Aviseringar
Rensa alla

Jag kan inte bestämma mig, hjälp


Desire verkar inte ha inbyggt stöd för MSN, Skype, Google Talk, Jabber, ICQ, etc. heller, vilket N900 har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Desire verkar inte ha inbyggt stöd för MSN, Skype, Google Talk, Jabber, ICQ, etc. heller, vilket N900 har.

Nokian verkar ju vara bättre, men den har sämre CPU och RAM och den kostar ju mer, priset gör inget eftersom jag inte behöver köpa ett minneskort, men jag är osäker på hur lätt det är att skriva, knapparna är inte för små? Och har den flash?Jag vill kunna streama filmer från typ movie-links.tv.

Jag vet väldigt lite om Linux så jag skulle nog inte kunna göra särskilt mycket i modifierings väg.


   
SvaraCitera

Speltidning:

den har sämre CPU och RAM

Processorn är långsammare; 600 MHz ARM Cortex A8 mot Desires 1 GHz Snapdragon. Dock har N900 en dedikerad grafikkrets, vilket inte Desire har. Desire klarar heller inte av DivX, Xvid, h264, etc. N900 har också, utöver sina 256MB RAM, 768 MB swap på flashminne, för totalt 1 GB addresserbart minne mot Desires 500-nånting.

Speltidning:

jag är osäker på hur lätt det är att skriva, knapparna är inte för små?

Det är naturligtvis inte som att skriva på ett riktigt tangentbord, men det är alldeles tillräckligt bra för att skriva e-mail, inlägg på UM, etc. med i hyfsad fart. Man vänjer sig förvånansvärt fort.

Speltidning:

Och har den flash?

Vill du använda Flash är N900 den bästa telefonen på marknaden. Desire har Flash Mobile 10.0; N900 har fullt Flashstöd, dvs. samma som din desktop. YouTube funkar fint, liksom Betapet. Dock är det nog en god idé att inte göra någonting annat (spela musik eller film, surfa på javascripttunga sidor, etc.) medan du använder Flash, eftersom det drar relativt mycket kräm.

Speltidning:

Jag vet väldigt lite om Linux så jag skulle nog inte kunna göra särskilt mycket i modifierings väg.

Som tur är finns det andra som gjort jobbet åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Dock är det nog en god idé att inte göra någonting annat (spela musik eller film, surfa på javascripttunga sidor, etc.) medan du använder Flash, eftersom det drar relativt mycket kräm.

Mja, tänkte mer göra sådant när jag har tillgång till en router.

Gentlernen:

Som tur är finns det andra som gjort jobbet åt dig.

Låter bra, ska verkligen överväga att köpa en N900 istället för en Desire.


   
SvaraCitera

Buddah:

Hur skall man kunna överleva en månad utan musik? Framförallt vad skall man ägna sig åt? ;p

Du gör din egen musik?

Gifted:

Eh, jag trodde jag visade pa att jag nastan testat det.

Jaa, för en laptop är ju ingen teknikpryl. Hur mycket kan man inte göra med en dator? Första månlandningen genomfördes ju med motsvarande CPU-prestanda som en modern miniräknare.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Du gör din egen musik?

En elgitarr räknas inte som en teknikpryl? Förstärkare? Etc. etc.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Vad tycker ni att jag ska göra?
Behålla iPod och fortsätta använda den som mediaspelare?
Sälja iPod och köpa ett minneskort? 16gb eller 32gb?

Men om du ska köpa en desire i vilket fall som helst kan du ju bara köpa ett 32GB minneskort för pengarna du får för ipoden.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pintaren:

Men om du ska köpa en desire i vilket fall som helst kan du ju bara köpa ett 32GB minneskort för pengarna du får för ipoden.[smile]

Jo men jag tycker att det kostar för mycket, jag betalade typ 600kr för min 1TB HDD, och 1,200 känns för mkt för 32gb


   
SvaraCitera
Gifted

Im not a lemon:

Jaa, för en laptop är ju ingen teknikpryl. Hur mycket kan man inte göra med en dator? Första månlandningen genomfördes ju med motsvarande CPU-prestanda som en modern miniräknare.

Ah, men ok, jag anvander den som en skrivmaskin, vilket, ar en effektivare penna.

En modern miniraknare och en laptop kan utfora samma berakningar, det finns inte nagon maskin (utom mojligen kvantdatorer) som ar algoritm-massigt effektivare. Det ar bara hastighet och minne som skiljer miniraknaren fran datorn.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

och vi planerar att gifta oss till midsommar. [love]

Du och din Nokia N900 råkar inte utöva polygami?[blush]


   
SvaraCitera

Buddah:

En elgitarr räknas inte som en teknikpryl? Förstärkare? Etc. etc.

Jo, allt som drivs av el räknar jag som en teknikpryl.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Jo, allt som drivs av el räknar jag som en teknikpryl.

Då har jag svårt att se hur jag skulle kunna skapa musik att leva på i en hel månad om jag inte får använda el.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Du och din Nokia N900 råkar inte utöva polygami?[blush]

Tyvärr inte, men hon har syskon. [wink]


   
SvaraCitera

Buddah:

Då har jag svårt att se hur jag skulle kunna skapa musik att leva på i en hel månad om jag inte får använda el.

Du vet att musik funnits i tusentals år?


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Du vet att musik funnits i tusentals år?

Det faktumet har ingen större inverkan på min musiksmak.


   
SvaraCitera