Aviseringar
Rensa alla

Jag tog fram 108 vetenskapliga bevis för den Heliga Geocentrismen - Flashback livrädda, stängde av mig... är detta OK?


Ämnesstartare

Skadeglädje

Storchen84:

Källkritik? Var är din källa för att du blivit bannad utan anledning? Det enda vi har att gå på är ditt ord, och det kanske räcker för vissa, men inte för mig i alla fall.
Mm, precis.

Du verkar för övrigt ha glömt en gyllene regel som gäller alla internet-forum: Att vara på ett forum är inte en rättighet, utan ett privilegium. Om nu någon/några på flashback, här eller på något annat forum känner sig trötta på dig så är det bara att stänga av, någon anledning behöver inte ges. Var i stället glad att du är avstängd i ett halvår och inte permanent. Uppenbarligen tycker någon/några att du av någon/några anledning(ar) behövde en timeout.

Det är ju det som är grejen, man har INTE gett någon anledning till det!

Jag hade 3 grundlösa varningar innan jag plötsligt nåddes av meddelandet att jag fått en ½ års avstängning, och detta utan att man ens angav mig texten dör jag förment skulle ha brutit mot någon regel !!!

Till saken hör att man ska ha sex (6) varningar innan en avstängning, och dessutom ska man alltid börja med 1 VECKAS AVSTÄNGNING, inte ett ½ år !!!

Så det är inte bara att dessa Geocentrism-hatande mods gav mig en grundlös avstängning, utan att ens nå 6 varningar, utan dessutom att de gav mig ½ års avstängning istället för 1 veckas avstängning !!!

Om folk blir trötta av att höra mig ge en massa argument för den Heliga Geocentrismen i tråden jag skapat, VARFÖR GÅR DE DÅ IN I TRÅDEN?

ÄR MAN TRÖTT PÅ ATT HÖRA PÅ BEVIS FÖR GEOCENTRISMEN, VARFÖR GÅR MAN DÅ IN I MIN TRÅD ???

ELLER ÄR FOLK MASOCHISTER ???

SNACKA OM SJUKT VRICKAT...  Mycket gladMycket gladMycket glad


   
SvaraCitera

Dödsguden

Blablabla. Det enda jag hör är att du gjort något för att förtjäna dig av din andra halvårsavstängning - med andra ord, vem vet hur många gånger du varit avstängd innan dess.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Blablabla. Det enda jag hör är att du gjort något för att förtjäna dig av din andra halvårsavstängning - med andra ord, vem vet hur många gånger du varit avstängd innan dess.

Jag har gjort mig förtjänt av mina avstängningar?

Och ändå har du ALDRIG lyckats hitta ett endaste inlägg på någon av alla de forum där jag huserar, som skulle ha gjort sig förtjänt av en varning...

Hur kommer det sig?  Skeptisk

Dina grundlösa påståenden saknar all kredibilitet!


   
SvaraCitera

Du är avstängd för ohörsamhet verkar det som.

https://www.flashback.org/t2261526


   
SvaraCitera

Dödsguden: Dina grundlösa påståenden saknar all kredibilitet!

Dina påståenden saknar kedibilitet. Bara för att jag tycker att du ska bannas för en sak så betyder ju inte det att den som bannar dig gör det av den anledningen. Folk som blir avstängda/varnade tycker aldrig att dom förtjänar det.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Du är avstängd för ohörsamhet verkar det som.

https://www.flashback.org/t2261526

Ohörsamhet mot VAD?

Hur kommer det sig att de vägrar att berätta för mig VAD jag ska ha ohörsammat?

Att jag svarar på folks frågor om den Heliga Geocentrismen (i stort det enda jag gjort på Flashback sen oktober 2012 då jag publicerade tråden), hur kan det klassas som ohörsamhet?

Och till den milda grad att det ska rendera ½ års avstängning, när det först bara ska vara 1 vecka?

Snacka om att motarbeta yttrandefriheten !!! ArgArgArg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Dina påståenden saknar kedibilitet. Bara för att jag tycker att du ska bannas för en sak så betyder ju inte det att den som bannar dig gör det av den anledningen. Folk som blir avstängda/varnade tycker aldrig att dom förtjänar det.

Hittills är det INGEN som har kunnat peka på en endaste post på något av de ca 7-8 forum och bloggar som jag skrivit i under de senaste 7-8 åren, som kan peka på en endaste post som skulle ha förjänat så mycket som en tillsägelse ens, medan jag på Flashback efter publicerandet av tråden om de 108 vetenskapliga argumenten för den Heliga Geocentrismen, fått rekordmånga 24 VARNINGAR på ca ½ års tid bara, allt bara för att de Geocentrism-hatande modsen inte gillar min revolutionerande tråd om Geocentrismen!

