Aviseringar
Rensa alla

Jag kan inte ha sex, pojkvän tänker göra slut.


salko
Ämnesstartare

[Varning, rätt mycket läsning]
Hej!

Jag och min pojkvän har stora problem med vårat sexliv. Vi har varit tillsammans i tre och ett halvt år men har gjort slut många gånger. Oftast har det tagit slut på grund av vårat sexliv, han gör slut när han inte får ha så mycket sex som han vill. 

Han har alltid haft otroligt stor lust till sex och skulle kunna ha det flera gånger om dagen om han så fick. Dom gånger vi har hittat tillbaka till varandra har vårat sexliv varit bra dom första veckorna, det beror nog på att jag känner mig nykär i honom och vill vara nära och tycker det är mysigt. Sen när det går lite tid så känner jag att jag inte vill ha sex lika ofta, utan någon gång i veckan skulle räcka för mig, där börjar problemet, varenda gång. Han stannar kvar på "nykär"-stadiet och vill att vi ska fortsätta ha sex varje dag och tycker att vårat förhållande är dåligt annars. 

Det leder till att jag känner sån otrolig press på mig och höga krav på att jag måste ha sex med honom för att han inte ska tröttna och göra slut med mig igen pga samma anledning som förut, brist på sex. 

Med denna press och dessa krav på mig plus att han blir tjurig och besviken när jag nekar honom leder till att jag tappar min lust HELT. Jag vill absolut inte ha sex. Det leder till att jag måste neka honom varenda gång och det leder till bråk mellan oss.

Dessa bråk förknippar jag sedan med att så fort han flyttar lite närmare, lägger handen på min rumpa eller pussar mig i nacken så ska han försöka ha sex med mig och då känner jag obehag. Det har även hänt att jag har "ställt upp" på sex för att undvika att det tar slut. 

Detta har gått så långt att jag känner mig äcklad av sex och känner att det är obehagligt när han tar på mig rumpa, kommer lite för nära mina bröst med handen osv. 

Det är helt sjukt att min egen pojkvän inte ens kan hålla händerna på vissa ställen på mig utan att jag ska känna mig obekväm. 

Vi har pratat om det här, minst tre gånger i veckan och det leder alltid till samma sak, jag ligger och gråter och han säger att vi ska lösa det, att han ska ge mig tid osv, men sen återgår det till att han dagen efter försöker ha sex med mig igen, och allting börjar om.

Detta är ett STORT problem då han har gjort slut på grund av detta tidigare och han säger att han tröttnar allt mer på mig pga av att jag inte kan ha sex.

Nu är det så att det har blivit ännu svårare att lösa detta då jag  blev gravid (är i vecka 26) och vi bestämde oss för att behålla barnet. Jag har absolut ingen sexlust alls då dessa saker jag har tagit upp har gjort så att den försvunnit, plus att nu är det otroligt mycket mer tankar jag har som känns viktigare än sex, som att fixa allting tills bebisen kommer, just nu är det strul med bostad också så vi har inte ens hittat någonstans att flytta innan bebisen kommer, så all denna stress och oro inför detta plus hans besvikna min och uppgivenhet på vårat förhållande gör att jag absolut inte kan ha sex. Känner mig inte det minsta sexig med bristningar och svullnader, har järnbrist också så går mest och är trött hela tiden. Det har även gjort ont när vi försökt.

Senast idag sa han att han tröttnar mer och mer och att jag måste hitta på en lösning innan det tar slut, hur ska jag kunna ta fram en lösning till detta ? Jag försöker hålla honom tillfredsställd utan samlag, som t.ex oralsex med det tycker han inte duger och jag gör det tydligen för sällan. Hur ska jag få honom att förstå att jag inte KAN ha sex nu och kanske inte heller fram tills bebisen har kommit ? Han vägrar inse det och fortsätter tjata och är beredd att göra slut då han tycker det är mitt fel. 

Jag vill inte att det ska ta slut mellan oss på grund av detta, speciellt inte med tanke på att vi ska ha barn tillsammans.

Kan jag få honom att tänka annorlunda på sex så att han kanske kan acceptera att jag inte kan just nu eller kan vi gå och prata med någon som kan ge oss rådgivning?

