Aviseringar
Rensa alla

Jag och min lille bror vill ha hund...


Ämnesstartare

Hej! Jag och min lille bror vill ha en hund, men våra föräldrar säger nej och att vi inte har pengar och tid. Men jag säger att vi har tid, för att vissa dagar går jag långt i skolan men då har jag hål timme i ett par timmar och hinner hem, ut och gå med hunden och sen tillbaka till skolan igen och andra dagar går jag kort och kommer hem i hyfsad tid. På min fritid gör jag bara en sak och det är att dansa en gång i veckan. Jag vill ha en hund så mycket så det typ gör ont! Vi har ju släkt och grannar som kan ha möjlighet att hjälpa oss. Jag har tjatat hela tiden, men dom säger nej. [shake]

Skulle bli glad om jag får tips och förslag på vad vi kan göra! Tack och hej![smile]


   
Citera

Har de inte råd så har de inte råd. Det kostar pengar att ha djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har de inte råd så har de inte råd. Det kostar pengar att ha djur.

Vi har det, men dom säger bara så för att dom är föräldrar


   
SvaraCitera

Majsi99:

Vi har det, men dom säger bara så för att dom är föräldrar

De vill inte/kan inte lägga ut pengar på ett djur och då ska de inte ha djur.


   
SvaraCitera

Majsi99:

Vi har det, men dom säger bara så för att dom är föräldrar

Köp en egen hund då.. [shake]


   
SvaraCitera

isola:

De vill inte/kan inte lägga ut pengar på ett djur och då ska de inte ha djur.

^this^

att ha hund kostar för övrigt skitmycket pengar, särskilt om det är från att den är ung. och tar skitmycket tid.


   
SvaraCitera

Hundar är bara slöseri med när dom går och dör efter att man ser dom som en familjemedlem på över 12år.
Fast nu när jag tänker tillbaks vill jag minnas att min snälle hund Junior fanns där för mig när jag var yngre, så förklara kanske vad ett djur betyder, öppna deras vyer med att tala om en framtid då djuret i sig kommer att vara som ett tredje barn för era föräldrar, eller skit i det, föräldrar är i sig inte särskilt logiska med sina egna barn pga att dom tror man fortfarande är samma människa man var när man var 10. Vilket i mitt fall kanske är rätt, gillar ju fortfarande mycket av det jag gillade när jag var 10[surprised]

"Ooooh~ a piece of candy"


   
SvaraCitera

att skaffa en hund är något hela familjen bör vara med på, annars är det lätt att det blir synd om hunden och att den kommer i kläm.

Vänta tills du flyttar helt enkelt. Du har hela livet på dig.


   
SvaraCitera

Majsi99:

Vi har det, men dom säger bara så för att dom är föräldrar

Tror dina föräldrar vet bättre än du om deras ekonomi klarar av en hund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Tror dina föräldrar vet bättre än du om deras ekonomi klarar av en hund.

Hon ljög


   
SvaraCitera

Majsi99:

Hon ljög

Det tror jag inte. Hon verkar tänka på hundens bästa, vilket inte du verkar göra.


   
SvaraCitera

Om dina föräldrar inte vill köpa hund så vill de inte. Det är deras pengar! Du hade väl inte velat att de tjatade på dig om vad de ville du skulle lägga dina pengar på?


   
SvaraCitera

Hundar är äckliga, bättre att köpa katt.

Men men de säger att de inte har råd utav en anledning - att ekonomin inte räcker till. Och räcker inte ekonomin till så får man finna sig i det.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Majsi99:

Vi har det, men dom säger bara så för att dom är föräldrar

Min hund kostade/månad inte särskilt mycket men jag väljer att ge han ett bra foder, för han inte gillade det billiga och det innehöll rent skit.. så foderkostnaden nu är mer än dubbelt så hög som om han velat äta det billigare. Han får en säck som kostar 800 som eftersom han är liten iofs kommer räcka lite mer än 3 månader men då är han en LITEN hund och absolut inte stor i maten!

Nu har han en tand som kanske måste dras ut, håller tummarna för att han ska få ut den på egen hand annars så blir det veterinär - en kostnad på MINST 1000 som inte försäkringen täcker, lägg till att han ska kasteras för hans egen skull, några tusen där oxå, ej heller på försäkring, sen kan han skada sig, utveckla allergier... han kommer leva 10-15 år och det kan hända mycket under den tiden!

Han är blandras och "billig" men kostade 5500 (tror jag det var) i inköp, hans försäkring går på över 1000 kronor/år, han ska ha leksaker, kläder (nakenhund), skor, koppel, halsband o.s.v. saker att tugga på, bajspåsar..

Dessutom är det ett STORT ansvar att ha hund, jag kan inte bara bestämma mig för att fara hem till en kompis en hel dag, ska jag åka bort så behöver jag hundvakt eller kolla om jag kan ta med han.

För mig är han värd varenda krona men förstår helt klart föräldrar som säger nej! Det är ett stort ansvar både tid och ekonomiskt! Och barn ändrar sig ofta!


   
SvaraCitera

Hejsan!

Jag har hela mitt liv velat ha en hund och jag har tjatat och tjatat men det verkar inte fungera:( Men nu har jag insett att jag troligtvis inte kommer att få en hund så då försökte jag att komma på ngt annat som gör så att jag kan få vara gå ut och gå och mysa hundar. Jag diskuterade med mina kompisar och de föreslog att jag skulle bli hundvakt eller dagmatte:) Har nu sökt jobb via sidan reklam och där hittade jag massor av personer som ville ha hjälp med sina hundar! Det är nästan lika bra som att ha en egen hund och det kostar betydligt mindre:)


   
SvaraCitera