Aviseringar
Rensa alla

Jag ska flytta!


Ämnesstartare

Nintendo:

Jag ska hälsa från min fader att ni verkligen borde odla mangold, då det ger mycket mat [no-no]

Hälsa och tacka för råden! Då kanske han kan ge råd på ytterligare en sak: Vad ska man odla som kan tänkas ha bra hållbarhet och klara några månader utan att vara i kyl/frys annat än källare (som alltid är sval)? Potatis och lök känns ganska möjliga, men finns något mer?

Nintendo:

Jajo, men ni lär ju ha besök osv [wink]

Jo, det klart. Men besökare får bajsa i skogen! :3


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Potatis och lök känns ganska möjliga, men finns något mer?

Palsternackor, morötter och rotfrukter öht.
Fast han sa att det är bäst att ha det svalt om det ska hålla länge. Han lät lite skeptisk.

vi förvarar våran potatis/andra rotfrukter i tvättstugan, där är det i alla fall lite svalare än övriga huset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Palsternackor, morötter och rotfrukter öht.

[love]

Nintendo:

Fast han sa att det är bäst att ha det svalt om det ska hålla länge. Han lät lite skeptisk.

[y]Källaren är sval, nog inte varmare än en kyl är oftast. Så vi får hoppas det går.

Ad_Hoc:

O

Låter för jobbigt. Dessutom gillar jag inte affärsmän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

[y]Källaren är sval, nog inte varmare än en kyl är oftast. Så vi får hoppas det går.

Ja, källare fungerar med största sannolikhet [bigsmile]

Stringburka:

[love]

Jag ska framföra din tacksamhet [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, just ja, en sak jag glömde säga: Åtminstone till en början kommer det inte finnas någon form av internetuppkoppling där, så min UM-närvaro kommer vara minst sagt begränsad.

Då uppkommer två frågor till:
Hur ska jag kunna leva utan UM?
Hur ska UM kunna leva utan mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Åh, just ja, en sak jag glömde säga: Åtminstone till en början kommer det inte finnas någon form av internetuppkoppling där, så min UM-närvaro kommer vara minst sagt begränsad.

Då uppkommer två frågor till:
Hur ska jag kunna leva utan UM?
Hur ska UM kunna leva utan mig?

Skaffa sånt där typ tele2-grej som gäller i en månad för en hundring eller ngt sånt?


   
SvaraCitera

va gulligt [love] körsbärsträd ! det har vi ! skit gott.... bigarråer kanske det är för dom är rätt stora!


   
SvaraCitera

Stringburka:

en papegoja i trä (som heter Einar)

Fan vad snygg![bigsmile]

Stringburka:

- Badrum måste fixas (nu är det utedass)

[shake]Fifan vad inte najs! Utedass är jättejobbigt ju, luktar as och jobbigt om det regnar...Att fixa ett helt nytt badrum om det inte finns några rör eller något draget kostar ju as! [sad]

Stringburka:

Vad ska vi plantera i trädgården?

Industrihampa såklart![cool] Så kan ni göra egna rep och papper och grejjer.[smile] Nä, men typ rabarber (de klarar sig själva helt och hållet, sätt dem där de får lov att sprida sig dock) Gräslök, persilja, dill och såna grejjer kan vara ganska mysigt med faktiskt. Potatis och sånt blir det ju inte mycket av om ni inte har en stor yta ni kan gräva upp...

Stringburka:

Hur ska vi lyckas hålla sams?

Hmm, det är väl bara att inte bråka? Respektera att man behöver lite eget space ibland...

Stringburka:

Hur ska vi lyckas hålla ORDNING?

Hmm, jag vill görna vet hur man gör om du kommer på:/

Stringburka:

Hur många tantpoäng/vuxenpoäng får man för vedeldad spis?

Inga vuxenpoäng, man får "Gamling-som-snart-ska-dö-poäng"[bigcheers]
XD

Stringburka:

Övrigt man bör tänka på?

Samla internet och telefon och sånt hos samma operatör så kan man få lite rabatt:)
Sen så ta dit en besiktningsman som kollar så allt med huset står rätt till...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har det skett! Utan egyptis men med bra humör. Jag har flyttat till stugan, besudlat två av rummen + verandan, och lagat mat. Kommer nu bo där, utan internet. Kommer därför vara mindre aktiv på UM, men ska skaffa en laptop så jag kan UMa i stan.

Har även tomt med pengar på mobilen, om någon undrar varför jag inte svarar på sms. Ring om det är något! Har ni inte mitt nummer beror det på att jag hatar er. [mad]


   
SvaraCitera

Stringburka:

blommiga tapeter (som ska målas över),

Stringburka:

hemska tavlor på röda hus (som ska kastas ut)

[mad][mad]

Stringburka:

Har även tomt med pengar på mobilen, om någon undrar varför jag inte svarar på sms.

Stringburka:

utan internet

[cry][cry][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

[mad][mad]

Ska finnas kvar blommiga tapeter i köket faktiskt [blush]

Luna Lovegood:

[cry][cry][mad]

Ska försöka fixa pengar på mobilen, senast fredag när jag får tillgång till mitt konto igen (har varken leg eller kontokort nu, så det här blir en fattig vecka).

Då ska jag messas massor :3


   
SvaraCitera

Stringburka:

Ska finnas kvar blommiga tapeter i köket faktiskt [blush]

[love]

Stringburka:

Då ska jag messas massor :3

[love][love][love]


   
SvaraCitera