Aviseringar
Rensa alla

Jag tror att mobbningen är skälet som har gjort mej våldsam och aggresiv?


Ämnesstartare

Jag har varit mobbad i ungefär 2.två och ett halvt år, det slutade för cirka ett halvår sedan då jag hoppade av skolan men började igen. Då insåg jag att om jag aldrig står upp för mej själv så kommer jag komma till den där nivån igen att folk trycker ner mig för jag är för snäll. Så den här veckan så har jag slagit ner tre brudar... Har slagit flera av dem som mobbade mej, och jag skall slå fyra andra den här veckan. Detta får mej att må bra, på ett konstigt sett, att se dem lida, se deras blod rinna. Varför har jag blivit såhär? Jag slår på allt och alla (förutom min familj) som är respektlösa mot mej, jag ger dem EN varning sen fortsätter dem, då är det kört. Har gett alla hjärnskakning och bruten näsa, jag mår så bra för det, jag vill INTE komma tillbaka till den gamla jag då jag aldrig stod upp för mej själv, därför slåss jag... Vill tillägga att alla som jag slagit, har mobbat mej, slagit mej tidigare. Men varför tror ni att jag har blivit såhär? Hur gör jag för att sluta?


   
Citera
Hyfs
 Hyfs

Du låter lite kaxig, men sök hjälp varför du känner att du måste se dom lida. Sadist hoppas jag att du inte är.


   
SvaraCitera

bajsmobilen: Jag har varit mobbad i ungefär 2.två och ett halvt år, det slutade för cirka ett halvår sedan då jag hoppade av skolan men började igen. Då insåg jag att om jag aldrig står upp för mej själv så kommer jag komma till den där nivån igen att folk trycker ner mig för jag är för snäll. Så den här veckan så har jag slagit ner tre brudar... Har slagit flera av dem som mobbade mej, och jag skall slå fyra andra den här veckan. Detta får mej att må bra, på ett konstigt sett, att se dem lida, se deras blod rinna. Varför har jag blivit såhär? Jag slår på allt och alla (förutom min familj) som är respektlösa mot mej, jag ger dem EN varning sen fortsätter dem, då är det kört. Har gett alla hjärnskakning och bruten näsa, jag mår så bra för det, jag vill INTE komma tillbaka till den gamla jag då jag aldrig stod upp för mej själv, därför slåss jag... Vill tillägga att alla som jag slagit, har mobbat mej, slagit mej tidigare. Men varför tror ni att jag har blivit såhär? Hur gör jag för att sluta?

Jag förstår att du mår bra av att hämnas, på kort sikt stärker det känslan av makt och styrka. Problemet är att det på lång sikt ökar din aggression och rastlöshet vilket bara ger dig mer instabilitet i själen. Det finns bättre sätt att nå styrka och det är genom beslutsamhet och stabilitet, att vara en lugn men bestämd karaktär. Är du med? Du tar då inte skit från någon men behöver inte slåss. Du säger bestämt ifrån och vidtar åtgärder som är mer bestående i sin verkan. Om du slår ner de ger du de kraften tillbaka genom att elda på deras egen ilska...vilket i slutändan kommer slå tillbaka mot dig själv när de vill hämnas tillbaka.


   
SvaraCitera

Sök hjälp. 


   
SvaraCitera

bajsmobilen: Hur gör jag för att sluta?

hitta saker du mår bra av och gör andra saker
älskar att hämnas och ge igen på sånt när folk är dumma eller vad som helst , det är skönt att kunna säga emot genom att slåss, hota, skrika m.m. när folk inte lyssnar på en


   
SvaraCitera

användarkonto:

hitta saker du mår bra av och gör andra saker
älskar att hämnas och ge igen på sånt när folk är dumma eller vad som helst , det är skönt att kunna säga emot genom att slåss, hota, skrika m.m. när folk inte lyssnar på en

Jadu då är du precis lika kass som dina mobbare. Grattis.

Våld löser inget, hur skönt du än må tycka att det känns. Borde vara en belöning i sig att veta att man är bättre än sina mobbare så länge man inte brukar våld. 


   
SvaraCitera

Oj, råkade citera fel nu!


