Aviseringar
Rensa alla

Jag ska ta ut min koppar-spiral


Ämnesstartare

Jag ska ta ut min kopparspiral imon! Är jätte nervös.
Gör det ont?
Blöder det mycket, och hur länge?

Var sövd när jag satte in den, så jag vet inte hur det känns. Nu kommer snart paniken [sad]


   
Citera

det kunde du ju frågat när du fixade tid [smile]


   
SvaraCitera

Ta det lugnt. Det kommer att gå bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det kunde du ju frågat när du fixade tid

Dom hade bara telefon tid mellan 12-14, så jag fick gå ifrån min lektion, så jag var lite stressad [cute]

stereo total:

Ta det lugnt. Det kommer att gå bra.

jag hoppas det! Är jätte rädd att dom ska upptäcka att den har suttit snett hela tiden och typ förstört hela livmodern, och säga "wooopsi, du är visst steril. Jaja det är sånt som händer" hemska tankar [sad]


   
SvaraCitera

LifeandDeath:

jag hoppas det! Är jätte rädd att dom ska upptäcka att den har suttit snett hela tiden och typ förstört hela livmodern, och säga "wooopsi, du är visst steril. Jaja det är sånt som händer" hemska tankar [sad]

Men nej nej nej, tänk inte så. Du är inte den första kvinnan dom provat detta på. Du kommer att kunna få bebisar. Är det därför du ska ta ut den btw? [shake]


   
SvaraCitera

stereo total:

Men nej nej nej, tänk inte så. Du är inte den första kvinnan dom provat detta på. Du kommer att kunna få bebisar. Är det därför du ska ta ut den btw?

Den ska ju bytas ut var femte år eller så [cute] Hon kanske fick den när hon var väldigt ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte om de blöder, men de ska inte göra ont sa dom när vi prata om ta ut min spiral, men tror inte det ska blöda heller 🙂
Fast visst, de kanske är lite obehagligt när dom ska pilla mellan benen, men dom drar ju bara tag i snörerna och drar ut den, de går ju fort, de kanske du vet, men ville bara säga om du inte visste 🙂
Men de kommer gå bra gumman. Och du skulle kännt innan om den satt fel. Men sa dom att de gick bra att få in den så hamnar den ju inte snett sen 🙂
Lycka till föresten! 🙂


   
SvaraCitera

Nintendo:

Den ska ju bytas ut var femte år eller så [cute] Hon kanske fick den när hon var väldigt ung.

Ja. Hoppas att det är därför.


   
SvaraCitera

Gör nog ungefär lika ont som att sätta in den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det lugnt, och kom ihåg att andas.


   
SvaraCitera

LifeandDeath:

jag hoppas det! Är jätte rädd att dom ska upptäcka att den har suttit snett hela tiden och typ förstört hela livmodern, och säga "wooopsi, du är visst steril. Jaja det är sånt som händer" hemska tankar

Nejnej, tänk inte så. För:

stereo total:

Du är inte den första kvinnan dom provat detta på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Men nej nej nej, tänk inte så. Du är inte den första kvinnan dom provat detta på. Du kommer att kunna få bebisar. Är det därför du ska ta ut den btw?

Nä inga bebisar än! Men den orsakar mest smärta och blödningar, och jag har läst om jätte många som har fått infektioner osv. Vill icke ha kvar den bara [smile]

Nintendo:

Den ska ju bytas ut var femte år eller så Hon kanske fick den när hon var väldigt ung.

Jag har haft den i 1,5 år, vill bara inte ha kvar den [cute]

m4rika:

vet inte om de blöder, men de ska inte göra ont sa dom när vi prata om ta ut min spiral, men tror inte det ska blöda heller 🙂

Nu känns det lite bättre, tack! [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jonnybravo91:

Gör nog ungefär lika ont som att sätta in den.

Men jag var ju sövd när jag satte in den [no-no]


   
SvaraCitera

LifeandDeath:

Men jag var ju sövd när jag satte in den [no-no]

Men du kände väl något när du väl vaknade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Men du kände väl något när du väl vaknade?

Jo men av andra anledningar. Den känns ju inte när den väl sitter på plats [smile]


   
SvaraCitera

LifeandDeath:

Jo men av andra anledningar. Den känns ju inte när den väl sitter på plats [smile]

Då lär det inte kännas så hemskt farligt att dra ut den heller. [shake] Se det såhär, på insidan av huden har vi ingen känsel, så det enda som egentligen kommer göra ont eller kännas obehagligt är just när de skär upp, syr ihop och hämtar ut den.

Du kan dessutom alltid begära lokalbedövning så det känns ännu mindre.


   
SvaraCitera