Aviseringar
Rensa alla

Jag orkar inte längre...


Ämnesstartare

Hej.

Jag är en tjej på 18 år som nyss blivit förälskad i en kille.
Jag, min bästa vän och han går i samma aktivitet, så vi tre träffas några gånger i veckan.
Jag och killen träffades första gången för ett halvår sedan, och vi blev bra vänner snabbt, men jag har börjat att få känslor de senaste veckorna.
Problemet är att han gillar min bästa vän, men hon har redan pojkvän.
Jag fick reda på detta för några dagar sedan, och det gjorde ont att få reda på det.
Så helt enkelt; Jag gillar en kille, men han gillar en annan som redan har en kille, och den tjejen råkar att vara min bästa kompis.

Jag är oskuld, och eftersom att jag aldrig har haft en kille innan, så är jag okysst och har då ingen erfarenhet inom dessa områden.

Det känns som om att det är något med mig som inte stämmer, för att oftast när vi träffar nya killar som börjar på våran aktivitet, så är det alltid henne de blir intresserade av. Jag fattar inte. Visserligen är hon mer social och kanske flörtar automatiskt eller vafan hon nu gör.

Jag behövde skriva av mig, men ge mig tips eller något också, jag vill fortfarande vara vän med killen, men ändå försöka att komma över han. Vad borde jag göra? Ingen som helst erfarenhet, som sagt.


   
Citera

Oh, låter inget vidare. Men fråga om han någon gång vill hitta på något på fritiden. Kan ju vara att ta en kaffe och bulle på stan, kolla på film eller vad som helst i princip.

Fortsätt med detta och gå inte för snabbt framåt. Om han verkar trivas med dig så försök att föra det ett steg framåt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Straholic:

Oh, låter inget vidare. Men fråga om han någon gång vill hitta på något på fritiden. Kan ju vara att ta en kaffe och bulle på stan, kolla på film eller vad som helst i princip.Fortsätt med detta och gå för snabbt framåt. Om han verkar trivas med dig så försök att föra det ett steg framåt.

Men blir det inte typ, pinsamt? Eller jag har aldrig bestämt träff med någon kille innan, så vet inte... :/
Men jag ska tänka på det, någon gång måste vara första gången 🙂


   
SvaraCitera

hade det varit jag så hade jag börjat försöka umgås med honom ensam för att lista ut om det finns någon möjlighet om han kan få känslor för mig också.


   
SvaraCitera

Been there typ 100 gånger......... Du kommer över honom tillslut. Låt det ta ett par år och undvik att träffa honom så mkt du kan. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser ut som om att jag bör försöka att umgås med honom själv. Det är sant, det är oftast så att min bästa vän bestämmer träff med killen, och frågar mig senare om jag vill hänga på. Så det är alltid vi tre.


   
SvaraCitera

been there done that

gråtrunkade mig igenom det

det sög

lika bra att vänja sig


   
SvaraCitera