   
SvaraCitera

bajsmobilen:
Jag har varit mobbad i ungefär 2.två och ett halvt år, det slutade för cirka ett halvår sedan då jag hoppade av skolan men började igen. Då insåg jag att om jag aldrig står upp för mej själv så kommer jag komma till den där nivån igen att folk trycker ner mig för jag är för snäll. Så den här veckan så har jag slagit ner tre brudar... Har slagit flera av dem som mobbade mej, och jag skall slå fyra andra den här veckan. Detta får mej att må bra, på ett konstigt sett, att se dem lida, se deras blod rinna. Varför har jag blivit såhär? Jag slår på allt och alla (förutom min familj) som är respektlösa mot mej, jag ger dem EN varning sen fortsätter dem, då är det kört. Har gett alla hjärnskakning och bruten näsa, jag mår så bra för det, jag vill INTE komma tillbaka till den gamla jag då jag aldrig stod upp för mej själv, därför slåss jag... Vill tillägga att alla som jag slagit, har mobbat mej, slagit mej tidigare. Men varför tror ni att jag har blivit såhär? Hur gör jag för att sluta?

Läs två inlägg ovanför mig


   
SvaraCitera

Patrioten:

Jadu då är du precis lika kass som dina mobbare. Grattis.

Våld löser inget, hur skönt du än må tycka att det känns. Borde vara en belöning i sig att veta att man är bättre än sina mobbare så länge man inte brukar våld. 

okej så du tycker att man ska låta folk mobba en, provocera och trycka ner en och förfölja en, och inte få vara våldsam mot dem när de inte lyssnar på att man inte vill det?
dom är ju tydligen så himla bra som gör det, så då om jag gör samma sak måste jag också vara det.  tycker du att man ska låta folk mörda en utan att få slå dom.


   
SvaraCitera

användarkonto:

okej så du tycker att man ska låta folk mobba en, provocera och trycka ner en och förfölja en, och inte få vara våldsam mot dem när de inte lyssnar på att man inte vill det?
dom är ju tydligen så himla bra som gör det, så då om jag gör samma sak måste jag också vara det.  tycker du att man ska låta folk mörda en utan att få slå dom.

Här är en som blir våldsam i allmänhet, en som påverkar oskyldiga när det är vederbörande mobbare som ska straffas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förlåt för sent svar: 

Alltså jag skriver nu om riktig mobbning som pågår en idag, blivit puttad ut från bussen osv . det är fanemej inte okej eller roligt nånstans! Det är tydligen okej för dom att göra det, varför ska jag inte få slå dom då? Dom som puttar ner mej från bussen, blickar mig, provocerar fram bråk, testar mina gränser, osv. Det är DOM som provocerar fram bråk, förr vände jag kinden till och trodde det skulle sluta men det gjorde det bara värre. Jag kunde knappt komma till skolan och förlorade mina betyg. Det är DOM som vill ha bråk, jag varnar dom en gång och hotar dom, men dom fortsätter så då slår jag skiten ur dom. Är det fel av mig tycker ni? Som man bäddar får man ligga Glad


   
SvaraCitera

snarare din personlighet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir bara så jäkla arg över att folk inte kan förstå att det är fan inte okej att utsätta någon för mobbning! Sedan så sitter dom och bölar när dom har fått lite stryk. Riktigt jäkla vidrigt betende av dom! Och ni sitter och skriver till mig att JAG är som dom. Nej det är jag inte, jag ger dom en varning och säger sluta. Då får man väl fanimej skylla sig själv om man åker på stryk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
snarare din personlighet. 

Vadå snarare min personlighet? Du lyssna här noga nu. Jag har under hela mobbingen vänt kinden till för jag trodde att dom skulle sluta, men det slutade med att jag inte kunde gå till skolan på 4 månader och jag blev satt i sär skola. Vad tycker du om det? Är det okej. Så nu för tre månader sen då tänkte jag nä nu får dom sluta så då slog jag bara dom. Är det fel med det? Har inte gjort dom mobbarna ett skit innan jag slog dom. 


   
SvaraCitera

sär skola för sär skrivare <3

fan assåh, trodu gjorde misstaget att vänta ut tiden , du skulle ha prylat upp dem much earlier on so to speak vaaaa   


   
SvaraCitera