Aviseringar
Rensa alla

Jag och min bror blev påkomna när vi knullade


läser nu i originaltråden och fattar inte hur folk kan komma med argumentet att det är moraliskt fel för att står så i bibeln. va fan, familjen adam och eva pysslade ju med incest. annars hade inte mänskligheten överlevt.


   
SvaraCitera
smisk

alltså. klart det är äckligt för människor som inte kan tänka sig ligga med sitt syskon. känner själv att jag skulle kräkas och spontandö på plats om min syster och jag ens skulle komma nära varandra på ett sexuellt vis.

meeeen jag orkar inte med alla moralkärringar heller. de skadar ju faktiskt ingen att de knullar eller är ihop eller vad de nu är. om hon ändå inte kan få barn spelar det väl ingen roll, i det hela stora. det är ju det som brukar vara det stora problemet när det gäller syskonrelationer.

äckligt, men trevligt att det verkar funka, eller nåt. jag vet inte. usch.


   
SvaraCitera

låt dem ha sex om dem vill, det ni står och yttrar er är ungefär att bögar är äckliga och att lesbiska är fel...
att de är sexuellt attraherade av varann är inte deras fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nån som läst boken syskonkärlek?


   
SvaraCitera

heltanonym:

det ni står och yttrar er är ungefär att bögar är äckliga och att lesbiska är fel...

Nej.

heltanonym:

att de är sexuellt attraherade av varann är inte deras fel.

Betyder inte att man ska leva ut det. Det är inte pedofilers fel heller att de är sexuellt attraherade av barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RyalNotch:

Nej.Betyder inte att man ska leva ut det. Det är inte pedofilers fel heller att de är sexuellt attraherade av barn.

Håller med dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
mynona

stereo total:

va fan, familjen adam och eva pysslade ju med incest. annars hade inte mänskligheten överlevt.

[love] jag har också alltid tyckt att det är ett gott argument mot folk som använder bibelargument i sammanhanget.

Incest har alltid varit tabu med argumentet att eventuella barn kan bli sjukliga, men numera finns preventivmedel.
Ett nutida argument mot incest mellan vuxna människor är väl i stället snarare den känslomässiga skada man kan få.


   
SvaraCitera

mynona:

Ett nutida argument mot incest mellan vuxna människor är väl i stället snarare den känslomässiga skada man kan få.

varför skulle den känslomässiga skadan vara större än skadan man kan få från "ett vanligt" (låt oss säga heteronormatitvt) förhållande?

ifrågasätter inte dina åsikter, bara själva argumentet.


   
SvaraCitera
mynona

stereo total:

varför skulle den känslomässiga skadan vara större än skadan man kan få från "ett vanligt" (låt oss säga heteronormatitvt) förhållande?

det behöver den kanske inte vara: har två vuxna syskon bestämt sig för en sådan sak anser de sig uppenbarligen ha en relation som tål en sexuell aspekt. De flesta familjerelationer brukar dock inte innefatta sex: syskonrelationer brukar snarare vara en relation man får sas "gratis". Medan man accepterar att de relationer man har till sexpartners kan vara instabila, och inte är något man kan ta för givet är eviga, så kan man nog lättare utgå från att relationen till ett syskon är en evig relation. Om man därför riskerar en syskonrelation genom att göra den sexuell, och därmed sas sätter den på en annan spelplan, och den sedan tar slut; då har man förlorat en relation man alltid utgått ifrån är någon man kan lita på ska vara för evigt. Då kan man nog reagera starkare än när det tar slut med en vanlig partner, för där är man trots allt från början medveten om att risken finns att det tar slut.

Men det är bara en rent spekulativ gissning, jag vet inte om den verkar förnuftig.

stereo total:

ifrågasätter inte dina åsikter, bara själva argumentet.

sade dock inte att detta var min åsikt, men det är en åsikt jag kan tycka är mer förnuftig än det traditionella avelsargumentet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cykeltjuven:

Sedan gick han ut till bilen och rivstartade och körde därifrån så snön sprutade.

Där satt jag på golvet med knäckt näsa och min bror kom ner och tröstade mig.
Senare på förmiddan väckte vi mamma och berättade vad som hänt.
Vi har alla gråtit över detta igår och inatt.

Snö?! Nu!?

[no-no]

!BUSTED!


   
SvaraCitera

mynona:

Men det är bara en rent spekulativ gissning, jag vet inte om den verkar förnuftig.

Jag ser inte varför syskonreltionen skulle behöva ta slut bara för att man slutar ligga med varandra. Många fortsätter att vara vänner med ex. Är bara sex och inte djup förälskelse inblandad tror jag inte skadan blir större över huvudtaget.


   
SvaraCitera

och samtidigt, är det djup förälskelse, då är det väl värt chansen?


   
SvaraCitera

Cykeltjuven:

Om ni är i Älvdalen eller södra Härjedalen, och ser en Cheva Caprice Herrgårdsvagn som är vit och har en spark på takräcket - meddela mig i PM !!!

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cykeltjuven:

Vad skulle NI ha gjort i min situation???

känt mig äcklad[blush]


   
SvaraCitera