Aviseringar
Rensa alla

Jag kan inte döma bögar!


Ämnesstartare

Jag har letat och letat efter en vettig tråd för en fråga som jag vill ställa. Egentligen är det ingen fråga som så, utan jag vill snarare bara säga att jag har svårt för att uttala mig om vad jag egentligen tycker om bögar på grund av en händelse som inträffade när jag gick i nian. Så här var det:

Det jobbade en kille på skolan som städade på killarnas omklädningsrum. Ganska snart började det gå rykten om att han skulle vara homosexuell, men jag vet inte vad de som påstod det kunde peka på som skulle visa särskilda tecken på det. Jag vet inte hur man kan se på en kille att han är bög eller inte. Kan man det över huvud taget? Jag vet inte, men det pratades ganska länge om det här och till slut kom det en civilklädd kriminalpolis till skolan för att prata med vår klass. Han skällde ut oss efter noter och det var faktiskt ganska obehagligt. Han hade även med sig en kille som vittne, men han sa ingenting utan satt bara tyst. Eftersom vi hade vår gymnastiklärare som klassföreståndare innebar det att en hel lektion gick åt att prata om det här. Vår klassföreståndare talade särskilt till en kille som antagligen hade varit pådrivande i allt skitsnacket. Jag minns så väl att han sa att detta kan ta lång tid att smälta och att det inte är fel att gråta. 

Trots att det har gått över tjugo år sedan som jag slutade nian har denna händelse etsat sig stenhårt fast i min hjärna och varje gång någon pratar negativt om bögar tänker jag på detta. Det är möjligt att jag har fått mig en tankeställare och i så fall är det bara att se det som någonting positivt. Självklart blir jag lite undrande när jag ser två män kyssas, men oavsett hur jag än känner inuti säger jag ingenting. Jag törs helt enkelt inte säga någonting eftersom händelsen i nian är så djupt rotad i mig. Andra människor får gärna ha hur mycket åsikter de vill om homosexuella, men om man uttalar dem på fel sätt, av fel person och i fel situation kan det få fruktansvärda konsekvenser. Det är i alla fall vad jag har lärt mig. Jag har lärt mig att så att säga inte döma hunden efter pälsen även om jag fick lära mig det på ett mycket hårt sätt. 

Hoppas att någon läser detta och förstår.


   
Citera

tänkte bara på två saker. att det är onödigt att tycka nånting och att alla är för känsliga


   
SvaraCitera

u wot m8


   
SvaraCitera

är det nåt du gärna vill kunna


   
SvaraCitera

men gör det inte då


   
SvaraCitera

Ja, varför skulle man sprida rykten el spekulera ang någons sexuella läggning övht?


   
SvaraCitera

skorpion76: till slut kom det en civilklädd kriminalpolis till skolan för att prata med vår klass. Han skällde ut oss efter noter och det var faktiskt ganska obehagligt. Han hade även med sig en kille som vittne, men han sa ingenting utan satt bara tyst.

Ja, väldigt troligt att polisen skulle komma och skälla ut en högstadieklass bara för att de spekulerar i en städares sexuella läggning.

Gå och lägg dig jävla troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inget jävla troll. Troll kan du vara själv! Tumme nedIcke!


   
SvaraCitera

Inte jag som sitter och hittar på en massa.


   
SvaraCitera
Kudhos

Sover


   
SvaraCitera

Den ända som har full rätt att döma människor efter deras handlingar är vad som händer efter döden 😛 


   
SvaraCitera

Har en killkompis som är bög. Ser inte honom på ett annorlundare sätt än någon annan


   
SvaraCitera

Antagligen var det ngn från RFSU lr dyl


   
SvaraCitera