Aviseringar
Rensa alla

jag skulle


Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

bli lycklig om nån skulle vilja ta en titt på mina låtar och ge feedback (:
Det är endast för skojjs skull jag gjort dem. Mer som ett sätt att uttrycka sig på. Man mår faktiskt bättre av det :3

...har alltid hatat min röst så seriös "feedback" på den skulle uppskattas. fast rösten är ju lite tillgjord och låter inte helt så på riktigt. menmen


   
Citera
Ämnesetiketter

Rosa:

.har alltid hatat min röst så seriös "feedback" på den skulle uppskattas.

Yeah.. Ingen rapp-röst att hänga i granen skulle jag säga..


   
SvaraCitera

rätt mysigt sätt att rappa på :◊
det låter ändå rätt naturligt så det låter äkta,
rapp kan låta hemskt tillgjort.


   
SvaraCitera

MKT FINT Å TÄNKVÄRT


   
SvaraCitera

Gillade ej texten så mycket. Typ ingen finess i den. Men, nice röst hehe. Om det skulle gå lite snabbare till bättre beat så skulle jag älskat.

Typ mer så, ehh, ja.


   
SvaraCitera

S3ON:

Yeah.. Ingen rapp-röst att hänga i granen skulle jag säga..

Skämtar du? [tard]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Skämtar du? [tard]

aldrig hört en tjej rappa förut, tror jag.. Kan ligga något i det, det passar män bäst liksom. [blush]


   
SvaraCitera

S3ON:

aldrig hört en tjej rappa förut, tror jag.. Kan ligga något i det, det passar män bäst liksom. [blush]

Nej. Det gör det inte. Lyssna på Keny Arkana och Genesis Be.

Eller vad fan. Lyssna på hela the illest female rapper vol 1. [no-no] Kom tillbaka och säg att det passar män bäst sedan. Dold text: Menar inte att det passar kvinnoröster bättre, menar bara att det är en dum generallisering att säga att det passar män bäst.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Kom tillbaka och säg att det passar män bäst sedan

Det passar män bäst! [cool]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

du är duktig på piano iaf, men skulle lägga ner rappandet sorry[n]


   
SvaraCitera

Det låter lite som att du läser i en sagobok för några förskolebarn när det plötsligt uppenbarar sig en låttext som du inte riktigt vet om du ska läsa eller sjunga, vilket resulterar i en konstig takt och ton. Typ. [confused]


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

tack för alla svar!! 😀

oatsreuvaue:

rätt mysigt sätt att rappa på :◊
det låter ändå rätt naturligt så det låter äkta,

tack så mkt :3

Dan_the_ironman:

MKT FINT Å TÄNKVÄRT

tack du [cute]

Ensamvargen:

Gillade ej texten så mycket. Typ ingen finess i den. Men, nice röst hehe. Om det skulle gå lite snabbare till bättre beat så skulle jag älskat.

Skönt att rösten låter helt ok iaf 😀
Får testa med lite snabbare beats och se om jag finner någon ny känsla där. tack för feedbacken 😛

vet att jag inte har någon bra rappteknik och texten är bara lite kladd som blivit skrivet. Men skönt att höra att det inte är helt åt skogen iaf [y]

Nintendos BFF:

du är duktig på piano iaf,

pfft...freebeat [cute]


   
SvaraCitera

Snyggt, tyckte om den. Vissa av rimmen är kanske lite klumpiga men du har ett ok flöde ändå. Rytmiskt är det rätt nice. Sen tror jag att jag skulle bli mer övertygad om du rappade med lite mer..ja, övertygelse, attityd. Helt enkelt höj rösten lite för nu jävlar!!

Texten är rätt välskriven och vad du vill få fram märks tydligt. Det är ett tungt tema du sjunger om. Däremot tror jag att du ska akta dig lite för att skriva klichéer som t.ex. krossade hjärtan och tårar och sår.

Ofta kan det vara mer effektfullt att använda sig av omskrivningar för att beskriva det man vill få fram. Det kan få lyssnaren att tänka efter och verkligen ta till sig det du rappar om.
Som exempel skulle du kunna beskriva en situation eller ett händelseförlopp och på så sätt få fram den känsla du är ute efter.

Jag tycker att du ska fortsätta på sammma bana för det du gör är häftigt.


   
SvaraCitera

Rosa:

pfft...freebeat

ok skulle nog lägga ner allt musikaliskt isf sorry[sad]


   
SvaraCitera