Aviseringar
Rensa alla

jag ska bli liberal


Ämnesstartare

hur gör jag för att få ränteintäkter? bör jag hålla på med aktier? är Josab International något att ha?

alla tips uppskattas


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Liberalism är en politisk ideologi med individens
frihet som grundläggande värde. Liberalism kan dock allmänt sägas vara nära förbundet med individuell frihet, mänskliga rättigheter, jämlikhet, yttrandefrihet, privat äganderätt, religionsfrihet,demokrati.

Vadå har du inte levt ett fritt liv nyss?
Verkar som du är ute efter stålar med räntor och aktier. Men du själv bestämmer vad du vill syssla med och om du gillar aktier och räntor så är det lá alltid rätt gott. Satsa inte för mycket åt gången bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man behöver ej vara liberal för att syssla med sånt? :- P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det här är fan inte okej btw, ni är anmälda bägge två


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan i varje tråd säga emot och komma me ngt irrelevant t.ex gå till mensdagboken  o skriv ''men männen då?? de kan faktiskt också få ont trots att de inte har mens, ska inte de få en egen dagbok?''

eller om det är en tråd om t.ex våldtäkter i indien så kan du skriva ''men männen då? de blir ju faktiskt också våldtagna?''

om det är ngn tråd om ngn studie om medicin så kan du ifrågasätta och syfta på att alla är individer och man kan inte säga att ngt kmr fungera på alla iutan att man ska tänka på individen först.

 jag har massa tips om du vill ha de e oba säga till, har inget att göra i ett par timmar sen äre tidsbeställning som gäller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack äntligen någon som fattar...


   
SvaraCitera

 Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om ngn tar upp hitler som ett ex på nazism så kan du t.ex säga men hallå det är inte bara nazister som dödar? de finns faktiskt andra som dödar de har inget me nazism att göra

d gäller att tänka utanför boxen o ifrågasätta smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan jag skriva "skatt är stöld" och tycka att jag är smart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan berätta om hur alla har samma förutsättningar t.ex alla kan plugga o bli ngt stort men vissa väljer nt det för att dom e typ lata eller nåt? :s 

länka gärna till ngn fin jobb/utbildning o säg oj vf söker sig inte alla till det? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak: kan jag skriva "skatt är stöld" och tycka att jag är smart?

jaaa, vadå varför ska man leva på andra när ngn har pluggat o kämpat hårt för de de e

sen kan du ifrågasätta allt o säga att du e faktiskt neutral o inte står ngnstans politiskt men du vill inte tillhöra d mainstreama du e trots allt inte pk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan i samma veva ifrågasätta ngt o fördöma/kritisera det men även kritisera dem som kritiserar de du just kritiserade för att du inte vill ta sida eftersom du e typ jesus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

: D

men det känns som att det är viktigast att ha ränteintäkter som rullar in varje månad.. på kapital som jag helst har ärvt eller fått av min rike far... har inget sådant dock så hur ska jag bära mig åt? det viktigaste med att vara liberal är ju att tjäna pengar på andras arbete och det är ännu bättre när det sker automatiskt.. så hur ska jag bära mig åt?

kanske kan vinna på lotto.. sen kan jag säga att det bara är för de fattiga att vinna på lotto om de vill ha det bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg t.ex att odla vete e dåligt för d skadar händerna o e dåligt överlag men de som aktivt tar avstånd från odlingen e lika dåliga för att de tar avstånd. men du e ändå emot veteodlingen o anti-odlarna samtidigt


   
SvaraCitera