Aviseringar
Rensa alla

Jag kommer att få ett utbrott på min klasskamrat


Ämnesstartare

Redbulls:

joo då, en persons världssyn är allt man behöver veta för att döma dem.

Då tycker vi olika. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Måste man veta allt om någon för att konstatera att det är en person man inte gillar?

Mer än två timmars umgänge, brukar vara rekommenderat för att få en riktig bild av personen i fråga. Sen kanske hon är en idiot i alla fall, men då har man iaf bekräftat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du sett Bowling for Columbine?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Du klarar dig! Man får lightmeditera och räkna till 100 med jämna mellanrum. Sedan kan man alltid se humorn!

Ska försöka, överlag är klassen faktiskt bra.

Redbulls:

nae då, men antingen så ignorerar du henne eller så konfronterar du henne och sätter henne på plats!

Vet inte om jag orkar konfrontera, risken är väl bara att jag vräker ur mig precis vad jag tänker någon gång och så blir det bara kaos.

Chibibbi:

Dumt att gå på hennes utseende och politiska åsikt...men ah, verkar som en jobbig tjej som behöver komma ner på jorden.

Tycker att om man kan stå för så vidriga saker så är man en vidrig person, ingen vettig människa kan vara moderat med tanke på hur allt gått under de senaste åren (fast det var väl inte bra innan heller, men bättre för oss vanliga dödliga). Jag har både sett och upplevt vad som har hänt med Sveriges "sociala skyddsnät", ingen mänsklig människa är för sådant.

Lethuc:

Aldrig förstått hur man kan störa sig så mycket på människor.

Hon syns och hörs hela tiden, går inte att ignorera. Dessutom har jag inte sovit på x-antal dygn, då är det enkelt.

Chibibbi:

Visst, kan man döma någon för deras syn på världen, men jag tror inte man vet allt om någon man nyss träffat efter 2 timmar.

Jo, det kan man. Det är väl ändå just det som man dömer folk efter? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Har du sett Bowling for Columbine?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nej.

Se den. Kanske kan inspirera dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Se den. Kanske kan inspirera dig.

Troligtvis kommer jag inte att se den, men tack för tipset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som att du är den felande länken då du inte kan accpetera människor i den mån att de förtjänar att leva. dessutom måste du inte accpetera henne utan bara hålla dig tolerant mot hennes handlingar, vilken ej må vara en sådan jobbig uppgift.

istället för att klaga och baktala henne på internet kan du vara rationell och inse att det är livet. alla slags människor finns, och du brister när det kommer till att leva jämte dessa.

be a man [shake]


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Dumt att gå på

Chibibbi:

politiska åsikt

Chibibbi:

kommunism-um

Men Chib då [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Men Chib då

Är väl iofs ett sant konstaterande. [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

låter som att du är den felande länken då du inte kan accpetera människor i den mån att de förtjänar att leva

Har aldrig skrivit att hon inte förtjänar att leva, hon kan väl vara jobbig ändå? [shake] Tycker att alla har rätt att leva ett bra liv, det gör inte hon efter som att hon är moderat.

mopsen:

dessutom måste du inte accpetera henne utan bara hålla dig tolerant mot hennes handlingar, vilken ej må vara en sådan jobbig uppgift.

Jag har gått i klassen i en dag, EN DAG, och det känns redan som om jag har hört mer från henne än från min pojkvän som jag har bott med i x-antal månader nu. Hon är överallt, hela tiden, trycker upp sina åsikter i ansiktet på mig utan att jag bett om det, hon är JOBBIG.

mopsen:

istället för att klaga och baktala henne på internet kan du vara rationell och inse att det är livet. alla slags människor finns, och du brister när det kommer till att leva jämte dessa.

Har inget emot att hon finns, har problem med att hon finns precis ÖVERALLT. Högljudd, jobbig, tar ej hand om sitt barn, har knasiga åsikter, försöker hjärntvätta mig och så vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jo, det kan man. Det är väl ändå just det som man dömer folk efter?

Brukar personligen vara öppen för personer jag inte vet något om och som jag bara "känt" i 2 timmar. Sen när man vet lite mer kan man väl dra en slutsats om hur man tycker personen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fan förväntade du dig uppe i Bohuslän?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Brukar personligen vara öppen för personer jag inte vet något om och som jag bara "känt" i 2 timmar. Sen när man vet lite mer kan man väl dra en slutsats om hur man tycker personen är.

Jag vet redan allt om henne, tro mig, hon håller aldrig käften. Det en normal person hinner berätta på 3 veckor har hon förmedlat på ett väldigt högljutt och irriterande vis på 3 sekunder.

köttfärssås:

Vad fan förväntade du dig uppe i Bohuslän?[confused]

Överlag är klassen bra, faktiskt!


   
SvaraCitera
Xerth

Geigerzähler:

Det en normal person hinner berätta på 3 veckor har hon förmedlat på ett väldigt högljutt och irriterande vis på 3 sekunder.

Låter som om hon är ganska effektiv alltså.


   
SvaraCitera