Aviseringar
Rensa alla

Jag ska vittna.


Ämnesstartare

Ja, jag ska visst vittna efter MÅNADER sedan händelsen. Jag är galet nervig och allmänt förstörd. Befinner mig i Norge och jag ska åka till Sverige bara för detta. Har ingen energi över huvud taget och det känns riktigt jävla onödigt. Dels för att jag redan har blivit förhörd TVÅ gånger varav ena gången spelades in, dels för att det inte ens var någon allvarlig händelse.
Jag och min pojkvän råkade komma först till en snubbe som vurpat med en fyrhjuling. Inga allvarliga skador, han var mest bara full men vi ringde ändå efter ambulans.

Det har inträffat sjukt mycket sen dess på "hemmafronten" och jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv med panikångestattacker och funderingar om självmord.
Givetvis har jag förträngt händelsen eftersom jag haft så mycket annat att tänka på. Och nu ska jag tydligen till Domstolen för att vittna.
Det är min samhällsplikt att vara närvarande så jag kan inte skippa det.
Ligger som sagt på minus med energi och livslust och tanken på att stå och avlägga eden och bli nertryckt i skorna av alla viktiga människors blickar får mig att vilja dö.

DET VÄRSTA AV ALLT är att min pojkvän var med hela tiden. Det var han som körde och faktiskt han som ringde efter ambulansen. MEN HAN HAR INTE BLIVIT KALLAD SOM VITTNE, DET ÄR BARA JAG.

Känns som att ALLTING bara går mot mig hela tiden. JAG SOM ÄR TOTALT NEDBRUTEN SKA BLI ÄNNU MER FÖRSTÖRD MEDAN MIN POJKVÄN SOM INTE ALLS MÅR DÅLIGT ELLER HAR PROBLEM ATT PRATA INFÖR FOLK SLIPPER.

[cry]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Seriöst. Vet inte ens vad jag ville säga med tråden. Vill mest bara få stöttande ord och sånt.

Låtsas som att ni bryr er i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte så big deal, vart hålls rättegången?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Det är inte så big deal

Jag tycker uppenbarligen det. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tydligen, men det är inte det, det är mycket smidigare än du tror, de rättegångar jag har varit på har det inte svurits någon ed, ingen har blivit utfrågad utan bara fått beskriva händelsen en gång sen fick de lämna rummet igen.

De vill antagligen bara sätta dit honom för rattfylleri och du behöver bara komma ihåg det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ber du inte om att få vittna över telefon istället då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

panikångestattacker

helvetet på jorden

Hoppas allt går bra, kram på dig[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aw oo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

de rättegångar jag har varit på har det inte svurits någon ed, ingen har blivit utfrågad utan bara fått beskriva händelsen en gång sen fick de lämna rummet igen.

Trodde det var ett måste att avlägga ed? Såhär står det på www.dom.se:
Den som är under 15 år får inte avlägga ed. Psykiskt sjuka avlägger i vissa fall inte heller ed. Om en nära släkting till den tilltalade ska vittna i ett brottmål, får den personen inte heller avlägga ed.

Alabama Rocker:

Varför ber du inte om att få vittna över telefon istället då?

Jag har vittnat på telefon.

isola:

Hoppas allt går bra, kram på dig[love]

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Trodde det var ett måste att avlägga ed? Såhär står det på www.dom.se:
Den som är under 15 år får inte avlägga ed. Psykiskt sjuka avlägger i vissa fall inte heller ed. Om en nära släkting till den tilltalade ska vittna i ett brottmål, får den personen inte heller avlägga ed.

Som sagt de jag varit på, det var vuxna som inte var släkt men ändå ingen ed, vet inte hur det kan komma sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Jag har vittnat på telefon.

Varför måste du dra till Sverige då?
Jag menade ju såklart att du skulle ta rättegången över telefon, det gjorde jag senast iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

tanken på att stå och avlägga eden och bli nertryckt i skorna av alla viktiga människors blickar får mig att vilja dö.

[cry]

Det enda positiva jag har att säga är jusst känslan efteråt. Kontrasten mellan hur man kände när man gick in i salen och när man sedan är fri att gå. Det blir som en enda stor ångestballong man får möjlighet att picka hål på. Det är ju bra...


   
SvaraCitera

jag fattar inte, ni hittade en gubbe som vurpat med en fyrhjuling.
vad är det med det? folk är dumma och får skylla sig själva om de åker fulla.. det är inte ditt fel och ni ringde ambulans, vad mer kan ni göra? inget alls.. om du åker och vittnar så kommer folket som kollar på dig aldrig att se dig något mer endå, När du gjort detdär kan du och din kille åka på nån restaurang eller något och äta och må gott för du har varit duktig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej SUKOF...det är viktigt att du går dit och vittnar..det verkar du veta..så jag ska inte säga nåt om det:). Ångesten vet jag inte vad man göra åt...försök att gå promenader, försök slappna av..tänka på annat..även om det är svårt..tänk på att det ska bli skönt..när det är över:). Det ska nog gå bra..för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Som sagt de jag varit på, det var vuxna som inte var släkt men ändå ingen ed, vet inte hur det kan komma sig

Vad konstigt.

Alabama Rocker:

Varför måste du dra till Sverige då?

För att den hålls där.

Alabama Rocker:

Jag menade ju såklart att du skulle ta rättegången över telefon, det gjorde jag senast iaf.

Ja jo, jag har dragit historien på telefon en gång förut. Dom spelade garanterat in det. Fattar inte varför jag ska dra den en tredje gång bara.

Bluff:

Det enda positiva jag har att säga är jusst känslan efteråt. Kontrasten mellan hur man kände när man gick in i salen och när man sedan är fri att gå. Det blir som en enda stor ångestballong man får möjlighet att picka hål på. Det är ju bra...

Mjo. Ser fram emot den stunden.


   
SvaraCitera