Aviseringar
Rensa alla

jag ska bli liberal


Ämnesstartare

känner mig jävligt liberal nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak: så hur ska jag bära mig åt?

ne fortsätt o bo hemma o ha d bra hemma o sen undra varför de som har det dåligt klagar

#individualism. du har trots allt kämpat för ditt liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om ngn påstår ngt ska du vara snabb med att SÄGA NEJ o kritisera d.  stå på dig o sen ta ett motsägande exempel på det personen säger

t.ex: person 1 säger ''jag gillar kaffe, jag blir pigg av det'' person 2( som e liberal o god) säger d ''gillar du verkligen kaffe för att du blir pigg av det eller för att du tror att du blir pigg av det? vissa har påstått att kaffe e dålit för hjärtat''
sen säger du va kaffe e faktiskt bra för hälsan o länkar ngt sen säger person 2 ok men det där är individuellt för alla kan inte påverkas på samma sätt av samma sak..... sen lämnar du konversationen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla är individer låter mer som en feminist? Inte för det är nåt fel på det

kakakaka:
du kan i varje tråd säga emot och komma me ngt irrelevant t.ex gå till mensdagboken  o skriv ''men männen då?? de kan faktiskt också få ont trots att de inte har mens, ska inte de få en egen dagbok?''

eller om det är en tråd om t.ex våldtäkter i indien så kan du skriva ''men männen då? de blir ju faktiskt också våldtagna?''

om det är ngn tråd om ngn studie om medicin så kan du ifrågasätta och syfta på att alla är individer och man kan inte säga att ngt kmr fungera på alla iutan att man ska tänka på individen först.

 jag har massa tips om du vill ha de e oba säga till, har inget att göra i ett par timmar sen äre tidsbeställning som gällerlåter 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Alla är individer låter mer som en feminist? Inte för det är nåt fel på det

tvärtom, feminism riktar sig  mer på kollektivet och inte individen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

tvärtom, feminism riktar sig  mer på kollektivet och inte individen. 

Om en bonde säger "du ska dricka öl och slåss för du är man", då säger en feminist "nej det är individuellt om man vill dricka öl eller inte, könet spelar ingen roll". Fattar inte ditt  jävla kollektivistiska tänk åk tillbaka till irak... Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d e som sagt: ifrågasätta allt för du vet bättre

ex: inlägg1 ovanför 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips: förvänta dig aldrig att andra ska göra saler åt dig eller hjälpa dig på vägen och get that shit done? Skyll inte på andra om du misslyckas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Om en bonde säger "du ska dricka öl och slåss för du är man", då säger en feminist "nej det är individuellt om man vill dricka öl eller inte, könet spelar ingen roll". Fattar inte ditt  jävla kollektivistiska tänk åk tillbaka till irak... Trött

Om en manlig bonde säger "jag vill dricka öl och slåss" medan en vacker kvinna säger "jag vill ha urringat och klä mig lätt" då säger feministen "ni gör det bara för att ni är styrda vid era könsnormer, ni är båda offer för det hemska patriarkatet". Kvinnan och bonden säger "men vi vill ju". Feministen säger: "ni vet inte vad som är bäst för er själva, så så, bonden du måste färga håret rosa och klä dig i tajta chinos, kvinnan du ska pierca skiten ur dig och inte vara så sexig" Bonden och kvinnan säger "men vi vill ju..." Feministen säger: "håll käften, krossa patriarkatet, gör som ni blir tvingade till".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Om en manlig bonde säger "jag vill dricka öl och slåss" medan en vacker kvinna säger "jag vill ha urringat och klä mig lätt" då säger feministen "ni gör det bara för att ni är styrda vid era könsnormer, ni är båda offer för det hemska patriarkatet". Kvinnan och bonden säger "men vi vill ju". Feministen säger: "ni vet inte vad som är bäst för er själva, så så, bonden du måste färga håret rosa och klä dig i tajta chinos, kvinnan du ska pierca skiten ur dig och inte vara så sexig" Bonden och kvinnan säger "men vi vill ju..." Feministen säger: "håll käften, krossa patriarkatet, gör som ni blir tvingade till".

Feministen säger "du får klä dig urringat  du vill utan att bli trakkasserad av män för det"

rätt vettigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Feministen säger "du får klä dig urringat  du vill utan att bli trakkasserad av män för det"

rätt vettigt

Fast nu är ju alla vackra kvinnor i reklamer som klär sig lättklätt objektifierade enligt feministerna. Finns ju tillochmed de som målar över typ vackra bikini-tjejer på planscher. Är det däremot en ful kvinna som visar brösten, då är det istället okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Fast nu är ju alla vackra kvinnor i reklamer som klär sig lättklätt objektifierade enligt feministerna. Finns ju tillochmed de som målar över typ vackra bikini-tjejer på planscher. Är det däremot en ful kvinna som visar brösten, då är det istället okej.

Om det hade varit bikinireklam hade det vart en sak men lol orka använda nakna tjejer som reklam för att sälja en flaska apelsinjuice?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kul


   
SvaraCitera