Aviseringar
Rensa alla

JAG MÅR SKIT


Ämnesstartare

Tja.

De är så här att jag mår verkligen dåligt. Jag känner panik ångest varje morgon, jag har lust att verkligen bara somna om och aldrig vakna igen. Jag kan vakna gråtandes. Egentligen har jag inget att må dåligt över eftersom jag har en pojkvän och familj som stöttar mig jämt. Och skolan går ju bra också. Jag vet inte vad mitt fel är.

Kan jag behöva någon medicin, jag har pratat med psykolog och det gick bra men och panik ångesten släppte, trodde jag iallafall nu är den tillbaka igen. Jag kan liksom vara superglad ena sekunden sen helt plötsligt känns allt som skit.

Jag vet inte vad jag ska göra längre, vill inte att personerna i min omgivning ska vara oroliga för mig. Jag vill inte må dåligt resten av mitt liv, när jag får barn vill inte jag att dom ser mig som värsta psykfallet. VAD FAN SKA JAG GÖRA? Jag orkar snart inte mer...

Hoppas någon vet vad jag menar och har något tips på vad jag ska göra.

Puss & kram
[love]


   
Citera

Tänk över dina rutiner, det är ju inte sååå allvarligt


   
SvaraCitera

Ta en massa medicin så blir allt bra igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för seriösa svar...


   
SvaraCitera

prata med en psykolog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

prata med en psykolog

Det har jag gjort, det lättar en del med ångesten, men den försvinner aldrig...


   
SvaraCitera

PollyPop:

men den försvinner aldrig...

nej det kommer den nog inte men det blir bättre om man kontinuerligt pratar med någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nej det kommer den nog inte

Jag vill ju bara vara normal, jag oroar mig som fan. Att min pojkvän kanske inte orkar med mig snart, vi bor liksom ihop och jag deppar ihop dagligen... 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antidepp medicin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moloch:

antidepp medicin?

funkar verkligen sånt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

funkar verkligen sånt då?

Antagligen jag har hört många som förbättrat sitt humör genom det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kompis mår så och hon har p-stav. När hon tog ur den sa hon att hon mådde mycket bättre. Den påverkar ju folk olika. Hormoner och skit. Inget att pilla med. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beckychu:

Min kompis mår så och hon har p-stav. När hon tog ur den sa hon att hon mådde mycket bättre. Den påverkar ju folk olika. Hormoner och skit. Inget att pilla med.

Jag käkar ju p-piller, men har mått så här innan jag började med dom också. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moloch:

Antagligen jag har hört många som förbättrat sitt humör genom det.

Hur fixar man såna då? Är inte de svårt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

Moloch: antidepp medicin?
funkar verkligen sånt då?

Antidepp mediciner ger en ett ämne som gör att man blir lycklig. De funkar, men kroppen känner att den får det här ämnet utifrån och fortsätter aldrig producera det själv.

Jag använde de pillrena ett tag, tills jag kunde se över min situation. Sedan slutade jag med dom och min kropp (psyke kanske?) mådde då så bra i situationen jag var i att den fortsatte göra ämnet själv. Om man ger sig fan på att man ska må bra, gör kroppen det med. [y]


   
SvaraCitera