VAD HÄNDE MED YTTRANDEFRIHETEN PÅ FLASHBACK ???  ArgArgArg


   
SvaraCitera

Dödsguden: Hur kommer det sig att de vägrar att berätta för mig VAD jag ska ha ohörsammat?

Att jag svarar på folks frågor om den Heliga Geocentrismen (i stort det enda jag gjort på Flashback sen oktober 2012 då jag publicerade tråden), hur kan det klassas som ohörsamhet?

Ohörsamhet får du när du samlat på dig tillräckligt många prickar för att få en varning. När det definitiva beslutet föll bör det väl inte kommit som någon överraskning? Eller sätter du dig emot att du fått prickar från första början och att moderatorer inte ålägger en uppsats för att motivera dina varningar som du brukar göra när du skriver?

Tycker väl att man borde få ett meddelande vidarbefodrat när man loggar in, eller på ens email. Vet inte om man faktiskt får det dock då jag aldrig blivit varnad på Flashback. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:

Ohörsamhet får du när du samlat på dig tillräckligt många prickar för att få en varning. När det definitiva beslutet föll bör det väl inte kommit som någon överraskning? Eller sätter du dig emot att du fått prickar från första början och att moderatorer inte ålägger en uppsats för att motivera dina varningar som du brukar göra när du skriver?

Tycker väl att man borde få ett meddelande vidarbefodrat när man loggar in, eller på ens email. Vet inte om man faktiskt får det dock då jag aldrig blivit varnad på Flashback. 


1)
Jag får aldrig prickar, utan det är en godtycklig varning på en gång från valfri geocentrism-fientlig moderator!

2) Det definitiva beslutet kom efter FYRA VARNINGAR, enligt regelboken ska det vara efter sex varningar!

3) En ½-års avstängning ska föregås av först 1 veckas avstängning och sedan av 1 månads avstängning, medan i mitt fall fick jag ½-års varning på stört...

Under de första 5,5 åren på Flashback, då ca 7 300 av mina inlägg skrevs, fick jag sammanlagt endast 3-4 varningar, medan jag bara under ½-årsperioden efter publiceringen av min kosmologiska tråd om den Heliga Geocentrismen (andra halvåret avstängd) fått 24 varningar av de geocentrism-fientliga modsen - det säger ju allt!

Innan publiceringen: 2007-2012 = 5 ½ år, 7 300 inlägg, 3-4 varningar.

Efter publiceringen: okt 2012-apr 2013 + okt-nov 2013 = 0,6 år, 1 700 inlägg, 24 varningar.

Säger inte detta något om sprängstoffet i min Geocentrism-tråd?

Alla varningar och avstängningar som duggat tätt mot mig från de geocentrism-fientliga modsen, efter att jag exklusivt för Flashback släppte min kosmologiska avhandling, säger ju allt...

Det jag sa till Nyheter 24 (i deras intervju med mig om min avhandling) om modsen på Flashback, ångrar jag djupt idag:

http://nyheter24.se/nyheter/internet/730067-moder-jord-och-hare-krishna-mot-miniguden-dod-o-aterfodd

Kommentar?


   
SvaraCitera

Dödsguden: 1) Jag får aldrig prickar, utan det är en godtycklig varning på en gång från valfri geocentrism-fientlig moderator!

Menar du fick eller får? För ohörsamhet som du blev avstängd för ska du få prickar i någon form, vet inte exakt hur systemet ser ut eller hur det vidarbefodras. Andra straff får du varningar för separat.

Dödsguden: 2) Det definitiva beslutet kom efter FYRA VARNINGAR, enligt regelboken ska det vara efter sex varningar!

Tror det är så att ribban sänks efter varje gång som du varit låst. Var de sex första gången så kan du säkert få fyra nästa gång, gången efter det lär du få bara två på dig.

Dödsguden: 3) En ½-års avstängning ska föregås av först 1 veckas avstängning och sedan av 1 månads avstängning, medan i mitt fall fick jag ½-års varning på stört...

Tycker också tidsspannet verkar lite för långt. Borde varit en månad där. Ska det i varje fall ha varit med tidigare regler. Men det kan ha ändrats, för att inte säga att undantag görs vid olika former av regelbrott.

Dödsguden: Innan publiceringen: 2007-2012 = 5 ½ år, 7 300 inlägg, 3-4 varningar.

Efter publiceringen: okt 2012-apr 2013 + okt-nov 2013 = 0,6 år, 1 700 inlägg, 24 varningar.

Säger inte detta något om sprängstoffet i min Geocentrism-tråd?

