Aviseringar
Rensa alla

Jag tror att min mamma och pappa är homofober


Ämnesstartare

Asså jag kom ut för 3 månader sedan, då tog de det jättebra men nu så när jag säger nåt "gay" aktigt så blir de sura och säger att jag ska vara tyst. Det känns som att de äcklas av tanken att jag gillar killar.
När farmor och farfar fick reda på att jag är bi så sa de typ:
-Men det är väll sånt du är tyst om och inte ska säga till andra eller hur?

Asså är mina nära och kära homofober eller är jag helt wierd?

BARA SERIÖSA SVAR OCH INGET TRAMS tack[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Dom kanske är chockade också till viss del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Dom kanske är chockade också till viss del.

nja, "chockgrejen" brukar ta slut efter typ några veckor men de fortsätter bara vara negativt inställda hela tiden[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SweGuy:

nja, "chockgrejen" brukar ta slut efter typ några veckor men de fortsätter bara vara negativt inställda hela tiden

Läste 3 dagar sedan, jag ber om ursäkt.

Låter ju som att dom på ett sätt har accepterat men mest som något slags genant sjukdom. Du kan ju prova att försöka förklara att det är sådan du är och att det måste ju få vara okej, reaktionen på detta kanske kan ge dig svar på hur dom är funtade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är säkert ganska vanligt... mina föräldrar är för homosexuellas rättigheter och mot förtryck mot homosexuella osv...men tror dom inte skulle bli speciellt glada om nån i familjen skulle visa sig vara homosexuell. Vet inte egentligen men det är vad jag tror iallafall. Och även om dom inte skulle bli besvikna så skulle dom kanske vara chockade och inte veta hur dom ska hantera det osv... inte vet jag

Och vad säger du när du säger nåt "gay"? Mina kompisar och även jag har inget emot "bögar" så länge de betér sig normalt... vissa bögar verkar skapa en helt identitet efter deras sexualitet och bara umgås med tjejer och beter sig tjejigt och försöker skylta med att dom är böga och gör till sig och håller på... det är ju lite störande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjingeling:

Är säkert ganska vanligt... mina föräldrar är för homosexuellas rättigheter och mot förtryck mot homosexuella osv...men tror dom inte skulle bli speciellt glada om nån i familjen skulle visa sig vara homosexuell. Vet inte egentligen men det är vad jag tror iallafall. Och även om dom inte skulle bli besvikna så skulle dom kanske vara chockade och inte veta hur dom ska hantera det osv... inte vet jagOch vad säger du när du säger nåt "gay"? Mina kompisar och även jag har inget emot "bögar" så länge de betér sig normalt... vissa bögar verkar skapa en helt identitet efter deras sexualitet och bara umgås med tjejer och beter sig tjejigt och försöker skylta med att dom är böga och gör till sig och håller på... det är ju lite störande

det var nåt på nyheterna om att ett land mördar homosexuella. Jag sa typ: äre inte fruktansvärt??? att inte folk kan få vara som de vill utan att behöva bli utsatta för nåt sånt hemskt.

då sa mamma typ: Filip, du behöver inte ventilera allting, tänk på din integritet och sånt som du känner behöver inte andra veta.

[chocked][chocked][chocked][chocked][chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen annan än de själva kan svara på om dem är det eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjingeling:

det är ju lite störande

och nej, ingen i skolan skulle ens kunna gissa att jag är gay.
Jag är ganska manlig, stark, mörk röst och folk säger att jag ser så "manlig" ut.


   
SvaraCitera

SweGuy:

det var nåt på nyheterna om att ett land mördar homosexuella. Jag sa typ: äre inte fruktansvärt??? att inte folk kan få vara som de vill utan att behöva bli utsatta för nåt sånt hemskt.

då sa mamma typ: Filip, du behöver inte ventilera allting, tänk på din integritet och sånt som du känner behöver inte andra veta.

[tard]


   
SvaraCitera

Ja men alltså vad tror du? Dom skaffar en son och sonen vill sätta på killar medan han fortfarande bor hemma. Dom älskar dig men jag tror inte dom vill höra eller tänka på att du vill ha korvparty med andra unga killar ..

Jag förstår inte ens varför du tar upp att du gillar killar om du även gillar tjejer, Om du bryr dig så mycket om vad dina föräldrar tycker så skulle jag satsa på en tjej..

Din sexualitet kanske också bara är temporär för du är nyfiken på killar och inte riktigt vet vad du vill än?

Annars så tycker jag du inte att du ska bry dig så jättemycket i vad dina föräldrar säger om din sexualitet,
Men du kan ju sluta att säga gay saker i närheten utav dom ifall du märker att det irriterar dom


   
SvaraCitera

Olycklig:

Ja men alltså vad tror du? Dom skaffar en son och sonen vill sätta på killar medan han fortfarande bor hemma. Dom älskar dig men jag tror inte dom vill höra eller tänka på att du vill ha korvparty med andra unga killar ..

Jag förstår att föräldrar ej vill veta att deras barn har sex, men vad spelar det för roll vilket kön den ungen har sex med har..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:

Ja men alltså vad tror du? Dom skaffar en son och sonen vill sätta på killar medan han fortfarande bor hemma. Dom älskar dig men jag tror inte dom vill höra eller tänka på att du vill ha korvparty med andra unga killar ..

nja, jag säger ju absolut inget sexuellt

Olycklig:

Men du kan ju sluta att säga gay saker i närheten utav dom ifall du märker att det irriterar dom

ja men farmor och farfar och några andra när vi va på restaurang, sa massa idiotiska saker om homosexuella så är det inte de som ska hålla käft?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SweGuy:

det var nåt på nyheterna om att ett land mördar homosexuella. Jag sa typ: äre inte fruktansvärt??? att inte folk kan få vara som de vill utan att behöva bli utsatta för nåt sånt hemskt.då sa mamma typ: Filip, du behöver inte ventilera allting, tänk på din integritet och sånt som du känner behöver inte andra veta.

Det där var ju fan i mig en sjuk kommentar får jag lov att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Jag förstår att föräldrar ej vill veta att deras barn har sex, men vad spelar det för roll vilket kön den ungen har sex med har..?

just det! jag kunde ju lika gärna sätta på en tjej hårt i röven så what?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SweGuy:

ja men farmor och farfar och några andra när vi va på restaurang, sa massa idiotiska saker om homosexuella så är det inte de som ska hålla käft?

Dom är ju uppfostrade på en mer homofobisk tid... respektera deras åsikter bara. Om jag skulle vara homosexuell skulle iaf mina morföräldrar tro att jag var sjuk i huvudet eller nåt men vad kan man göra... det är ju inte deras fel att deras föräldrar och deras omgivning uppforstrade dem till att tänka så


   
SvaraCitera