Aviseringar
Rensa alla

Jag tror jag sneade på hasch


Ämnesstartare

Har ingen aning om detta är fel forum för detta men whatever.
För 2 dagar sen rökte jag och några hasch, 0.5 tror jag det var om det spelar någon roll.
Efter typ 10 minuter efter att jag tagit 5 bloss började jag känna mig sjukt trött och dåsig. Sedan fick jag känslan att om jag stannar kvar så kommer jag somna in, dö alltså. Så jag sprang fort som fan till min kompis hus som jag skulle sova över, och jag la mig för att sova. Först fick jag ryckningar i diverse kroppsdelar, sedan börjar det skaka i hela kroppen, sedan fick jag starka spasmer, och hjärtklappning också. Fick dödsångest och skrev ett avskedsbrev ifall att. Till sist lyckades jag somna, levade :') Kan tillägga att jag är sjukt stressad inombords och så mår jag inte så bra psykiskt. Vet att jag inte borde använda droger då, menmen.

Var det en snedtädning?
Vad gör jag för att undvika detta nästa gång?
Mvh


   
Citera

B4B3:

Var det en snedtädning?

Förmodligen.

B4B3:

Vad gör jag för att undvika detta nästa gång?

Låter bli att röka på.


   
SvaraCitera

säger som ovan, gör det inte!
och om du nu ska göra det, gör det när du mår förhållandevis bra, är avslappnad etc.[y]


   
SvaraCitera

Låter läskigt, skulle aldrig våga prova det där! Skulle förmodligen få en snetripp. [sad]


   
SvaraCitera

korkad du e som ändå vill göra de igen [ops]


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Saken med THC är den att den stärker och framhäver känslor. Så om du är i ett allmänt dåligt skick, exempelvis att du inte mår bra psykiskt. Kort och kort så stärks dem känslorna och du upplever ett ännu sämre tillstånd än tidigare.


   
SvaraCitera

dont do drugs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack för tipsen! Det hjälpte mig att förstå mer. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick själv något liknande av cannabis, är inte för alla. Sen så finns det olika sorters hasch, vissa som inte är lika starka som andra osv.

Gör du om det så se till att dricka ett eller två glas vin innan.. mer om det behövs, gör det lite svårare för en att tänka för mycket [wink] men som du förstår cannabis är inte för alla,

finns annat i livet du kan göra för att få grymma upplevelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SnapTraped:

Gör du om det så se till att dricka ett eller två glas vin innan.. mer om det behövs, gör det lite svårare för en att tänka för mycket [wink] men som du förstår cannabis är inte för alla,

Förlåt, men detta är ett mycket dumt råd!
Av min erfarenhet så är det bra mycket vanligare att folk mår dåligt av att dricka+röka än bara röka. Har bara vart med om att folk spytt på röka när alkohol (inte ens nödvändigtvis mycket alkohol) varit inblandat.

Angående vad TS upplevde tror jag framförallt att det handlade om mängd?
0.5 är faktiskt väldigt mycket en första gång om det rör sig om standard eller bättre, det kan vara lite obehagligt att bli "för" stenad. I synnerhet när man inte är van och lärt sig hantera effekten.

Om det blir en nästa gång, var mycket mer varsam med mängden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donald Duck:

Förlåt, men detta är ett mycket dumt råd!
Av min erfarenhet så är det bra mycket vanligare att folk mår dåligt av att dricka+röka än bara röka. Har bara vart med om att folk spytt på röka när alkohol (inte ens nödvändigtvis mycket alkohol) varit inblandat.

Hej, nja av de jag vet om som då tagit ett glas vin innan, och en halv eller två när det börjat sätta igång så har det gått okej för vissa, dåligt för andra.

Du har rätt i när det gäller mängden, och där är det samma sak om man ska dricka lite till.

En sak som är säker är att cannabis är inte för alla.


   
SvaraCitera

Sånt händer ibland. Känns lite som om att kroppen vill svettas ut en massa skit ungefär, och det är helt ofarligt. Se bara till att dricka tillräckligt med vatten och få i dig den näring du behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SnapTraped:

Du har rätt i när det gäller mängden, och där är det samma sak om man ska dricka lite till.

En sak som är säker är att cannabis är inte för alla.

Jo det är sant, men är man ovan ska man ta det säkra före det osäkra enligt mig 🙂

Jag tror många får en dålig upplevelse just på grund av att de introduceras till cannabis där alkohol är inblandat.

Jag själv är något absurd i det avseendet, är jag på festhumör så kan en joint bara göra det bättre - finns inget i festavseende bättre än att glida på svartklubb där man inte behöver noja över att någon bryr sig om spliffen och dansa mycket, mycket hög 🙂


   
SvaraCitera

ge det till mig


   
SvaraCitera