Aviseringar
Rensa alla

Jag mår så kass att de blev dåligt i basåret 🙁


Ämnesstartare

Jag insåg verkligen inte hur jobbigt och intensivt basåret skulle vara men ändå så gick de rätt dåligt och de var värre än jag insåg. Jag fick underkänt i Matematik D :/ Och nu får jag vänta ett år tills jag kan börja. Borde jag känna mig som en loser? Eller ta nya tag och inse att jag har lärt mig något? Eller är högskolestudier något för en om man har misslyckat på basåret?

Snälla seriösa svar


   
Citera
Ämnesstartare

matten på en ingenjörsutbildning är rejält mycket tyngre än matte d redan första terminen. men det handlar ju nästan bara om motivation...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: matten på en ingenjörsutbildning är rejält mycket tyngre än matte d redan första terminen. men det handlar ju nästan bara om motivation...

jo de förstår jag. men vad skall jag göra nu? jag känner mig så misslyckad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

jo de förstår jag. men vad skall jag göra nu? jag känner mig så misslyckad

vet inte. satsa lägre eller högre antar jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: jo de förstår jag. men vad skall jag göra nu? jag känner mig så misslyckad

Har du en dröm/ett mål, ska du inte ge upp! Det gick inte bra denna gång, men du då får du se till att peppa på som attan och kötta fan till nästa gång. Börja gärna redan nu att repetera de ämnen//kurser/delmoment det gick dåligt i, så att du sedan kan glänsa och göra bra ifrån dig.

Låt inte motgångar hindra dig. Att det inte går perfekt är inte hela världen - kanske kastade du av tåget med det hindrar dig inte från att ställa dig upp och gå resten av biten. Det tar längre tid, men du når målet. Kanske kommer du till och med kunna hoppa på ett annat tåg vid nästa stopp?

Ge inte upp, Anura! Var stark. Tro på dig själv och din förmåga att klara allt du tar dig an.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Ge inte upp, Anura! Var stark. Tro på dig själv och din förmåga att klara allt du tar dig an.

Tack, tack! 🙂 Kändes som om man verkligen behövde höra det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Tack, tack! 🙂 Kändes som om man verkligen behövde höra det 🙂

Bra! Go go go, Anura! Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja plugga något lös kurs först bror så du får in snitsen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: lös kurs först bror så du får in snitsen.

vad menar du? snitsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste bajåret först och tänkte "äntligen nån som förstått att det är otursår eftersom 13 är känt oturstal"

Dock läste jag fel, och hade fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: först bror så du får in snitsen.

vad betyder snitsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad menar du? snitsen?

Att du vänjer dig vid högskoleplugg 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Att du vänjer dig vid högskoleplugg

vad skall man välja då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad skall man välja då?

Något du tycker är kul. Ekonomi? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Ekonomi?

Jo jag tänkte läsa de till vårterminen då de är försent att söka nu :/. Men vet inte vad man skall hitta på tills dess? 


   
SvaraCitera