Aviseringar
Rensa alla

Jag ska cykla enhjuling genom kontinenten -HELT GALET!


Ämnesstartare

Hej!
Jag heter Jesper och i år tänker jag bli den första att cykla enhjuling från Europas nordligaste del till Europas sydligaste del. Resan går igenom 9 länder och sträckan jag cyklar är 6500 km. Vid min sida kommer jag att ha min kompis Elin Höglund som cyklar vanlig cykel. Längs resan ska vi samla in pengar till stiftelsen Friends som motarbetar mobbning. Genom varje stad som vi passerar, arrangerar vi en Free hugs-kampanj. Vi delar ut gratis kramar till främlingar på gator och torg för att sprida kärlek. Detta är då väldigt uppskattat. Videoklippet från min förra Free hugs-kampanj fick 20 000 visningar på bara några dagar, se här:

Under resans gång uppmanar vi alla att delta i vårt projekt för att ge alla möjligheten att vara med och sprida glädje tillsammans med oss. Ju fler desto roligare. Man kan då slå följe en längs resan. De kan då vara allt från en km till flera mil. Man kan självklart vara med och kramas 🙂

Anledningen jag skriver här är att jag vill veta hur ni ungdomar tänker då när ni läser om resan och förklara varför ni tycker som ni tycker.

T.ex om ni tycker det är en galen grej. Fråga er varför?
Eller så kanske ni tycker att det är jättedumt att cykla en enhjuling genom kontintene. Varför är de så i så fall? 😛

Som sagt man vill höra era åsikter 🙂

Om ni vill följa min resa på nätet så gilla gärna projektets fansida.

Om ni vill ha mer information så gå in på http://www.unicycling4love.com

Ha de bäst 🙂


   
Citera

Kramar är bra.


   
SvaraCitera

Ska ni skramla med bössor överallt till Friends? Hur ska du orka bära all packning och bössorna? Vad ska ni leva av? Var ska ni bo osv
Detta kommer ju ta typ ett år. Särskilt om ni ska stanna och kramas.


   
SvaraCitera

ågu 2.13 när lillungen springer <3


   
SvaraCitera

Vilken fin video, blir glad över att det finns människor som du.


   
SvaraCitera

Lycka till i uppförsbackarna. [party]


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Lycka till i uppförsbackarna.

han åker ju uppifrån ned?


   
SvaraCitera
Paseo

Älskar att pengarna ska gå till Friends [love]


   
SvaraCitera

frukt:

han åker ju uppifrån ned?

Stööön. [love]


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

dyami86:

Hej!

[love]


   
SvaraCitera