Aviseringar
Rensa alla

jag tror inte på oändligheten!


Ämnesstartare

Oändligheten är ett koncept av något som inte har något slut eller gräns. Jag tror ej på oändligheten. Gör ni? 


   
Citera
Kudhos

Bro, do you even cosmos?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Bro, do you even cosmos?

Oändligheten är en ursäkt för dålig fantasi. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Oändligheten är en ursäkt för dålig fantasi. 

Bevisa. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Jag finns nog inte:

Oändligheten är en ursäkt för dålig fantasi. 

Bro, do you even proof?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Bro, do you even proof?

Du som får bevisa oändligheten ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda som kan vara oändligt på riktigt är ju universum så ah kanske ligger ngt i det. Dock kan man ju säga att känslor är oändliga. Dock är det ju inte det pga folk slutar ju älska varandra för småsaker och sedan blir de jätteolyckliga och bittra och biter alla som försöker komma nära. Detta gäller alla varelser obs. Därför är det så hemskt när djur avlivas.
Min katt bet mitt syskon när hen ignorerade henne. Det var roligt.

mvh anammar nu också detta skrivsätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om något verkar oändligt så mäter man bara på fel sätt.


   
SvaraCitera
Kudhos

Jag finns nog inte:

Du som får bevisa oändligheten ist

Titta på cosmos bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Du som får bevisa oändligheten ist

om du kommer med ett påstående ligger bevisbördan på dig

annars kan jag säga såhär: rymdvarelser finns, och tills du har bevisat motsatsen så existerar dem.

det är som att varje påstående automatiskt skulle innebära en sanning om verklighetens beskaffenhet. så jag antar att vi kan vinka hej till Berta och Mange uppe på Mars, för jag påstår att de heter så och lever där - och i och med att du inte har bevisat motsatsen så är påståendet sant! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Titta på cosmos bara.

Visar att cosmos är väääääldigt stort . vilket ger en häftig känsla. Men bevisar ej oändligheten


   
SvaraCitera
Kudhos

Jag finns nog inte:

Visar att cosmos är väääääldigt stort . vilket ger en häftig känsla. Men bevisar ej oändligheten

Nej, idjut, titta på SERIEN cosmos.


   
SvaraCitera
mynona

Visst för all del tror jag på oändligheten då universum aldrig tar slut, men den frågan är för oengagerande abstrakt för att intressera mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Visst för all del tror jag på oändligheten då universum aldrig tar slut, men den frågan är för oengagerande abstrakt för att intressera mig. 

Vi vet inte vart universum tar slut. Vi vet att universum är lika stort som det vi kan observera. Ingen har bevisat att universum aldrig tar slut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

om du kommer med ett påstående ligger bevisbördan på dig

annars kan jag säga såhär: rymdvarelser finns, och tills du har bevisat motsatsen så existerar dem.

det är som att varje påstående automatiskt skulle innebära en sanning om verklighetens beskaffenhet. så jag antar att vi kan vinka hej till Berta och Mange uppe på Mars, för jag påstår att de heter så och lever där - och i och med att du inte har bevisat motsatsen så är påståendet sant! Blink

Ja rymdvarelser finns. Du och jag är ju uppenbarligen rymdvarelser?? 


   
SvaraCitera