Aviseringar
Rensa alla

Jag vågar inte ha närmare närhet


1996
 1996
Ämnesstartare

Jag är en tjej på snart 17 år, och ibland när jag har varit med någon kille som jag tycker om så VÅGAR jag verkligen inte ens ge honom en puss.. Jag är livrädd för vad han tycker eller att jag gör "fel" jag vet att det inte finns nått som heter "fel" i detta sammanhanget, men jag kan inte släppa tanken ändå. 🙁

I mitt huvud och mina tankar vill jag bara vara nära personen hela tiden, men jag klarar inte mer än kramar, och kramar ÄLSKAR jag verkligen, men vill våga mer.

Och när det kommer vidare till sex, så är jag livrädd för att göra fel, och att den jag är med aldrig kommer vilja göra om det tillsammans med mig igen. Det är även en rädsla det här med att det ofta gör ont för tjejer första gången man har samlag.
Jag får bara tankarna att han kommer tycka jag är konstig och undra varför han ens gick med på detta. Trots att han gillar mig så får jag ändå sådana hemska och jobbiga tankar.
Vad ska jag göra för att komma över denna rädslan och våga mer som jag innerst inne vill göra nu?

/Undrande 17 åring.


   
Citera

personen du håller på med kommer ha fullt upp med att nojja över vad den kan tänkas göra fel så den lär inte ens reagera om du gör något konstigt, om du nu gör något jättefel lär du få höra det och då är det bara att inte göra det igen, inte svårare än så.


   
SvaraCitera
1996
 1996
Ämnesstartare

Isdrake:
personen du håller på med kommer ha fullt upp med att nojja över vad den kan tänkas göra fel så den lär inte ens reagera om du gör något konstigt, om du nu gör något jättefel lär du få höra det och då är det bara att inte göra det igen, inte svårare än så.

Det är ju bra så sätt om killen då berättar för mig vad jag gör fel, men jag som person är LIVRÄDD då för att göra det igen, och då vågar jag inte gå vidare så med personen igen, för jag är rädd att göra något mer fel, och bara vara irriterande :/


   
SvaraCitera

Ta det lugnt och gör inget som känns fel. Alla är nervösa och osäkra i början.


   
SvaraCitera
1996
 1996
Ämnesstartare

isola:
Ta det lugnt och gör inget som känns fel. Alla är nervösa och osäkra i början.

Jag får typ panik om någon försöker pussa mig bara för att jag inte vethur jag ska göra, och egentligen vet jag inte vad jag kan göra fel men ändå :/


   
SvaraCitera
Lounge

1996: Det är ju bra så sätt om killen då berättar för mig vad jag gör fel, men jag som person är LIVRÄDD då för att göra det igen, och då vågar jag inte gå vidare så med personen igen, för jag är rädd att göra något mer fel, och bara vara irriterande :/

söta du, du kommer aldrig i livet göra allting rätt ifrån början. att göra fel är inget misslyckande. hur många tror du gör "rätt" automatiskt som att man var infödd till det? du måste våga försöka. jag tror du vinner mer positivt på att våga än att jämt undvika. det är något som är värt att börja träna på nu för det är högst relevant för ens livskvalité i livet.


   
SvaraCitera
1996
 1996
Ämnesstartare

Lounge:

söta du, du kommer aldrig i livet göra allting rätt ifrån början. att göra fel är inget misslyckande. hur många tror du gör "rätt" automatiskt som att man var infödd till det? du måste våga försöka. jag tror du vinner mer positivt på att våga än att jämt undvika. det är något som är värt att börja träna på nu för det är högst relevant för ens livskvalité i livet.

Tack 🙂 ja det är verkligen så jag måste tänka, men jag har alltid varit sån jag är verkligen LIVRÄDD för att misslyckas, och då undviker jag allt istället :/ och killen jag tror att jag gillar just nu, han är 19, och är inte oskuld längre. Det känns ju bra på ett sätt så, men jag är så rädd för att typ bli jämförd med :/


   
SvaraCitera

1996:

Jag får typ panik om någon försöker pussa mig bara för att jag inte vethur jag ska göra, och egentligen vet jag inte vad jag kan göra fel men ändå :/

Gör som du känner för bara. Det blir inte fel!


   
SvaraCitera

1996:

Det är ju bra så sätt om killen då berättar för mig vad jag gör fel, men jag som person är LIVRÄDD då för att göra det igen, och då vågar jag inte gå vidare så med personen igen, för jag är rädd att göra något mer fel, och bara vara irriterande :/

tro mig jag har haft dåliga ligg men det är inte direkt som att jag bryr mig, alla är inte lika och alla gillar inte samma saker så så länge du inte typ skiter på hans mage eller biter av hans kuk tror jag inte det är någon fara. Som sagt är alla olika så det den ena snubben tycker är "fel" kanske den andra diggar som fan.


   
SvaraCitera
1996
 1996
Ämnesstartare

Isdrake:

tro mig jag har haft dåliga ligg men det är inte direkt som att jag bryr mig, alla är inte lika och alla gillar inte samma saker så så länge du inte typ skiter på hans mage eller biter av hans kuk tror jag inte det är någon fara. Som sagt är alla olika så det den ena snubben tycker är "fel" kanske den andra diggar som fan.

Haha ne det är något jag inte ska göra 😉
Ja jag får försöka få in det i hjärnan att tänka så 🙂


   
SvaraCitera

"Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv."

- Søren Kierkegaard


   
SvaraCitera
1996
 1996
Ämnesstartare

väldigt bra! det ska jag ta med mig (y)

My dreams are her:
"Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv."

- Søren Kierkegaard


   
SvaraCitera
Lounge

1996: Tack 🙂 ja det är verkligen så jag måste tänka, men jag har alltid varit sån jag är verkligen LIVRÄDD för att misslyckas, och då undviker jag allt istället :/ och killen jag tror att jag gillar just nu, han är 19, och är inte oskuld längre. Det känns ju bra på ett sätt så, men jag är så rädd för att typ bli jämförd med :/

Kanske det är svårt att förändra negativa tankar men du kan fortfarande agera genom att göra tvärtemot. Träna på det, se det som en utmaning. Kanske för det med sig massa gott.. (förmodligen mer gott än hur du gör nu) och om killen verkligen gillar dig skiter han i om du är ovan med intimitet.


   
SvaraCitera

Killen är säkert lika "rädd". Fast nervositet kan ju också vara en bra och härlig känsla, som när man uppträder eller liknande. Men om det inte känns bra, borde man kanske vänta.


   
SvaraCitera

Tjena kan seja så här man är licka osäker oavset hur gamal man blir tro mej om de e nån man inte tycker om så e de bara rocken rol men om man är kär ojoj ja då blir i alla fall jag väldigt när vös för jag vet inte vad tjejen tycker om mm de e fördel om man pratar lite och talar om vad man gilar så blir de lite lätare funkar som is brytare kan man seja och är de fursta gången så moste du be han vara försiktig och ta de lungt använd glidmedel alltid bra oavset hur blöt det är mvh


   
SvaraCitera