Aviseringar
Rensa alla

Jag luktar illa i skolan


Ämnesstartare

Hej som rubriken säger så känns det som att jag luktar väldigt unket i skolan ändå att jag tvättar duschar osv.Men tex när jag är ute på fritiden så gör jag inte de.känns märkligt  någon som vet vad det kan bero på(luktar inte illa hemma heller)


   
Citera

duscha oftare... använd en bra deodorant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gör de varje dag men så fort jag kommer till skolan blir luktar jag unken speciellt mina byxor


   
SvaraCitera

Det kanske är skolan som luktar unket och att dina kläder därför luktar så.


   
SvaraCitera

Hej! Du är säker på att det här inte bara är någonting du själv har fått för dig? Skolan kan vara väldigt jobbig och många känner sig osäkra i skolmiljön. Om man gör det kan det lätt vara så att man inbillar sig saker som egentligen inte stämmer, till exempel att man luktar illa. Man är orolig för vad andra ska tycka om en och rädd för att de ska säga något elakt om en. Det kan ju även vara så som chibibi säger att det är skolan som har en lukt du inte tycker om.

Om jag var du skulle jag fråga en kompis om de kunde vara ärliga och säga om du luktar någon gång du tycker att du luktar mycket. Om de inte tycker det så gör du nog inte det heller. Det låter väldigt konstigt att det bara blir i skolan och inte någon annanstans, det utesluter nästan helt att det skulle vara något fysiskt fel. Kan du känna att du luktar äckligt i andra lite obekväma situationer, till exempel om du pratar med någon du tkr om väldigt mycket eller liknande? Isåfall är det troligen bara nervösitet.

Lycka till iaf 🙂


   
SvaraCitera

När man blir stressad och orolig brukar man svettas ganska starkt luktande svett enligt mina erfarenheter, speciellt i tonåren. Det jag gjorde var att kleta på lite absolut torr de perioder det var som värst, och när man blev lite mer avslappnad och kom över den värsta perioden i puberteten hade jag inget behov av det heller.

Sedan kan det såklart vara så att du bara nojjar, men det kan ju i sin tur stressa upp dig så att det blir värre så om du vill vara på den säkra sidan rekommenderar jag just absolut torr (om din hud pallar mmed det).


   
SvaraCitera