innehåll lite då och då om man tröttnar på det som ligger på telefonen. Jag klarar mig jättebra med de 8gb min iPhone erbjuder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Behöver du ha med dig 20gb film och 25gb musik på resande fot? Är ju bara att byta innehåll lite då och då om man tröttnar på det som ligger på telefonen.

Speltidning:

Jag kan få ner musiken till 12 men inte mer, och jag kan nöja mig med att bara ha typ 5 filmer.

Jag skulle nog klara mig på 16gb, men skulle ändå kännas jobbigt att inte kunna ah hur mycket jag vill.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jag kommer ju ändå köpa en Desire även om jag väljer att fortsätta att använda min iPod eftersom jag behöver en ny mobil.

Släng din ipod och lev utan alla teknikprylar i en månad.

Seriöst råd, jag lovar att du kommer bli lyckligare efter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Im not a lemon:

Släng din ipod och lev utan alla teknikprylar i en månad.

Seriöst råd, jag lovar att du kommer bli lyckligare efter

Im not a lemon:

lev utan alla teknikprylar i en månad.

Skulle inte klara av att leva utan dator, tv och musik och allting i 1 månad, kanske 2 dagar om jag hade en massa alkohol och sen sov en hel dag.


   
SvaraCitera
Gifted

Im not a lemon:

Seriöst råd, jag lovar att du kommer bli lyckligare efter

Det ar ratt trakigt. Jag lever med en laptop, inget internet, ingen tv, ingen radio. Mobler: En stol, ett 1m² bord, en madrass pa golvet, nattduksbord. Thats it.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Skulle inte klara av att leva utan dator, tv och musik och allting i 1 månad, kanske 2 dagar om jag hade en massa alkohol och sen sov en hel dag.

Det går, man hittar saker att göra. Du kommer börja på nån ny hobby samt njuta av livets små glädjeämnen.

Tro mig, om du testar detta kommer du tacka mig när det är slut

Gifted:

Det ar ratt trakigt.

Kan du inte veta innan du testat!


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Släng din ipod och lev utan alla teknikprylar i en månad.

Hur skall man kunna överleva en månad utan musik? Framförallt vad skall man ägna sig åt? ;p


   
SvaraCitera

Låt din ipod brinna i hellvetet och köp en desire[love]


   
SvaraCitera

Follow your heart. [love]


   
SvaraCitera
Gifted

Im not a lemon:

Kan du inte veta innan du testat!

Eh, jag trodde jag visade pa att jag nastan testat det.
Kan inte leva utan laptop, da det ar essentiellt i min forskning.


   
SvaraCitera

Speltidning:

2 apparater

?


   
SvaraCitera

Speltidning:

Vad tycker ni att jag ska göra?

Skippa Desire och köp en Nokia N900 istället. 32 gig minne plus minneskort du kan hotswappa, TV-out, du kan använda bluetoothtangentbord med den (vet inte hur detta ligger till med Desire,) utskjutbart tangentbord totalknäcker onscreen-varianten som Desire har, FM-sändare, integrerad PDF-läsare och grafikhårdvara som bl a accelererar OpenGL (Quake 3 finns t ex till N900) och 768p HD-film.

Dessutom bygger det hela på Debian GNU/Linux, vilket gör att du kan köra de flesta Linuxprogram för datorer på den. Dessutom kan du naturligtvis även byta ut hela operativsystemet, modifiera det på egen hand, etc.

Köpte en för ett par veckor sedan, och vi planerar att gifta oss till midsommar. [love]


   
SvaraCitera