Aviseringar
Rensa alla

jag tränar efter nästan allt jag äter !!!


Ämnesstartare

När jag gick i 5:an vägde jag 57 kg och var 158 cm lång. Jag blev ofta kallad för tjockis, fetto osv. Jag var så avundsjuk på min kompisar som hade så snygga kroppar. Min mamma köpte en orbitrek platinum till mig så jag kunde träna fast nu börjar hon bli orolig för att jag tränar varje dag efter nästan allt jag äter för jag får så dåligt samvete när jag äter nåt som innehåller fett. Nu väger jag 50 kg och är 166 cm lång och tycker fortfarande att jag är tjock.

HJÄÄLP varför får jag så jävla dåligt samvete när jag äter nåt ? [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

hottiiee:

HJÄÄLP varför får jag så jävla dåligt samvete när jag äter nåt ? [cry]

För att du är sjuk kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din vikt är inte ett dugg konstig i relation till din längd. Att träna varje dag ger förövrigt inte bra träning. Måste återhämta kroppen också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hottiiee:

tycker fortfarande att jag är tjock.

HJÄÄLP

eftersom att du gör en tråd som i princip säger "hjälp jag tycker att jag är tjock fast jag inte är det" känns det lite som att du egentligen vet att du inte är tjock, utan bara attentionwhorar och vill att folk ska säga att du har ätstörningar eller w/e.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

eftersom att du gör en tråd som i princip säger "hjälp jag tycker att jag är tjock fast jag inte är det" känns det lite som att du egentligen vet att du inte är tjock, utan bara attentionwhorar och vill att folk ska säga att du har ätstörningar eller w/e.

ursäkta [shake]
jag har inte sagt att jag inte är tjock !! läs noggrann nästa gång innan du svarar !!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Att träna varje dag ger förövrigt inte bra träning. Måste återhämta kroppen också.

vill man bara gå ner i vikt så behöver man ingen återhämtning. sluta ljug.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det innebär inte att ditt uttalande blir mindre osant.

Fast det är ju fortfarande inte bra för kroppen oavsett varför man inte återhämtar sig. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Fast det är ju fortfarande inte bra för kroppen oavsett varför man inte återhämtar sig. [zzz]

definiera "bra för kroppen", bara för att det bryter ner muskler så innebär det inte att det är dåligt för kroppen. och det ska krävas både dålig kost och extraordinärt dåligt tränande för att ens det ska hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vänta tills något skit händer i livet och ät ät ät och tröstät och då orkar du inte träna, eller sök upp någon att prata me


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

definiera "bra för kroppen", bara för att det bryter ner muskler så innebär det inte att det är dåligt för kroppen. och det ska krävas både dålig kost och extraordinärt dåligt tränande för att ens det ska hända.

Okej. Att medvetet bryta ner muskler och inte låta dem byggas upp på nytt låter asdumt. Men orkar inte diskutera med dig, tror du fattar vad jag menar även om du är dryg. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Att träna varje dag ger förövrigt inte bra träning. Måste återhämta kroppen också.

Det där stämmer ju inte. Du kan träna varje dag, det är bara att hårdträna samma muskelgrupper flera dagar i rad som är dåligt.

hottiiee:

HJÄÄLP varför får jag så jävla dåligt samvete när jag äter nåt ?

Tja, forumet du valde att posta tråden i är väl kanske en hint om att du redan har någon tanke om det själv. Så att söka dig till en läkare eller bup kanske skulle vara en god idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Okej. Att medvetet bryta ner muskler och inte låta dem byggas upp på nytt låter asdumt. Men orkar inte diskutera med dig, tror du fattar vad jag menar även om du är dryg. [zzz]

hur är det dumt, ens? och nej, jag förstår inte vad du menar. jag förstår vad du vill ha sagt, grejen är bara den att det inte stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Det där stämmer ju inte. Du kan träna varje dag, det är bara att hårdträna samma muskelgrupper flera dagar i rad som är dåligt.

Ja. Men hon tränade ju samma sak och alltså samma muskelgrupper?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så här ser min mage ut !
om jag skulle gå ner 4-5 kg då skulle jag älska min kropp.

ertert.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Ja. Men hon tränade ju samma sak och alltså samma muskelgrupper?

Notera att jag sa hårdträna. Vilket i princip innebär tung styrketräning, vilket hon inte sysslade med.

Och sedan så sa hon ju faktiskt aldrig att hon alltid tränade samma sak, heller.


   
SvaraCitera