Aviseringar
Rensa alla

jag kommer bärandes gåvor


Ämnesstartare

god afton, kamrater. i brist på bättre att göra så spelade vi in en liten video som jag tänkte dela med mig av till allmänheten. inspiration är dagens datum, mörkaste dagen på året. herrn med det upplyftande budskapet vid mikrofonen är jag.

mycket nöje, och känn er fria att diskutera.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Gillade musiken, men du hördes dåligt. Är ej Mediakatt med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gillade musiken, men du hördes dåligt. Är ej Mediakatt med?

hon satt i kontrollrummet och mådde dåligt. tror inte att det var relaterat specifikt till musiken. hennes uppgift i produktionen var ej musikalisk, hon agerade regissör.

och jag tycker att sången hörs alldeles lagom. textförtydligande finnes på youtubesidan om du klickar på klippet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gillade musiken, men du hördes dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

men du hördes dåligt

klagande. när vi faktiskt släpper vår kommande produktion som är inspelad med fler än en tagning och en halvtimmes mixande så kanske texten hörs också. men det är jävligt tveksamt, kent har släppt typ tio plattor eller vad det nu är, och ingen har ännu listat ut vad det släpande, gnällande ljudet i bakgrunden ska vara för något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

klagande.

Neej, nej! Det var mycket bra, faktiskt.

Leijonsparf:

är vi faktiskt släpper vår kommande produktion som är inspelad med fler än en tagning och en halvtimmes mixande så kanske texten hörs också. men det är jävligt tveksamt

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Neej, nej! Det var mycket bra, faktiskt.

vet jag väl, jag var där.

eller nej, hade jag inte stannat tills herr gitarrist (som spelar bas i denna video, kontraintuitivt nog) blivit färdig med sin mixningsvoodoo så hade jag nog inte vetat att det var mycket bra. innan dess så lät det alldeles för punk. men nu är det mycket bra, i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

vet jag väl, jag var där.

Ah, jag ser det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ah, jag ser det.

var ej säker. men det är bra att du förtydligar, så att inga oklarheter uppstår.


   
SvaraCitera

jag som alltid föreställt mig att ditt band spelade tysk ultrasindustri................ är nu ca 200% besviken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag som alltid föreställt mig att ditt band spelade tysk ultrasindustri................ är nu ca 200% besviken.

bara 200? det här är ändå rätt långt från industri. får erkännas att det är något för få synthar för min smak*, men det kommer som en naturlig konsekvens av att allt är spelat i en tagning, och vi hittade ingen synthspelare på kort notis.

du måste dock ge oss några tyskpoäng för loggan.

*med "några för få" så menar jag ingen, och med "min smak" så menar jag tre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man lyssnat på den ett tag så växer den fast. Kom på mig själv med att nynna den i köket nyss.
Catchy liksom.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

du måste dock ge oss några tyskpoäng för loggan.

ja. den är fulländad.

Leijonsparf:

bara 200?

det är 100 mer än normal besvikelse.

Leijonsparf:

*med "några för få" så menar jag ingen, och med "min smak" så menar jag tre.

den här förklaringen är ca. helt fantastisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

När man lyssnat på den ett tag så växer den fast. Kom på mig själv med att nynna den i köket nyss.
Catchy liksom.

vet, är bra på det där med catchy musik. att skriva musik som fastnar i folks medvetande är en vetenskap som jag behärskar rätt väl.

internet:

ja. den är fulländad.

definitivt. och det faller ändå på sin egen orimlighet att ett tyskt industriband skulle ha en stilren logga.

internet:

det är 100 mer än normal besvikelse.

det är sant. 100 är ju en del.

internet:

den här förklaringen är ca. helt fantastisk.

självklart. alla vet att det ultimata antalet synthar är tre. en bassynth, en leadsynth, och en självoscillierande kamfiltersynth som dränker ut de andra två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

vet, är bra på det där med catchy musik. att skriva musik som fastnar i folks medvetande är en vetenskap som jag behärskar rätt väl.

Då kommer det nog att gå bra för er!


   
SvaraCitera