Aviseringar
Rensa alla

Jag kom in på toppuniversitet i Skottland


Ämnesstartare

Ska läsa psykologi och sociologi som en "combined honors" för att sedan uppnå ett "master degree" genom detta. Och när jag säger toppuniversitet menar jag universitetet i skottland som ligger #1 i sociologi.  

Nu kanske ni tänker att jag borde vara överlycklig (och det är jag till viss del, bara det att de accepterade min ansökan och mina skitiga betyg liksom) 

Och det är just här problemet ligger (det skitiga betygen that is), DE FRÅGAR EFTER BETYG JAG ALDRIG KOMMER KUNNA UPPNÅ!
jag läser universitetsfysik nu (fråga inte vrf jag valde det, var ung och dum eller nåt) och uni kräver att jag får betyg 6 (av 7) min lärare tror att jag kmr få ett betyg av 5 och personligen tror jag att jag kommer på ett betyg av 4.  

Ingen aning om vad jag ska göra Gråter Visst jag kan "plugga mer" och det tänker jag göra i alla andra ämnen där jag ligger under det betyg de efterfrågar, MEN FYSIK! det går fan inte :((((((( tänker självklart plugga mer, men det är svårt och ahhhhh.

Hur lärde ni er fysiken? 


   
Citera

GRAAATTIIIIISSS!!!!!!!


   
SvaraCitera
Draug

känns som jag pluggat färdigt i mitt liv. livet är för kort för att ägna flera år åt studier man inte får nytta av ändå i slutändan för det är ju ett jobb som är målet,  men sen står man där i arbetslösheten när pluggerierna är klara, kanske med en saftig studielånsskuld .Men det är min åsikt lycka till!


   
SvaraCitera

Draug: känns som jag pluggat färdigt i mitt liv. livet är för kort för att ägna flera år åt studier man inte får nytta av ändå i slutändan för det är ju ett jobb som är målet, men sen står man där i arbetslösheten när pluggerierna är klara, kanske med en saftig studielånsskuld .Men det är min åsikt lycka till!

Då är vi två som tänker sådär! Bra skrivet ska försöka komma ihåg det där när jag argumenterar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: inte får nytta av ändå i slutändan

tror jag kmr ha nytta av det faktiskt... 

siceps :
GRAAATTIIIIISSS!!!!!!!

taaaacckkk <3<3<3


   
SvaraCitera
Draug

Johansson: Då är vi två som tänker sådär! Bra skrivet ska försöka komma ihåg det där när jag argumenterar.

alltid trevligt med likasinnade som har samma tankebanor.


   
SvaraCitera
Draug

shatter: tror jag kmr ha nytta av det faktiskt...

förhoppningsvis den bittra sanningen är kärv lika bra att se den i vitögat.


   
SvaraCitera

Aah jag glömde säga Grattis till trådskaparen!

Draug:

alltid trevligt med likasinnade som har samma tankebanor.

Ja jo men precis visst är det så. Men tur folk är olika. Men jag förstår inte hur det kan vara kul och studera till typ läkare i sju år. Sedan ska man jobba med det tills man blir 65 bast och man Kanske har betalat av skulden man är skyldig CSN. Men liksom jag tycker det är bättre med att jobba och tjäna penninga.
Klart man kan plugga men då ska man haha typ finansiera det själv på nåt viss men det låter omöjligt. Tur jag gick en bra utbildning i på gymnasiet som ger mig möjligheten till jobb.


   
SvaraCitera

Congraaaats! Skaffa all hjälp som du kan få med fysiken, Extralektioner med lärare m.m, Försök det hårdaste du kan att ta vara på chansen. Jag kan inte ljuga om att jag hade velat ha den,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
Congraaaats! Skaffa all hjälp som du kan få med fysiken, Extralektioner med lärare m.m, Försök det hårdaste du kan att ta vara på chansen. Jag kan inte ljuga om att jag hade velat ha den,

tack! <3 jo, jag ska göra det, min morfar är ingenjör (pluggade på chalmers) så ska utnyttja hnm till fyllo! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johansson: Aah jag glömde säga Grattis till trådskaparen!

thanks :3 <3


   
SvaraCitera

/Jag har inte läst en hög nivå av fysik men det är ämnet som jag har ogillat mest. Fråga på lite olika plugghemsidor? 


   
SvaraCitera
Draug

Johansson: Ja jo men precis visst är det så. Men tur folk är olika. Men jag förstår inte hur det kan vara kul och studera till typ läkare i sju år. Sedan ska man jobba med det tills man blir 65 bast och man Kanske har betalat av skulden man är skyldig CSN. Men liksom jag tycker det är bättre med att jobba och tjäna penninga.
Klart man kan plugga men då ska man haha typ finansiera det själv på nåt viss men det låter omöjligt. Tur jag gick en bra utbildning i på gymnasiet som ger mig möjligheten till jobb.

håller med dig på samtliga punkter. Lättare sagt än gjort att finansiera sin egen utbildning, men hellre det än att stå i skuld i flera år :S oturligt nog gick jag själv en utbildning som kräver att man läser vidare för att det ska leda till något, men samtidigt vet jag vart den vägen leder och det är inte till jobb.


   
SvaraCitera

Draug:

håller med dig på samtliga punkter. Lättare sagt än gjort att finansiera sin egen utbildning, men hellre det än att stå i skuld i flera år :S oturligt nog gick jag själv en utbildning som kräver att man läser vidare för att det ska leda till något, men samtidigt vet jag vart den vägen leder och det är inte till jobb.

Ahh det är bra det, kul någon ändå håller med mig i såna där frågor! Joo det hade vart bra om man kunde finansiera sin egna utbildning för då har man gjort det helt själv och inga skulder. Men det är egentligen omöjligt i dagens läge. Då ska man ha en rik familj som betalar allt...
Ahaa okej jag hänger med. Då måste du nog läsa vidare, eller gå någon yrkeslinje som vuxen. Finns många vägar att gå. 🙂


   
SvaraCitera
Draug

Johansson: Finns många vägar att gå. 🙂

det gör det! fast vandrar väll lite mer på en krokig stig istället för en väg i nuläget 😉 men det är självförvållat så jag får skylla mig själv. Kmr nog fram till ett vägskäl tids nog.


   
SvaraCitera