Aviseringar
Rensa alla

jag trodde ej att man som normalbegåvad kunde vara okapabel att sitta i kassan på ICA!?


Ämnesstartare

MEN minst 50% av alla gånger jag handlat hos en tjej har hon slagit fel utan att märka det. SERIÖST!?
börjar undra om hon fifflar för att höja sin lön, för man kan inte vara så jävla sämst!!!!!!

satt i kassan på ica en dag, slog aldrig i en vara 2 ggr (man hör när man gör det!!)
märkte om jag slog in lösviksgrejer fel (det står liksom på skärmen vad man slagit in)

och nu har hon fan jobbat där i månader, på ett ica nära!!!! inte som att folk ens storhandlar där.

diskutera: hur jävla svårt kan det vara???????????+[mad][mad][mad][mad]


   
Citera
Ämnesetiketter

För henne verkar det vara otroligt svårt.. Hon kommer nog inte komma så mycket längre i livet och det känns lite; [bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

För henne verkar det vara otroligt svårt.. Hon kommer nog inte komma så mycket längre i livet och det känns lite; [bigsmile][bigsmile]

ELLER så är hon värsta lämsk å fifflar el ngt[sad]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ELLER så är hon värsta lämsk å fifflar el ngt[sad]

Jag tycker du ska prata med hennes chef pga; han vet nog inte vad som försiggår. Och bättre att vara på den säkra sidan! [y]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

börjar undra om hon fifflar för att höja sin lön, för man kan inte vara så jävla sämst!!!!!!

Blir det fel i kassan vid dagsavslut så blir nog inte butikschefen så glad, så njäe. 😛


   
SvaraCitera

Sluta nu din grinkuk. Hon lär sig med tiden. [smile]


   
SvaraCitera

helt klart är att det verkar vara jävligt svårt att sitta i kassor över huvud taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Jag tycker du ska prata med hennes chef pga; han vet nog inte vad som försiggår. Och bättre att vara på den säkra sidan!

vet ju ej vad hon heter el så, känns typ fel[blush]

passaro:

Blir det fel i kassan vid dagsavslut så blir nog inte butikschefen så glad, så njäe. 😛

fast det kan ju vara så att hon fixar till det som är fel efter att kunden gått och gör en falsk underskrift. dock känns det inte jättetroligt..

x_marty:

Sluta nu din grinkuk. Hon lär sig med tiden.

men seriöst, har du någonsin suttit i en kassa?
om man inte lärt sig det på några månader kommer man ALDRIG lära sig det, och det beror troligtvis på att man är lat och faktiskt inte bryr sig när man gör fel. under förutsättning att man är normalbegåvad, vilket jag antar att hon är


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men seriöst, har du någonsin suttit i en kassa?

Satt i "kassan" på ett lågstadiedisco en gång, om det nu räknas. [cute]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

fast det kan ju vara så att hon fixar till det som är fel efter att kunden gått och gör en falsk underskrift. dock känns det inte jättetroligt..

[crazy]


   
SvaraCitera

x_marty:

grinkuk

[love]

Blivande_japan:

vet ju ej vad hon heter el så, känns typ fel[blush]

Brukar de inte ha namnskyltar på sig? Annars så beskriver du hennes utseende. Borde gå om hon inte typ har en dubbelgångare [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Brukar de inte ha namnskyltar på sig? Annars så beskriver du hennes utseende. Borde gå om hon inte typ har en dubbelgångare

hmm, kanske. får görat om det händer igen kanske... fast hatar att skälla på folk el vara skyldig till att folk får skäll[blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

börjar undra om hon fifflar för att höja sin lön, för man kan inte vara så jävla sämst!!!!!!

Blivande_japan:

fast det kan ju vara så att hon fixar till det som är fel efter att kunden gått och gör en falsk underskrift. dock känns det inte jättetroligt..

Helt ologiskt. Skulle nån regelbundet göra detta, när ingen annan i butiken gör det, så kommer butikscheferna att kolla upp dem. De har hård koll på kassorna i alla stora kedjor eftersom det alltid varit vanligt att kassaarbetare drygar ut sina löner genom att ta pengar ur kassan. Det där med ångerkvitton skulle säkert funka enstaka gånger, men inte mer än så.

Mest troliga är väl att hon har svårt att förstå sig på deras kassasystem (många butiker har skitkrångliga system med olika rutiner kring t.ex. kvittokopior för olika betalningssätt, vet dock inte hur ICA:s ser ut), eller att hon helt och hållet skiter i sitt jobb. Att jobba i butik är extremt tråkigt och lönen är ett direkt hån mot arbetarna, så det senare är väl mest troligt.


   
SvaraCitera

Zapetta:

[love]


   
SvaraCitera

Jag tycker förövrigt inte att du ska prata med hennes chef, bara osolidariska rövhål som sätter folk i skiten på det sättet. Kassaarbete är stressigt, tungt, monotont, tråkigt och ouppskattat. Man får fan ha förståelse för att folk missar grejer.


   
SvaraCitera