Aviseringar
Rensa alla

Jag ska bli vegetarian


Ämnesstartare

Ja, som rubriken säger: jag ska bli vegetarian[bigsmile]

Jag ska bli vegetarian för djurens skull. Jag är så jävla trött på hur djuren behandlas! Visst, är det kravmärkt är det okej. Men ändå. Jag är djurvän och har insett att jag inte behöver kött. Och visst, jag har flera anledningar, men om jag ska skriva alla blir det en bok[tard]

Quorn är faktiskt jättegott och det finns faktiskt borde som stora bitar, "hamburgare" och "köttfärs".

Eller jag ska inte bli vegetarian jag ska bli demi-vegetarian, då jag ska äta fisk och skaldjur.

Jag vill också säga att jag är 13 (snart 14) och väljer detta. Vet flera i min skola som är vegetarianer. Inte för att ni bryr er, men jaja[bigsmile]

Men jag undrar:

Är det någon mer som är vegetarian?
Och varför valde ni att bli det?


   
Citera
Ämnesetiketter

FLTH:

Är det någon mer som är vegetarian?
Och varför valde ni att bli det?

Nej, kött är gott.


   
SvaraCitera

FLTH:

Är det någon mer som är vegetarian?

Du är nog HELT ensam.


   
SvaraCitera

jag är vegan
det började som ett vad
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns effektivare sätt om miljöförstöring är ditt mål [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slutade käka kött för att jag ogillade djurindustrin och tyckte att vegetarisk mat var fräschare.

Började käka kött igen för att jag ändå inte tror på konsumentmakt och ogillar att måla in mig i moraliska hörn när jag är ute och reser eller lagar avancerad mat med människor.


   
SvaraCitera

respons:

Började käka kött igen för att jag ändå inte tror på konsumentmakt och ogillar att måla in mig i moraliska hörn när jag är ute och reser eller lagar avancerad mat med människor.

ryggradslösa kreatur!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

internet:

ryggradslösa nötkreatur!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ryggradslösa kreatur!!!!!!!!!!!!!!

Mums!


   
SvaraCitera

OF 5:

det finns effektivare sätt om miljöförstöring är ditt mål

Ta livet av sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dem kommer ALDRIG sluta behandla djur dåligt för mat.... finns för många mäniskor som äter kött ... Så om du väljer att inte äta de för o hjälpa djuren så har du inte kommit långt.. sj skulle jag hellre skära bort en arm än o bli vego ..

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ta livet av sig?

ja jo iof. Men tänkte mer på att avstå från tron att färska grönsaker i december är miljövänligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är vegetarian, för att jag finner det onödigt att något skall behöva dö för att jag skall leva (det lär ju gå åt liv i vilket fall, men man kan ju åtminstone försöka minska på det en aning) och att kött är direkt oaptitligt


   
SvaraCitera

OF 5:

ja jo iof.

Trodde du tänkte det.

OF 5:

Men tänkte mer på att avstå från tron att färska grönsaker i december är miljövänligt.

Potatis och konserverade fiskbullar är bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerone:

Dem kommer ALDRIG sluta behandla djur dåligt för mat....

de*


   
SvaraCitera