Forumet - Jag orkar inte mer

Jag orkar inte mer

387 0 4
Jag är så sjukt besviken eller nej inte ens det. Mitt hjärta är så sårat så det finns inga ord. Jag känner mig så värdelös och så liten. Hela tiden sedan jag fick min diagnos har alla iaf de som jag känner eller till och med nya personer alltid vetat hur jag tänker känner eller de vet redan allt om mig så jag får inte chansen att faktiskt säga något. Jag får inte berätta hur jag känner och tänker utan att någon annan redan vet om det och vägrar då lyssna på mig och då klagar på att jag pratar för mycket och de vet redan va jag ska säga och liknande, så vad får jag liksom säga om folk redan vet allt? Folk tycker jag är för på för att jag vill träffas och är social och vill skaffa nya vänner som jag inte har och då är jag för på? Folk träffar pratar och skaffar nya vänner varje jävla dag och så är det helt plötsligt inte okej bara för jag gör det? Om jag pratar högt när det är 5 personer som gör precis likadant så är det jag som blir offret och tillsagd av andra men ingen säger åt de andra som gjort exakt likadant som jag. Jag vet seriöst inte vad jag någonsin gjort förutom att jag fick en diagnos som jag knappt kan kalla diagnos för dem är så sjukt liten. Kan någon ge mig någon förklaring på vad för fel jag gör någon egentligen för jag vet faktiskt inte det. Jag är ju bara mig själv. 
Vad är det för "diagnos" du pratar om?

Om folk inte tycker om dig för en "diagnos" så förtjänar de inte ens att prata om dig, det är bara lågt.

Man kan inte vara för på bara för att man försöker skaffa kompisar. Visst, man KAN vara för på om man aldrig ALDRIG lämnar dem ifred men det är väldigt osannolikt att du gör det.

Fortsätt försöka och eventuellt så kommer du antagligen att hitta en vän eller flera, men det finns ju inga garantier men ge inte upp! Det finns säkert någon som vill vara vän med dig!

Spana också in:

Undrar precis som Lazarus vad är det för diagnos du har?

Det låter som att du går i högstadiet, folk har en tentens att gå mot annorlunda personer som inte är som alla andra även om du kanske egentligen är det, jag vet inte då jag inte känner dig.
Att folk ''redan vet vad du säger'', är det att du ofta talar om samma sak eller hur ligger det till? De du umgås med eller iaf försöker umgås med verkar göra precis allt för att trycka ner dig, det är givetvis inte okej, du borde försöka söka dig till andra att umgås med. Det bästa hade nog vart att byta skola, då är det helt andra personer som inte alls är som den skola du går i nu. Idioter finns det dock överallt.
Svårt att säga om Du gör något ''fel'', det låter mer precis som att du beter dig som alla andra och isf gör alla fel, de gör snarare mer fel än dig då de mobbar dig.
Eftersom att du inte förklarar något vidare är det svårt att säga bu eller bä om det du säger så vad god att berätta mer och utförligt! ^^
Är du kille eller tjej?
Hur gammal är du? Vilken årskurs går du?