Aviseringar
Rensa alla

jag trodde ej att man som normalbegåvad kunde vara okapabel att sitta i kassan på ICA!?


Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Mest troliga är väl att hon har svårt att förstå sig på deras kassasystem (många butiker har skitkrångliga system med olika rutiner kring t.ex. kvittokopior för olika betalningssätt, vet dock inte hur ICA:s ser ut), eller att hon helt och hållet skiter i sitt jobb.

som sagt har jag suttit i en kassa på ica, jag antar att alla ica har likadant system, och nej det är inte särskilt svårt

Rödingajäveln:

Jag tycker förövrigt inte att du ska prata med hennes chef, bara riktiga rövhål som sätter folk i skiten på det sättet.

jag tycker att man är ett rövhål om man låter folk förlora pengar på att man inte är bara lite uppmärksam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

troligtvis tjänar hon mer i månaden vad jag gör osv


   
SvaraCitera

men säg till direkt då när du ser att hon slår in alternativt kolla kvittot direkt efter när dina varor ligger längst ner på bandet och säg "ursäkta du har slagit in tre flaskor läsk, hur många ser du står här *pekar*?"

om du inte gillar att "skälla" på folk och därför låter det va tills du kommer hem för att klaga på um får du skylla dig själv känner jag [shake]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

som sagt har jag suttit i en kassa på ica, jag antar att alla ica har likadant system, och nej det är inte särskilt svårt

Inte för dig, men hon kanske tycker det. Folk har olika lätt för olika saker.

Blivande_japan:

jag tycker att man är ett rövhål om man låter folk förlora pengar på att man inte är bara lite uppmärksam

Behöver inte bero på att hon inte är uppmärksam. Som sagt:

Rödingajäveln:

Kassaarbete är stressigt, tungt, monotont, tråkigt och ouppskattat. Man får fan ha förståelse för att folk missar grejer.

De kanske är underbemannande, jobbar konstiga skift så att de jämt är trötta, osv. Du har ingen aning om vilka arbetsvillkor de arbetar under. Förmodligen tycker hon att det är skitjobbigt när det dessutom blir fel. Ganska få människor i världen vill sabba för andra på det sättet. Men visst, var en idiot och tjalla till hennes chef om du tycker att det är rätt, ni på högerkanten är ju inte direkt kända för att vara solidariska mot era egna.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

hmm, kanske. får görat om det händer igen kanske... fast hatar att skälla på folk el vara skyldig till att folk får skäll

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

men säg till direkt då när du ser att hon slår in alternativt kolla kvittot direkt efter när dina varor ligger längst ner på bandet och säg "ursäkta du har slagit in tre flaskor läsk, hur många ser du står här *pekar*?"

om du inte gillar att "skälla" på folk och därför låter det va tills du kommer hem för att klaga på um får du skylla dig själv känner jag

öööööh och du tror att jag INTE säger till?[tard] exakt var har jag skrivit att jag INTE sagt till..? har sagt till varje gång, men uppenbarligen blir det ingen bättring för det.

Rödingajäveln:

Inte för dig, men hon kanske tycker det. Folk har olika lätt för olika saker.

som sagt satt jag där några timmar en dag, hon har suttit där betydligt mer, även om jag har lättare för det är det fortfarande inget svårt utan något som är rimligt att ha lärt sig efter att man arbetat några månader.

Rödingajäveln:

De kanske är underbemannande, jobbar konstiga skift så att de jämt är trötta, osv. Du har ingen aning om vilka arbetsvillkor de arbetar under.

nej, men jag vet att det i princip alltid är lugnt på ica't och personalen stressar inte ens de få gånger det är kö, utan bipar in varorna på samma sätt som om det inte varit någon kö alls. även om man är lite trött märker man om man slår in saker två gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

[no-no]

vad menaru??
att jag ej ska el att jag ska?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vad menaru??att jag ej ska el att jag ska?

Ej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ej!

aha, men va ska man göra då????


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

öööööh och du tror att jag INTE säger till?[tard] exakt var har jag skrivit att jag INTE sagt till..? har sagt till varje gång, men uppenbarligen blir det ingen bättring för det.

ja men så vad är problemet då om du inte slösar pengar på hennes beteende? Gnäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ja men så vad är problemet då om du inte slösar pengar på hennes beteende? Gnäll.

att det är irriterande att ALLTID behöva dubbelkolla kvittot och be henne ändra kanske? ibland har man bråttom när man handlar dessutom. intressant att just du klagar på att jag gnäller[smile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

aha, men va ska man göra då????

Inte ett skit. Det kommer med största sannolikhet att fixas till av sig självt i och med att om hon fortsätter göra fel så kommer det att märkas.

Postorderhoran:

Gnäll.

Borde ha bannat dig, kännerj ag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Inte ett skit. Det kommer med största sannolikhet att fixas till av sig självt i och med att om hon fortsätter göra fel så kommer det att märkas.

Förhoppningsvis...[crazy]

passaro:

Borde ha bannat dig, kännerj ag.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

passaro:

Borde ha bannat dig, kännerj ag.

ja, det skulle ju säkert inte tas bort av en mod heller, för alla hatar postorderhoran blablabla [rolleyes]

Blivande_japan:

att det är irriterande att ALLTID behöva dubbelkolla kvittot och be henne ändra kanske? ibland har man bråttom när man handlar dessutom. intressant att just du klagar på att jag gnäller[smile]

ALLA kan ju göra fel så för att va på säkra sidan beöver man alltid kolla kvittot? och eftersom du inte storhandlar borde det gå rätt fort? Tycker inte alls det är konsitgt att jag tycker att du gnäller, frö det gör du. och för en jätteliten fånig grej också :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ALLA kan ju göra fel så för att va på säkra sidan beöver man alltid kolla kvittot? och eftersom du inte storhandlar borde det gå rätt fort? Tycker inte alls det är konsitgt att jag tycker att du gnäller, frö det gör du. och för en jätteliten fånig grej också :S

jo, alla kan göra fel, men inte mer än hälften av alla gångerna.
tycker du ska ta en titt på dina egna trådar om du vill se gnäll över skitsaker[wink]


   
SvaraCitera