Vi måste verkligen ha hjälp, det här oroar mig mycket och jag vill inte känna stress och oro när jag är gravid.

Vad finns det att göra ?


   
Citera

Har ni funderat på familjerådgivning eller liknande?


   
SvaraCitera
kachin

Jäklar, till råga på alla problem så har ni ett barn att tänka på också.. Tycker din pojkvän verkar omogen som inte tar till sig det du säger. Verkar inte som han inser att problemet är lika mycket hans som ditt. Du behöver ju dessutom hans stöd speciellt nu när du är gravid.. Det är ju hans bebis med för fan. Och han funderar på att lämna? :S
Jag har tyvärr inte så många råd men att söka professionell hjälp (som Xisco sa) skulle nog vara väldigt bra för er.
Hoppas det går bra. Det är din kille som verkligen måste börja lyssna och inte bara tänka på sig själv. Kram


   
SvaraCitera
salko
Ämnesstartare

Ja, jag har tagit upp det förslaget men han vill inte prata om "personliga saker" som inte rör någon annan än oss. Men har övertalat honom lite så han har gått med på att följa med om jag hittar någon att prata med. 
Vart vänder man sig ? Kurator hos ungdomsmottagningen eller ska jag gå via min barnmorska?


   
SvaraCitera

skicka honom till indianerna på vision quest

han behöver lära sig allvar


   
SvaraCitera

Låter inte speciellt roligt. Man ska aldrig ha sex med någon bara för den andres skulle om man egentligen inte vill. 
Hur gamla är ni? Han låter väldigt omogen faktiskt. Känner du nu att det var ett bra val att behålla barnet? Självklart kan ni lösa det med gemensam vårdnad och liknande ändå, men kanske inte var riktigt så ni hade tänkt. Och allting i ett förhållande går inte att lösa, ni kanske är för olika. Gå och prata med någon!


   
SvaraCitera

åh. jag tycker jättesynd om dig. måste vara skitjobbigt att vara i sån situation. 
jag tycker att du ska göra slut med honom. du kan inte vara i en relation där du känner dig pressad till att göra saker med din kropp som du inte vill. 


   
SvaraCitera

Innan jag läste att du var gravid var mitt enda råd: lämna honom. Han respekterar dig inte över huvudtaget och dessvärre finns det nog ingenting du kan göra åt det. Han beter sig som en jävla självisk idiot. 

Trots att du är gravid vill jag nog fortfarande råda dig till att fundera över att lämna honom. Utifrån det du skriver känns det svårt att tro att någon som verkar så egoistisk och barnslig ska kunna ta hand om ett barn. Om du trots allt inte vill lämna honom måste ni söka någon form av hjälp, för uppenbarligen räcker det ju inte med att du pratar med honom.


   
SvaraCitera

Skaffa en ny pojkvän, ni är uppenbarligen inte menade för varann. 


   
SvaraCitera

hur fasen kom ni fram till att det är en bra idé att skaffa barn tillsammans när en av er är ett as som inte respekterar den andra... stackars barn


   
SvaraCitera

Läste bara första meningen och kan säga det direkt: Han älskar inte dig, skit i honom. Du är värd så mycket mer än en kille som har dig bara för sexets skull. Jag har inte kunnat ha sex med min kille pga olika anledningar tidigare i perioder som handlat om månader, han har ändå älskat mig lika mycket. Nöj dig aldrig med någonting dåligt!

N

n


   
SvaraCitera

Om kille inte tänker acceptera din beslut då kan du dumpa honom innan han dumpar dig


   
SvaraCitera
Paseo

när man som utomstående läser detta låter han som ett svin du o barnet skulle ha det mkt bättre utan

men något måste ju ha gjort att du stannade hos honom även innan du var gravid

så gå på rådgivning istället


   
SvaraCitera

Trots att ni ska ha barn är det bästa sättet att lämna honom, om inget fungerar. Det finns bättre killar som verkligen uppskattar dig, och inte bara tänker på dig som något han kan andvända när han känner sig kåt.


   
SvaraCitera

förklara för honom hur du känner, om han inte förstår dig då så är det nog bäst att ni går skilda vägar. Annars kommer du må dåligt!


   
SvaraCitera