Aviseringar
Rensa alla

Jag tycker också att cannabis skall legaliseras, var med och låt det diskuteras!


Ämnesstartare

4chan:

gaah, inte en till tråd, dettar har ju sannerligen aldrig diskuterats förut.

Det diskuteras på tok för LITE då droger är så tabulagt. Skulle Sverige föra en mer öppen konversation vore cannabis legaliserat för länge sen. Det måste absolut debatteras kring droger mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frälsaren:

Det diskuteras på tok för LITE då droger är så tabulagt. Skulle Sverige föra en mer öppen konversation vore cannabis legaliserat för länge sen. Det måste absolut debatteras kring droger mer.

Jag håller med. Men nästan alla trådar i den här forumdelen handlar om huruvida cannabis ska legaliseras eller ej. Trådar med lite nytt diskussionsvärde välkomnas givetvis; t.ex. om presenterade en ny frågeställning eller en ny källa. Men som det är nu så är det bara samma gamla argument som kastas fram och tillbaka.


   
SvaraCitera

Frälsaren:

Det diskuteras på tok för LITE då droger är så tabulagt. Skulle Sverige föra en mer öppen konversation vore cannabis legaliserat för länge sen. Det måste absolut debatteras kring droger mer.

Spelar ingen roll om cannabis inte är farligt i sig, väldigt många är emot tanken på att man legaliserar berusningspreparat.
Skulle vara skoj att få höra ett par argument för legalisering ur det perspektivet, kan påpeka direkt att "nice att få bli hög lagligt" och "alkohol är lagligt" inte är hållbara argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uwedyugewd:

jag är personligen helt för en legalisering av cannabis, det vore roligt

Cannabis är kul,kul och jätte jättegott? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de som röker för för mkt cannabis som unga har större risk att utveckla skitzofreni som vuxna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4chan:

Skulle vara skoj att få höra ett par argument för legalisering ur det perspektivet

Är du ett troll eller bara dum i huvudet?

4chan:

väldigt många är emot tanken på att man legaliserar berusningspreparat.

Jaha? Och? Det som saknas är argument varför. Man kan inte bara säga: "Näe, jag är emot det. Så därför så ska det vara olagligt." Man måste styrka sina påståenden med argument och bevis.

Vi kan byta ut "legaliserar berusningspreparat" mot "legaliserar läggande av patiens på torsdagar".

Väldigt många är emot tanken på att man legaliserar läggande av patiens på torsdagar. Skulle vara skoj att få höra ett par argument för legalisering ur det perspektivet, kan påpeka direkt att "nice att få lägga patiens lagligt" och "kortspel är lagligt" inte är hållbara argument.

blondiieee:

de som röker för för mkt cannabis som unga har större risk att utveckla skitzofreni som vuxna

Åh fan, det visste jag faktiskt inte. Har du en källa på det också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4chan:

Spelar ingen roll om cannabis inte är farligt i sig, väldigt många är emot tanken på att man legaliserar berusningspreparat.

Som du vill [wink] Såhär ligger det till:
1. Folk kommer att bruka berusningspreparat varesig Svensson eller Eriksson vill det.
2. Är droger i fråga inte lagligt föds en ENORM svart marknad vilket vi inte vill ha. (Maffian under alkoholförbudet i USA t.ex.)
2. Enligt 1. är det mest rimligt att de minst farliga berusningspreparaten skall vara lagliga och INTE de som skapar störst samhällsproblem.

Nu har vi löst en del av den stora gåtan om varför vi bör legalisera Cannabis. Så svårt var det väl inte?


   
SvaraCitera

Nevon:

aha? Och? Det som saknas är argument varför. Man kan inte bara säga: "Näe, jag är emot det. Så därför så ska det vara olagligt." Man måste styrka sina påståenden med argument och bevis.

Om du inte redan insett det så är det många som tänker just så. Finns så jävla många som fått för sig en åsikt och vägrar ändra på den även fast dom vet att dom har helt fel. finns massor.

Nevon:

Åh fan, det visste jag faktiskt inte. Har du en källa på det också?

Stämmer inte riktigt, har man anlag för det så kan risken öka.

"Cannabisbruk kan påskynda utvecklingsförloppet hos människor som har en känslighet för schizofreni."

Googla så finner du mängder me källor på de där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4chan:

Om du inte redan insett det så är det många som tänker just så.

Jo, givetvis. Men det är ju ingenting man kan argumentera ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frälsaren:

En legalisering är bättre för Sverige anser jag.

För att?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

För att?

Mindre pengar till kriminella och mer till staten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

Mindre pengar till kriminella och mer till staten.

Och pengar är den ända faktoren som avgör om en sak är bra eller inte?


   
SvaraCitera

Jag är emot en legalisering.
Efter allt jag tagit, varit med om och sett så ser jag hellre en kriminalisering av dagens lagliga berusningspreparat än att legalisera fler. Men en avkriminalisering av att ha THC i blodet kanske vore nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Och pengar är den ända faktoren som avgör om en sak är bra eller inte?

Nej, men cannabis är i princip ofarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Jag är emot en legalisering.
Efter allt jag tagit, varit med om och sett

Allt cannabis du rökt, allt cannabisrelaterat du varit med och allt cannabisrelaterat du sett?


   
SvaraCitera