Aviseringar
Rensa alla

jag kan inte bestämma mig! Rock-style eller stilrent manlig (eller kombination?)


Ämnesstartare

Hej hej!

Brushan ska skaffa "stil" efter att jag tjatat på honom [bigsmile] Men nu ska jag hjälpa honom hitta hans stil.

Kan tyvärr inte lägga ut bilder på honom, han ville inte det.

Han lyssnar typ på rockmusik. Så att klä sig rockigt passar faktiskt hans perosnlighet (inte bara pga musiken såklart). Samtidigt är han skitsnygg i skjortor och "manligare"/stilrenare kläder. Han är ganska vältränad så kläder sitter ofta ganska snyggt på honom.

Jag har inte rikigt koll på manliga modestilar. Någon kanske har förslag?

Det bästa vore en kombination, lite rockigt, men samtidigt "manligt stilrent".

Med manligt stilrent menar jag typ http://www.imdb.com/media/rm3309279232/tt0479884

Vad är det för assescoarer som gäller om man väljer den mer "stilrena" stilen?

Om någon vet ett bra exempel på "stilren rock" eller kombination så posta gärna!!

tack i förväg 🙂 FÖrväntar mig många olika bilder och stiler som förs fram i ljuset i den här tråden 🙂

PS. Det är ju svårt att komponera en stil! :O


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Orka ha stil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Orka ha stil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Orka ha stil.

Tycker man det är kul så tycker man 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför hänger ni i Skönhet, Utseende och Mode- forumet dårå?


   
SvaraCitera

varför inte blanda? ett par converse funkar med ett par tajta jeans och en snygg skjorta? blanda på liksom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mICHE:

varför inte blanda? ett par converse funkar med ett par tajta jeans och en snygg skjorta? blanda på liksom..

min första tanke blev Pete Doherty [tard]

ont: Rockeroll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tråkigt att bara ha en stil1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte ta hit han till mej? Älskar att fixa iordning klädstilar 🙂 Det handlar väl mkt om vad han gillar för kläder, jag tycker t.ex. inte om converse men kanske passar honom om han är ute efter en rockigare stil. Skjortor och cardigans är ju stilrena plagg som alltid funkar, sålänge jeansen/byxorna är snygga såklart 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ullie:

Kan du inte ta hit han till mej? Älskar att fixa iordning klädstilar 🙂 Det handlar väl mkt om vad han gillar för kläder, jag tycker t.ex. inte om converse men kanske passar honom om han är ute efter en rockigare stil

You've got a PM =)

Trodde jag skulle tycka det blev roligt, men är ju svårt [crazy]

Han gillar inte heller converse. Han funderar på ett par grova, stora ("macho") kängor :D. Sen visade hyan en bild på skin head boots [tired] Men men, kan ju va snyggt faktiskt 🙂


   
SvaraCitera

Du måste skoja...
Du ska ge honom "stil" för att han ska passa in bättre i mainstreamsamhället. Han å andra sidan är en jävla fitta som låter sig ges en stil. Åt helvete med alltihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till närmaste second hand butik och bli vilda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker han ska vara färgglad. Inte bara han, alla. Jag har exempelvis limegröna byxor, klarblått linne, gul snygg kofta och en grön/vit-rutig bordsduk som halsduk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tombcrusher:

Du måste skoja...
Du ska ge honom "stil" för att han ska passa in bättre i mainstreamsamhället. Han å andra sidan är en jävla fitta som låter sig ges en stil. Åt helvete med alltihop.

Det handlar inte om att passa in, det handlar om att utrycka vad man vill utrycka genom kläder.

Om du går i kostym med slips o grejor och lackskor så kommer du bli sedd som en seriös människa helt enkelt. Om du går med baggy-jeans nere vid knäväcket och en T-shit stor som ett lakan så kommer du bli sedd på ett annat sätt.

Frågar är vad man vill utrycka. Sen måste du ju förstå att man kan tycka det är kul med kläder/stil?

Jag menar nu inte att man ska generalisera människor och ha fördommar för att de klär sig på ett visst sätt. Men alla har en första uppfattning av människor och kläderna påverkar just denna uppfattning.

Men gå du i jävla trasor om du vill, frågar blir ju då vad fan du svarar i tråden för? Vad gör du på den här delen av fourmet om du inte är intresserad?


   
SvaraCitera