Aviseringar
Rensa alla

Jag ska nog förtidsrösta på S&D på Onsdag.


Ämnesstartare

s1cce:

skriv i min rösttråd plz vill snacka om va jag tkr om dig

Alright.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Har ni fått erat röstkort? Det har inte jag.

Fick mitt idag.


   
SvaraCitera

time: För längesen.

Agahnim: Fick mitt idag.

Där blev jag orolig. Får hoppas jag får mitt imorgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick också mitt idag Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är man vänster men gillar EU (väldigt konstig ståndpunkt då EU är ett högerprojekt i grunden som gjort mer för att knäcka arbetarrörelsen och förstöra arbetsrätten i Sverige än vad Moderaterna kunnat drömma om) så är nog sossarna bäst att rösta på ja. De verkar ju dessutom bli största grupp i Europaparlamentet för första gången, tidigare har de konservativa varit störst. Jag funderade faktiskt på att taktikrösta på dem p.g.a. det senare, men blir V istället. Deras grupp går också framåt och kan bli tredje störst, och de kommer ju rösta för allt bra sossarna är för och mot de dåliga grejer sossarna är för (t.ex. frihandelsavtal).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:
Är man vänster men gillar EU (väldigt konstig ståndpunkt då EU är ett högerprojekt i grunden som gjort mer för att knäcka arbetarrörelsen och förstöra arbetsrätten i Sverige än vad Moderaterna kunnat drömma om) så är nog sossarna bäst att rösta på ja. De verkar ju dessutom bli största grupp i Europaparlamentet för första gången, tidigare har de konservativa varit störst. Jag funderade faktiskt på att taktikrösta på dem p.g.a. det senare, men blir V istället. Deras grupp går också framåt och kan bli tredje störst, och de kommer ju rösta för allt bra sossarna är för och mot de dåliga grejer sossarna är för (t.ex. frihandelsavtal).

Som vänster så bör man isf också vara emot nationen. Jag tycker EU är bättre än nationen helt klart. Sedan att EPP har varit störst i EU Parlamentet historiskt sätt är bara att beklaga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Nej. Jag röstar för Sverige, för nationerna, för självbestämmande, för demokratin, för folkvilja och mot EU. Jag röstar på SD.

Jag röstar för ökad demokrati i EU. Självbestämmande? Är det inte SD som säger att etablissemanget inte bryr sig om vad medborgarna tycker vad gäller invandring ect? Är det inte så att SDare säger ofta att Sverige är extremt i EU sammanhang? För mig går din position inte alls ihop. Även om SD har 50 % av rösterna i Sverige, så kommer det inte leda till en påtagit minskad invandring. Det är ju bara att titta på hur SvP gnäller på hur SD blir mer och mer invandringsliberala...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

DDR-Sverige slår till?

Skeptisk oseriös kommentar men ok... vad förväntar jag mig egentligen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

För längesen.

Ska du rösta på S&D? Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Deras grupp går också framåt och kan bli tredje störst, och de kommer ju rösta för allt bra sossarna är för och mot de dåliga grejer sossarna är för (t.ex. frihandelsavtal).

Om de inte har en egen vision för EU så känns det ju ganska lamt att rösta på dom. Vet inte vad för frihandelsavtal du talar om. Du får gärna upplysa mig om vart S&D är dåliga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du skall rösta på FI, det behövs mest. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

32g94FPaqw9WKHL0KH2L5dLMIW3Osx:

Jag röstar för ökad demokrati i EU. Självbestämmande? Är det inte SD som säger att etablissemanget inte bryr sig om vad medborgarna tycker vad gäller invandring ect? Är det inte så att SDare säger ofta att Sverige är extremt i EU sammanhang? För mig går din position inte alls ihop. Även om SD har 50 % av rösterna i Sverige, så kommer det inte leda till en påtagit minskad invandring. Det är ju bara att titta på hur SvP gnäller på hur SD blir mer och mer invandringsliberala...

Va? 


   
SvaraCitera
time
 time

32g94FPaqw9WKHL0KH2L5dLMIW3Osx:

Ska du rösta på S&D? Party

Ska rösta på Vänsterförbundet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Va? 

Är SvPs kritik ny för dig eller? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Ska rösta på Vänsterförbundet.

Hehe, rooligt du röstar i Finska val hehe Cool


   
SvaraCitera