Aviseringar
Rensa alla

Jag vet en person som våldtar


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Hej, 
En vän har berättat för mig att hen har blivit våldtagen av en sådär person känd inom vissa kretsar. Det var utöver våldtäkten även våld i forma av hårda slag. Hen har gjort en polisanmälan, men vill inte tala öppet om vad som har hänt. Vad göra? Jag ser bekanta som inteagerar med denna person, ska jag berätta för dom? Det är ändå en allvarlig anklagelse att göra emot någon. Jag har försökt släppa det, eftersom min vän har sagt att hen vill gå vidare. Men blir uppenbart störd när bekanta integrerar med personen, och undrar även om de kan vara i fara också. Om jag berättar så kommer rimligtvis personen undra vem, och då kommer jag ju blanda in personen som blivit angripen. 


   
Citera

Ja det känns ju trots allt rätt schysst att upplysa dina bekanta om vad det är för person de umgås med. Sedan kanske man bör invänta domen innan man drar igång nåt jävla drev eller liknande.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Punda:
Ja det känns ju trots allt rätt schysst att upplysa dina bekanta om vad det är för person de umgås med. Sedan kanske man bör invänta domen innan man drar igång nåt jävla drev eller liknande.

Jag känner bland annat angriparens chef ect.


   
SvaraCitera

din vän berättade något väldigt privat för dig, och bad dig att inte sprida det. där borde det inte finnas någon fråga om vad som ska göras. ifall du tror att någon är i farozonen kanske du däremot kan berätta att du har hört oroväckande saker utan att gå in på detaljer. 


   
SvaraCitera

Har du tänkt på att personen kanske ljuger/överdriver/ändrar/förvrider vad som verkligen hände? Du ger så pass lite info för att man ska kunna dra någon enkelt svar som ja eller nej.


   
SvaraCitera
Exner

Asha:
Hej, 
En vän har berättat för mig att hen har blivit våldtagen av en sådär person känd inom vissa kretsar. Det var utöver våldtäkten även våld i forma av hårda slag. Hen har gjort en polisanmälan, men vill inte tala öppet om vad som har hänt. Vad göra? Jag ser bekanta som inteagerar med denna person, ska jag berätta för dom? Det är ändå en allvarlig anklagelse att göra emot någon. Jag har försökt släppa det, eftersom min vän har sagt att hen vill gå vidare. Men blir uppenbart störd när bekanta integrerar med personen, och undrar även om de kan vara i fara också. Om jag berättar så kommer rimligtvis personen undra vem, och då kommer jag ju blanda in personen som blivit angripen. 

Hur mycket litar du på det som hon sagt?


   
SvaraCitera

Exner: hon

Icke!


   
SvaraCitera
Exner

   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Exner:

Hur mycket litar du på det som hon sagt?

Jag litar på henne helt. Orsakerna till varför är meningslösa att ta upp här. 🙂


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

bl:
Har du tänkt på att personen kanske ljuger/överdriver/ändrar/förvrider vad som verkligen hände? Du ger så pass lite info för att man ska kunna dra någon enkelt svar som ja eller nej.

Jag ber inte om ett enkelt svar, eller att trovärdigheten ska bedömmas av tredje part. 


   
SvaraCitera

JAg tycker att du ska skjuta den där illa untermenchen, de har inte rätt att leva på denna jord när de drar omkring, våldtar, rånar och allt annat piss som de gör.
Annars ås kanske du borde tala med dina kompisar om vem den här personen är och hålla er borta från honom om det är möjligt. Om man bor i samma område är det surt, man vill ju inte få hembesök av den personen, det vore ett helvete.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Om man bor i samma område är det surt, man vill ju inte få hembesök av den personen, det vore ett helvete.

Haha, ett hembesök. Jag har redan haft att göra med töntiga killar som hotat att hembesöka mig. Och jag skulle bara vara glad om jag fick anledning att handla i självförsvar när det gäller sånna här losers. 


   
SvaraCitera

Tycker verkligen inte att du ska säga till andra att någon våldtar och så kanske han / hon aldrig gjort något? Man kan inte gå runt och säga alvaliga saker om personer utan underlag. 


   
SvaraCitera

keep-calm-and-dig-deeper-35.png


   
SvaraCitera

Varna de som kan vara i farozonen för att du hört saker, men annars håll dig bah undan våldtäktsutövaren i fråga. Typ om någon frågar varför säga att du inte tycker om hen för hen ger obehagliga vibbar och du har hört saker lr w/e. Orka dreva. Bättre att bara ta avstånd.

Srsly tho, om jag hade umgåtts med en människa som är anmäld för våldtäkt utan att jag fått reda på det så hade jag velat veta. För även om jag kanske inte tror den som berättar det så är det alltid bra att vara på sin vakt. 


   
SvaraCitera