Aviseringar
Rensa alla

Jag orkar inte mer.... rädda mig,


Ämnesstartare

Jag kommer gå under när som helst. Jag mår piss. Har gjort i 3 år men det går upp och ner. Dom senaste dagarna blir allt bara mycket värre. Jag kan inte prata ut med mina föräldrar varje gång jag tar upp mina problem skriker dom bara på mig och frågar vad jag inte är nöjd med nu då. Jag är patetisk, värde lös och hopplös. Äcklig och ful. Onöjd och otrevlig. Falsk och idiotisk. Jag vill inte leva, jag vill dö.


   
Citera

det blir bättre sen *kram*[sad]


   
SvaraCitera

flickansomärpatetisk:

Jag kan inte prata ut med mina föräldrar varje gång jag tar upp mina problem skriker dom bara på mig och frågar vad jag inte är nöjd med nu då.

Gå till BUP/kurator/vuxenpsyk då.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Ibland måste man acceptera att man tvingas söka sig till andra människor än sina föräldrar för hjälp. Sök dig någon annanstans. Sök här, sök på ungdomsmottagningen, skolsköterskan. Du är inte ensam.


   
SvaraCitera

Jag vet hur du känner dig. Har mått lika piss. vill bara skrika men kan inte för att man inte har någon ork, medans rakbladen och blodet inte gör de bättre. Men de blir bättre och de kommer alltid att gå i perioder men de löser sig efter ett tag.
Bara man tar de lugnt och inte tänker att man måste bli glad för att man bara ska vara de utan att man ska veta att de är okej att vara deprimerad.


   
SvaraCitera

Det går att må bättre, bara att du skriver här visar att du bryr dig om dig själv, och det är jättebra! Hur skulle det kännas att ta kontakt med kurator etc tror du?

Man kan även ta ett lite mindre steg, kanske gå in på tjejjouren.se och chatta (anonymt) med vanliga tjejer som peppar och stöttar. Hur skulle det vara?


   
SvaraCitera
ickus

The_joker:

Jag vet hur du känner dig. Har mått lika piss. vill bara skrika men kan inte för att man inte har någon ork, medans rakbladen och blodet inte gör de bättre.

Jag tror inte att någon kan veta hur hon känner sig efter att ha läst det lilla hon skrivit. Just sayin.


   
SvaraCitera

uppsök en kurator, det brukar hjälpa


   
SvaraCitera

ickus:

Jag tror inte att någon kan veta hur hon känner sig efter att ha läst det lilla hon skrivit. Just sayin.

nej de är klart eftersom att jag inte känner henne. Men de som hon skrev kan jag känna igen mig i hur hon kände/känner sig. Menar inte så att jag vet exakt hur hennes liv är o allt, för de fattar jag själv att jag inte gör man att jag kan känna igen mig i de hon skrev


   
SvaraCitera
ickus

The_joker:

Men de som hon skrev kan jag känna igen mig i hur hon kände/känner sig

Men nu motsäger du dig själv. Du kan inte veta hur hon känner eftersom du inte känner henne, ändå känner du igen dig? Hon har ju inte sagt någonting förutom att hon mår dåligt, hon har inte förklarat vad som är problemet. Hur kan du då relatera dig till detta? Aja, orkar inte starta en debatt nu, I'm just sayin'.


   
SvaraCitera
Zsasz

ickus:

Men nu motsäger du dig själv.

Vad snackar du om?, Trådskaparen skrev att hon känt sig kass (deprimerad?) i x antal år, att hon känner att hon inte har någon att prata med och (indirekt) att hon har dåligt självförtroende, Och The_joker sa att hon kände igen sig, hur svårt är det att förstå?

Om jag säger att jag är pissnödig, kan du då inte känna igen dig i min situation bara för att du inte känner till vad jag druckit för att bli pissnödig? [confused]


   
SvaraCitera
ickus

Zsasz:

Vad snackar du om?, Trådskaparen skrev att hon känt sig kass (deprimerad?) i x antal år, att hon känner att hon inte har någon att prata med och (indirekt) att hon har dåligt självförtroende, Och The_joker sa att hon kände igen sig, hur svårt är det att förstå?

Alla har känt dessa känslor, så det är klart att man vat hur det känns. Det jag menade var situationen hon är i och vad som har hänt. Vi vet ingenting och kan därför inte förstå vad hon går igenom.


   
SvaraCitera
Zsasz

ickus:

Alla har känt dessa känslor

Alla har INTE dessa känslor, alla mår inte dåligt (även om det verkar som majoriteten av de som skriver på ungdomar.se gör det), The_joker sa aldrig att hon kunde leva in sig i hennes roll eller ens att att hon visste vad hon går igenom, hon skrev att hon visste känslorna, att hon känt dem själv innan, för att förstå en känsla behöver man inte veta hela historien bakom den specifika känslan, och om man måste det så förstår man sig in i situationen istället, inte känslan.

Exemplet som jag gav innan skulle på ett enkelt sett visa att man man veta hur en specifik känsla är utan att behöva veta hur man kommit till punkten där man är i den känslan.
Men det förstod du nog skulle jag tro, varför du valde att ignorera det har jag däremot ingen aning om.


   
SvaraCitera
ickus

Zsasz:

Alla har INTE dessa känslor, alla mår inte dåligt

ALLA har mått jävligt dåligt någon gång i deras liv. SJÄLVKLART att man kan känna igen känslorna eftersom det är mänskligt! Som jag uppfattade det menade hon att hon kände igen hennes situation...

The_joker:

vill bara skrika men kan inte för att man inte har någon ork, medans rakbladen och blodet inte gör de bättre. Men de blir bättre och de kommer alltid att gå i perioder men de löser sig efter ett tag.

... då hon här tror att detta kan relateras med hennes SITUATION. Hon nämner även självskadebeteende när flickansomärpatetisk inte ens har förklarat något. Jag tyckde det bara var lite absurt.


   
SvaraCitera