Aviseringar
Rensa alla

jag kan inte mkt om bilar


Int eom man måste ta bilen då det inte går buss eller liknande ut dit.
Då är det ju bättre att ha en sådan bil!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många bäckar små... [no-no]

Men jag håller med - skitmesigt. Precis som det mesta andra miljösnacket. Humbug!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellin:

Ofta, det är stört dyrt att åka kollektivt.

fåse:
bensin
trafikförsäkring
räddningsförsäkring
vagnskadeförsäkring
däck
reparation
skatt

kollektivtrafik e mkt billigare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

ur ett ekonomiskt perspektiv så äre billigare med buss o cykel. man åker inte bil för att det är >>billigt<<

man gör aldrig något av bara en orsak!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Många bäckar små...

ja men vafan. åk kollektivt istället. ger ju så mkt. när man väl sätter sig i bilen o körd lite miljövänligt så tänker man inte: fan vad bra jag är mot miljön nu. sedan kör jag bara automatväxlad bil då det är det enda vi har hemma så ger ju knappt nått och innan du kallar mig kärrning för att vi inte har nån manuell så kan jag påpeka att jag givetvis körde upp med manuellväxlad bil. dock vare i somras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men jag håller med - skitmesigt. Precis som det mesta andra miljösnacket. Humbug!

word


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

åk kollektivt istället

Mm dumt att se i stan där det är tjockt med köer och det sitter en person i varje bil. [mad]
Om 50 stycket fyllde en buss istället så blir det en jäkla massa kö som försvinner.

lacostekrokodilen:

innan du kallar mig kärrning för att vi inte har nån manuell så kan jag påpeka att jag givetvis körde upp med manuellväxlad bil

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

[bigsmile]

gjorde det, känns dock ganska dumt iom att jag kört med manuellt 2 gånger sen jag tog körkortet [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

gjorde det, känns dock ganska dumt iom att jag kört med manuellt 2 gånger sen jag tog körkortet [crazy]

Kan bli lite pinsamt när du väl kör manuell igen. [rolleyes]
Men det är väl som att cykla...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

men det här med eco-drivning e ju fan töntigt. köra miljövänligt. ska man tänka på miljön åker man kollektivt eller ta cykeln

Gröna bilar är ju bättre än kollektivt?, för de ger inte avgaser som bidrar till växthuseffekten. De enda dåliga är att hjulen..

Myksa:

skitmesigt.

[no-no]

Myksa:

Precis som det mesta andra miljösnacket.

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Gröna bilar är ju bättre än kollektivt?, för de ger inte avgaser som bidrar till växthuseffekten. De enda dåliga är att hjulen..

om det är gröna avgaser så är återigen eco-driving poänglöst. själva grejen med den är att man ska minska utsläppen. därav namnet: eco.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

om det är gröna avgaser så är återigen eco-driving poänglöst. själva grejen med den är att man ska minska utsläppen. därav namnet: eco.

Men gröna avgaser skadar ju inte miljön?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Gröna bilar är ju bättre än kollektivt?, för de ger inte avgaser som bidrar till växthuseffekten. De enda dåliga är att hjulen..

Du kör en säg 10 år gammal bil. Du köper en ny "miljövänlig" bil. Tror du att du tjänar på det?

Och Toyota Prius som får så mycket beröm för att den är så miljövänlig. Det är bara bullshit. Visst den släpper knappt ut något men gissa hur mycket man förstör miljön när man tillverkar en sådan där bil!

Allt miljösnack är i stort sett bara skit som ska få oss att konsumera mera - för det är våran enda uppgift här i samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Men gröna avgaser skadar ju inte miljön?

nej, så vrf ska man då ens lära sig att köra eco-drivning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Visst den släpper knappt ut något men gissa hur mycket man förstör miljön när man tillverkar en sådan där bil!

glöm inte om 10 år när dom blir gamla o vi får en jättemassa skitbatterier som vi inte kan göra nått vettigt av


   
SvaraCitera