Aviseringar
Rensa alla

Jag skulle vilja adressera den vinklade svenska medierapporteringen gällande Sverigedemokraterna



   
Citera
time
 time

Jag tycker han är så förfärligt awkward i det där klippet att det nästan inte finns. Men det var ett mycket bra avsnitt. Ursäkta min morgontrötthet, men jag förstår inte din rubrik i sammanhanget, kan du förklara vad du menade lite bättre? 


   
SvaraCitera

hahhahahahahahahahaha åååååååååååååh

jävla kioskmongo


   
SvaraCitera

åh gud, jag kan knappt kolla. det kryyyper i mig

"ehm, ehm, ehm"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åkesson verkar inte förstå hur de har fuskat med statistik. eller så blåljuger han, vilket som helst så är han ett kioskmongo. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Ursäkta min morgontrötthet, men jag förstår inte din rubrik i sammanhanget, kan du förklara vad du menade lite bättre?

Den är sarkastiskt avsedd. Sverigedemokrater har en tendens att klaga på att de och deras parti porträtteras på ett undermåligt och partiskt vis i den patologiskt osakliga svenska medierapporteringen. Därav länk till BBC-klipp.


   
SvaraCitera
time
 time

Nachac:

Den är sarkastiskt avsedd. Sverigedemokrater har en tendens att klaga på att de och deras parti porträtteras på ett undermåligt och partiskt vis i den patologiskt osakliga svenska medierapporteringen. Därav länk till BBC-klipp.

Nu är jag med! Tack. Borde inte ställa frågor före jag fått i mig morgonkaffet och kan tänka lite bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det hära med invandring och brott stämmer.

det är sant att ca 90% av alla brott begås av svenskar. det är också sant att invandrare procentuellt (för deras grupp) begår brott i större utsträckning än svenskar. det beror främst på arbetslöshet och utbildning. långt utbildade och arbetslösa är överrepresenterade. på samma sätt som pensionärer begår mest snatterier procentuellt (alltså inte till antalet)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Nu är jag med! Tack. Borde inte ställa frågor före jag fått i mig morgonkaffet och kan tänka lite bättre.

Du utan morgonkaffe lär fortfarande vara vida överlägsen valfri genomsnittsperson med.


   
SvaraCitera
time
 time

Nachac:

Du utan morgonkaffe lär fortfarande vara vida överlägsen valfri genomsnittsperson med.

Det här var så trevligt att få höra, det sticker ut särskilt mycket idag då jag kikade i sexdagboken tidigare imorse och läste diverse uttalanden om hur kvinnor behöver män för att tänka/handla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Det här var så trevligt att få höra, det sticker ut särskilt mycket idag då jag kikade i sexdagboken tidigare imorse och läste diverse uttalanden om hur kvinnor behöver män för att tänka/handla.

Likaledes trevligt att kunna sätta silverkant på en annars bedrövlig tillvaro. Knegaren plus  Knegartroll är väl dock inte så mycket att bry sig om, men förstår att det sticker ändå, dessutom representerar det väl någon sorts bubblande köksbordssexism som ändå är relativt utbredd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahhaha idiot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan han inte vara en riktig nazist och stå för det så man iaf kan respektera honom, nu är han  bara pinsam och vek då det känns som att han vet om att han snackar skit och dessutom gör det på en Morgan&Ola-Conny-engelska.


   
SvaraCitera
mynona

vad han skämmer ut svensk-dialektal engelska, det är som att se sitt eget försvar av lögner i yngre år.  jag vill se hela intervjun 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, precis som Dazed skriver, engelska precis som OlaConny och hela intervjun är ju bara pinsam för Åkessons del. 


   
SvaraCitera