Nej det tycker jag inte. i och med att dina inlägg samlas så tätt  är risken för att du kan åka dit betydligt större än om du sprider ut dina inlägg och diskussioner i olika trådar. 

Dödsguden: Kommentar?

Ja, jag läste faktiskt den artikeln, vidarbefodrad från din blogg eller något. 

Ditt engagemang förbryllar mig. Hur orkar du spendera så många timmar på att göra ett arbete du och andra får så lite ur utav av? Jag tvivlar på att någon känner sig övertygad om någonting så fort den har en religiös etikett i dagens samhälle. Den enda gången jag får ut något av religion så är det när jag kommer i direkt fysisk kontakt med den. ceremoniella tillställningar, religiösa byggnader. sians, tarot och andra new-age grejer. Är du säker på att du inte gör ogjort arbete och kan tänka dig att göra saker folk uppskattar istället? Dvs, lämna den vetenskapliga banan och anordna grejer folk uppskattar?

Men åter till din artikel. Jag vill påpeka en sak. Att överanvända emotioncons (smileys) gör verkligen inte inlägg mer intressanta. De är om något jobbiga och tar fokus från texten. Visst kanske det är mer iögonfallande. Men i gengäld så ger det ett oseriöst intryck. 
Missförstå mig inte nu. Du är säkert jätteseriös och menar precis allt du skriver. Men det ett direkt sken om att man är omogen som inte kan hålla en text ren utan måste smycka ut den med rörliga pixlar. Smileys ska man använda sparsamt och endast där det behövs. Passar definitivt inte för debatterande. Skulle du skära ner på dina smileys så tror jag definitivt att du skulle bli tagen mer seriöst och respektfullt. Desamma gäller hur du använder utropstecken, fet text etc.


   
SvaraCitera

Dödsguden: den Heliga Geocentrismen

HjärtaMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:

Menar du fick eller får? För ohörsamhet som du blev avstängd för ska du få prickar i någon form, vet inte exakt hur systemet ser ut eller hur det vidarbefodras. Andra straff får du varningar för separat.
Tror det är så att ribban sänks efter varje gång som du varit låst. Var de sex första gången så kan du säkert få fyra nästa gång, gången efter det lär du få bara två på dig.
Tycker också tidsspannet verkar lite för långt. Borde varit en månad där. Ska det i varje fall ha varit med tidigare regler. Men det kan ha ändrats, för att inte säga att undantag görs vid olika former av regelbrott.

Nej det tycker jag inte. i och med att dina inlägg samlas så tätt  är risken för att du kan åka dit betydligt större än om du sprider ut dina inlägg och diskussioner i olika trådar. 

1) På Flashback får man inga prickar, utan det är endast varningar som gäller.

2) Ribban sänks varje gång?

Källa, tack!

3) Nej, inte en månad, utan en vecka först ska det vara.

4)
Varför skulle risken öka, om inläggen samlas tätt? Tätt eller inte, det
är ju överträdelserna som det ska tas hänsyn till, så varför skulle
risken öka om det ät tätt?

1 000 inlägg utspridda, eller 1 000
inlägg samlade, om det är samma inlägg skrivna, så ska det vara ung.
samma procentsats med varningar. Att jag fått så otroligt mycket mer
varningar efter att jag gav belägg för den heliga Geocentrismen, bevisar
ju att modsen ser rött vad gäller Geocentrismen, eftersom den krossar
både Big Bnag och emolutionen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

HjärtaMycket glad

HjärtaHjärtaHjärta


   
SvaraCitera

Dödsguden: VAD HÄNDE MED YTTRANDEFRIHETEN PÅ FLASHBACK ???

Flashback, ungdomar.se eller något annat, det är fortfarande samma sak som gäller:

Storchen84: Att vara på ett forum är inte en rättighet, utan ett privilegium.

Och det är ingen nyhet heller. Det har ju gällt så länge... ja, så länge internet-forum funnits antar jag. Har väl aldrig funnits ett internet-forum där det varit en rättighet att skriva. Eller?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Flashback, ungdomar.se eller något annat, det är fortfarande samma sak som gäller:
Och det är ingen nyhet heller. Det har ju gällt så länge... ja, så länge internet-forum funnits antar jag. Har väl aldrig funnits ett internet-forum där det varit en rättighet att skriva. Eller?

Hjärta

Men om man ska banna någon, så måste det ju finnas sakliga skäl för det - annars är det ju bara frågan om att strypa yttrandefriheten!

Och varför har annars Flashback följande devis:

Flashback Forum | Yttrandefrihet på riktigt!

Din kommentar?


   
SvaraCitera