Aviseringar
Rensa alla

Jag spyr av att somna "sittandes"?!


Ämnesstartare

Tjena! Nu är det såhär att några gånger har det hänt att jag somnat sittandes eller typ halvsittandes i soffan om jag t.ex. kollar tv eller liknande. Sen vaknar jag upp kort därefter och mår riktigt illa, i början så spydde jag inte men de senaste gångerna detta hänt så har jag faktiskt spytt. Jag har försökt att googla runt lite men inte hittat någon vettig förklaring. Någon som känner igen sig eller har någon aning om varför jag reagerar såhär? Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Lägg dig ner när du sover . 


   
SvaraCitera

tumblr_n8d7dgGPDk1rvr5s8o1_500_0.png


   
SvaraCitera

silver judas:
tumblr_n8d7dgGPDk1rvr5s8o1_500_0.png

Vad är det där ens?


   
SvaraCitera

uppsök en doktor....


   
SvaraCitera

Ring 1177.


   
SvaraCitera

Du kanske sitter ihopsjunken så att det blir tryck i\på magen eller nåt :O låter helt klart som något mekaniskt iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Lägg dig ner när du sover . 

Haha givetvis, men detta handlar om när jag råkar somna t.ex. framför tvn.

Axelinaaas:
uppsök en doktor....

Har aldrig hjälpt förut när jag sökt hjälp tyvärr..

odödlig:
Du kanske sitter ihopsjunken så att det blir tryck i\på magen eller nåt :O låter helt klart som något mekaniskt iaf.

Ja, det låter ju ändå som en teori Skeptisk


   
SvaraCitera

maomaox: Ja, det låter ju ändå som en teori

kanske hur du andas också... *gissar*


   
SvaraCitera

jag föreskriver 100mg sov-inte-så


   
SvaraCitera

Doktorn vet alltid bäst .


   
SvaraCitera

Jag skulle gissa att det kan ha att göra med att balanssinnet blir rubbat på något sätt av att du sover sittandes. Hjärnan registrerar att du sover och att du därmed bör ligga ner medan kroppen i själva verket vaknar sittandes. Signalerna går inte ihop och därför mår du illa. Ungefär som när man blir åksjuk. 


   
SvaraCitera

Kolla på tv liggandes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

odödlig:
jag föreskriver 100mg sov-inte-så

*asg* försöker att inte somna så jag lovar, inte så kul att vakna upp och spy Blink

lurifax69:
Doktorn vet alltid bäst .

Hmm, vet inte vilken superdoktor du har haft Förvånad

NiklasW:
Jag skulle gissa att det kan ha att göra med att balanssinnet blir rubbat på något sätt av att du sover sittandes. Hjärnan registrerar att du sover och att du därmed bör ligga ner medan kroppen i själva verket vaknar sittandes. Signalerna går inte ihop och därför mår du illa. Ungefär som när man blir åksjuk. 

Ja, kanske, men åksjuk har jag aldrig varit dock, så konstigt om mitt balanssinne inte påverkas av det men spyr när jag somnar sittandes Skeptisk

Getrekt:
Kolla på tv liggandes.

Då ser man ju inget istället Party


   
SvaraCitera

maomaox:
Då ser man ju inget istället Party

jo om du ligger på sidan Blink


   
SvaraCitera