Aviseringar
Rensa alla

jag värkligen hatar folk som..


Ämnesstartare

ja hatar folk som tar depression å oseriöst..
folk som kallar andra för emo, och massa skit, jag hatar det,

finns jävligt många som tagit självmord för att folk inte tagit deras depression seriöst, en av mina närmsta kompisars flickvän blev mördad, dessutom har många av mina kompisar tagit självmord, och många är i sånna tankar.

snälla va inte så jävla respektlösa?
fyfan. man ska inte hålla på å trycka ner folk, finns ingen mening med det.
hjälp och ta hand om varandra istället


   
Citera
Ämnesstartare

Dåligt formulerat men grundtanken är fin

kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatar när folk verkligen fläker ut sig om sina diagnoser, utan konkret anledning, bara för att... Ja, jag förstår inte varför. Då förtjänar man att kallas emo, enligt mig.


   
SvaraCitera

aankan:

en av mina närmsta kompisars flickvän blev mördad

Inte för att vara... UM:are, men vad har det med depression att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

Hatar när folk verkligen fläker ut sig om sina diagnoser, utan konkret anledning, bara för att... Ja, jag förstår inte varför. Då förtjänar man att kallas emo, enligt mig.

då är du ju elak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Inte för att vara... UM:are, men vad har det med depression att göra?

han kanske är jävligt deprimerad över detta och har självmordstankar ?
då blir ja också deprimerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

då är du ju elak

Utveckla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

då är du ju elak

Nej, att avsky när folk viker ut sina diagnoser för att få sympati och att beskriva vad som faktiskt finns där är ej elakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

då är du ju elak

Jag är rätt nöjd med att vara elak. Fast just den där åsikten skulle jag inte klassa som elak, de använder sig ju av helt orelaterade saker för att få uppmärksamhet och något de förväxlar med kärlek/uppskattning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peacemaker:

Nej, att avsky när folk viker ut sina diagnoser för att få sympati och att beskriva vad som faktiskt finns där är ej elakt.

då får ni vara tysta om de då. behöver inte alltid säga va man tycker, speciellt inte om de sårar andra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

snälla va inte så jävla respektlösa?

Eller hur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Inte för att vara... UM:are, men vad har det med depression att göra?

hahahahaha!

nog om Penstrokes, men ja, asså jag kan hålla med dig till viss del. Men jag tror att de flesta inte vet hur de ska vara mot folk som har depression, och därför tar alla som har s om om de inte bryr sig. Vilket är fel... När jag kallor någon emo så syftar jag på klädstilen och inte att man måste vara deprimerad, som inte alls hör till ordet emo från början. Från början var det klädstilen fashion-core som var "emo". Och så vill jag se på det en idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

då får ni vara tysta om de då. behöver inte alltid säga va man tycker, speciellt inte om de sårar andra..

Eller så kan folk antingen STFU om sin ångest när folk som inte bryr sig är närvarande, ELLER vara redo att ta konsekvenserna. Som med precis allt annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

Men jag tror att de flesta inte vet hur de ska vara mot folk som har depression

visste ja nt heller innan förens ja förlorade en vän,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

då får ni vara tysta om de då. behöver inte alltid säga va man tycker, speciellt inte om de sårar andra..

Det är parasitiskt att dra av andras sympatier och energi utan att fråga dom om det är okej.
Det är inte fel att kritisera parasiterande beteenden [bigsmile]


   
SvaraCitera