Aviseringar
Rensa alla

jag kan inte sova [sad]


Ämnesstartare

okej så här är grejen. jag och min pojkvän gjorde slut den 17 september på grunderna att vi inte riktigt passade som par längre men skulle fortfarande vara vänner. Problemet var att set på kodspråk betyder jag vill dumpa dig för att springa efter en annan kille. Och till råga på allt så känner jag också den här killen. När jag fick reda på det här så konfronterade jag mitt ex med det och han delvis nekade. sedan så sa vi inte ett ord till varandra på ungefär tre veckor. Sedan så tog han kontakt och var jättetrevlig och jättesnäll och grejer och det verkade som att han inte alls hade ihop det med den här killen längre. och vi gick på fest i fredags båda var där men man såg inget som riktigt tydde på att dom hade något ihop snarare så pratade dom fånigt lite med varandra.

så glömde jag min väska och han tog hem den åt mig (mitt ex alltså). så var jag och hämta den igår och han sa då att han skulle på bio och att hans kompisar skulle låna hans bil vilket innebär att det inte var dom han skulle på bio med. Och jag är inte helt paranoid och grejer nu jag vet att han gick på bio med honom och att dom sedan har spenderat resten av helgen tillsammans jag vet liksom hur man stalkar folk på facebook och andra forum.

och jag är så upprörd och arg nu att jag inte kan sova och jag undrar om jag har någon som helst rätt att vara arg? (diskussionsunderlag) och som gömmer ju det här för mig igen nu och jag blir bara så ledsen...


   
Citera
Ämnesetiketter

ta en promenad.


   
SvaraCitera

Klart du har rätt att vara arg! Jag hade oxå varit skitarg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FLTH:

Klart du har rätt att vara arg! Jag hade oxå varit skitarg!

[love]


   
SvaraCitera

Du skulle nog må bäst, även om det kan vara svårt, att försöka släppa och komma över honom. Visst, han kanske var lite osmidig: men samtidigt så, om han nu hade slutat vara kär i dig och blivit kär i någon annan, kunde han ju inte stannat kvar hos dig. Tiden läker sådant här, även om det är svårt. Motion är bra, att göra saker är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Visst, han kanske var lite osmidig: men samtidigt så, om han nu hade slutat vara kär i dig och blivit kär i någon annan, kunde han ju inte stannat kvar hos dig. Tiden läker sådant här, även om det är svårt.

det jag hatar med allt är att han inte är ärlig han har ju ljugit genom hela grejen jag hade kunnat ta det (tror jag ) om han inte hade varit en stor fet lögnare och berättat för mig från början att han hade blivit kär i någon annan. och om inte det hade dugt kunde han ju sluta förneka det när jag ställde honom mot väggen. och sedan dess sluta vara så jävla inställsam och snäll mot mig och låtsats som ingenting... det är det jag är mest arg över att dom tror att dom kan lura mig...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

det är det jag är mest arg över att dom tror att dom kan lura mig...

Det förstår jag, ganska onödigt att smyga och ljuga om det, respektlöst. Jag skulle också bli förbannad om en kille jag varit ihop med behandlade mig som ett pucko. Frågan är han han är så mycket att ha varken som pojkvän eller kompis om han beter sig så?

Lyssna på Hampie, lämna den killen bakom dig och gå vidare, märks ju lång väg att det bara finns drama att hämta i denna situationen.

Skulle vilja ge dig en stor kram och säga att det går över med tiden, jag har varit med om det själv tillräckligt för att veta precis hur sugigt det känns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Lyssna på Hampie, lämna den killen bakom dig och gå vidare, märks ju lång väg att det bara finns drama att hämta i denna situationen.

but here is the kicker vi går på samma program på universitetet det är ett ganska litet program där alla känner alla och vi har massor fest och trevligt tillsammans så jag kommer träffa honom och vi måsste då kunna vara civiliserade och att jag verkligen tycker om han (som vän finns väldigt lite attraktion kvar). inte nog med det den här killen han har ihop det med går också på samma program och han sitter i styrelsen för programföreningen tillsammans med mig... mitt liv är inte så lätt nu.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

mitt liv är inte så lätt nu.

Nej den situationen var ju lite jobbig. Då måste du ju prata med dom och se till att det är öppna kort som gäller och att du inte vill bli behandlad med silkesvantar och lögner, prata med dem separat så de inte gömmer sig bakom varandra. Om ditt ex beter sig omoget kanske det är lättare att snacka med den andra killen om det? Han har ju iaf ingen anledning att ljuga eller slingra sig om något.

Vet inte om jag kan säga något du inte egentligen redan vet själv, mer än att försöka hitta andra positiva saker och kompisar att fylla tiden med. Det värsta du kan göra är att sitta uppe halva natten och tänka på det [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Vet inte om jag kan säga något du inte egentligen redan vet själv

det är skönt att höra människor som ställer sig på den rationella sidan i mitt huvud... 🙂


   
SvaraCitera

qazedctgb:

det är skönt att höra människor som ställer sig på den rationella sidan i mitt huvud... 🙂

Hehe, jag har sett dina tidigare inlägg här, du verkar inte vara något vimsigt yrväder så jag gillar och respekterar dig tillräckligt för att ge dig lite kredd [wink]

Fan jag borde ta mitt eget råd att inte sitta uppe halva natten.. [cute]


   
SvaraCitera

qazedctgb:

d

Hampie:

kär i dig

Perfect match! Why don't you two marry each other?


   
SvaraCitera
time
 time

qazedctgb:

och jag undrar om jag har någon som helst rätt att vara arg? (diskussionsunderlag

Klart du har rätt att vara arg, eller - svartsjuka är inte alltid rationellt, men man måste få tillåta sig själv att släppa ut känslor. Hade det varit jag hade jag förmodligen reagerat hundra gånger värre, men så är jag ju en känslostormande dramaqueen av högsta rang.

Hoppas det löser sig, det är aldrig kul att känna sådär. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Hoppas det löser sig, det är aldrig kul att känna sådär.

hur fasen skulle det lösa sig? nej någon gång kommer dom tröttna på att smyga för alla och då kommer folk ju skratta åt mig som varit så dum... men jag är inte så dum jag vet ju...


   
SvaraCitera
time
 time

qazedctgb:

och då kommer folk ju skratta åt mig som varit så dum

Men va? Knasmänniskor. Varför skulle man skratta åt dig om din pojkvän stack med en annan och låtsades som ingenting? [tard] Skratta är väl det sista man gör då.


   
SvaraCitera