Aviseringar
Rensa alla

Jag väger lite!


Ämnesstartare

Hej!

jag är 17 år gammal och väger för lite.
Jag är ungefär 175cm lång och har en vikt på 53KG.
Ni tror ni säkert att jag har världens spinkigaste kropp, men
faktist så har jag inte det ändå konstigt nog.

Vad bör jag göra för att gå upp lite i vikt?
Vill inte bli tjock utan bara lite mer fett sen muskler.

Dagligen så blir det ungefär 400 situps och lite andra övningar.
Jag äter blandad mat. verkar inte som fet mat hjälper att gå upp i
vikt. Är det träna mer som gäller och sen äta som jag brukar? [smile]


   
Citera

ser du normalviktig ut och vet att du äter normalt och tränar ibland etc så borde du inte stirra dig blind på vikten


   
SvaraCitera

Varför vill du öka i fett?

Du bör äta och äta och äta. Och träna. De där 400 situpsen hjälper dig ingenting btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ser du normalviktig ut och vet att du äter normalt och tränar ibland etc så borde du inte stirra dig blind på vikten

känns lite dumt när kompisarna frågar vad man väger. brukar lägga till lite extra kilon. 😉
Det jag stör mig på ibland är mina handleder, tycker dom är lite för smala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Varför vill du öka i fett?

Du bör äta och äta och äta. Och träna. De där 400 situpsen hjälper dig ingenting btw.

Tänkte mest att situpsen skulle göra resultat på magen istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inte göra någonting om du trivs med det. Vikt är ingen anledning. Man kan väga jättemycket men må bra.

Om du ändå skulle vilja göra någonting åt det finns det en guide HÄR <--Länk


   
SvaraCitera

flashbackkk:

Det jag stör mig på ibland är mina handleder, tycker dom är lite för smala.

tror det är svårt att få fettet att samlas där dock [crazy]


   
SvaraCitera

flashbackkk:

Tänkte mest att situpsen skulle göra resultat på magen istället!

Varför inte göra få och långsamma i stället?


   
SvaraCitera

flashbackkk:

Tänkte mest att situpsen skulle göra resultat på magen istället!

Om du kör 400 varje dag kommer du aldrig få något eftersom musklerna inte har tid att återhämta sig [no-no] Annars än det är det bara att äta mer protein och kolhydrater och träna mer.

Vill du gå upp i vikt: Gör inte av med lika mycket energi som du stoppar i dig var dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Om du kör 400 varje dag kommer du aldrig få något eftersom musklerna inte har tid att återhämta sig [no-no] Annars än det är det bara att äta mer protein och kolhydrater och träna mer.

Vill du gå upp i vikt: Gör inte av med lika mycket energi som du stoppar i dig var dag.

Jag brukar köra 200 situps på rad eller 400 om jag har ork till det just då. Så då borde musklerna kunna återhämta sig om jag gör alla samtidigt eller 200 på morgonen och 200 på kvällen?

hur vet jag att jag inte gör av mer lika mycket energi som jag stoppar i mig? [y]


   
SvaraCitera

flashbackkk:

hur vet jag att jag inte gör av mer lika mycket energi som jag stoppar i mig? [y]

'Du trycker i en väldigt stor mängd med mat, protein och kolhydrats rikt [y]

flashbackkk:

Jag brukar köra 200 situps på rad eller 400 om jag har ork till det just då. Så då borde musklerna kunna återhämta sig om jag gör alla samtidigt eller 200 på morgonen och 200 på kvällen?

Bäst är det om du kör som Schism sa, sakta och få, och att du sedan bara kör var annan dag så de garanterat hinner återhämta sig.
Själv gör jag så att jag tar överkroppen en dag så tar jag benen den andra dagen medan de andra musklerna återhämtar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Bäst är det om du kör som Schism sa, sakta och få, och att du sedan bara kör var annan dag så de garanterat hinner återhämta sig.
Själv gör jag så att jag tar överkroppen en dag så tar jag benen den andra dagen medan de andra musklerna återhämtar sig.

Ignorant:

'Du trycker i en väldigt stor mängd med mat, protein och kolhydrats rikt [y]

Tack så mycket. Får prova med långsammare 🙂


   
SvaraCitera

flashbackkk:

Tack så mycket. Får prova med långsammare 🙂

Gör så![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Gör så![y]

Skönt att nån är seriös på detta " forum ". [wink]


   
SvaraCitera

flashbackkk:

Skönt att nån är seriös på detta " forum ".

Pff


   
SvaraCitera