Aviseringar
Rensa alla

jag vet inte riktigt vad jag känner för honom


Ämnesstartare

jag tänkte jag skulle börja med att säga sry för att jag inte orkar kolla alla 215 någonting sidor med trådar för att se om problemet tagits upp förut.

Jag har bara haft långa förhållanden sen jag var 15 (19 nu)
Det första höll i lite över 3 år och jag var inte ledsen när det tog slut.

En månad efter det förhållandet träffade jag en ny kille och blev typ kär, det höll i runt 8 månader, jag var ganska ledsen.

Sen gick det 5 månader och jag började prata med en kille som jag kände lite lätt och det ena ledde till det andra.

Han har aldrig haft en flickvän förut och han är sådär kär som jag var när jag för första gången hade ett förhållande med någon.
Men jag kan inte för mitt liv uppbåda dom 'jag saknar dig så jag håller på att dö' känslorna som jag kände i dem tidigare förhållandena.
Och det har bara gått typ en månad! jag borde nog in jämnföra men som det varit tidigare så kunde jag itne konsentrera mig på något annat än den andra personen fören det gått typ ett halvår!

Han har sagt att han älskar mig och jag har sagt det till honom, för jag tror jag älskar honom, men jag är itne säker!
Vad i helvete ska jag göra? jag vill verkligen inte såra honom!


   
Citera
Ämnesstartare

varför är du ens tillsammans med någon om du inte ens vet om du är kär[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför jag Tror att jag är det men jag är inte riktigt säker längre... jag var övertygad om att jag var kär i början men sen så vet jag itne vad som hände... och nu är jag itne säker längre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veltana:

Han har sagt att han älskar mig och jag har sagt det till honom, för jag tror jag älskar honom, men jag är itne säker!

Säg inte att du älskar någon om du inte är säker, nu har du redan skjutit upp hopp i individen om att du känner likadant. Om du sedan kommer fram till att du inte ens är kär kan du förstöra den andra personen. Cp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veltana:

Han har sagt att han älskar mig och jag har sagt det till honom, för jag tror jag älskar honom, men jag är itne säker!

Oj, kanske inte var så smart gjort[shake] tur att han säkert bara sa så för att få ligga[smile]


   
SvaraCitera

Varför säga en sak som du inte är säker på om du menar :O ???


   
SvaraCitera

Veltana:

Vad i helvete ska jag göra? jag vill verkligen inte såra honom!

Mitt råd är nog att du ska först komma underfund med dina egna känslor innan du inleder ett förhållande med någon, det för att undvika att just detta ska inträffa och riskera att såra någon i onödan.

Du kanske inte är redo för ett förhållande efter dina långvarliga förhållanden du haft. Det känns lite som att du är ihop med någon bara för sakens skull, bara för att du är "van" vid att vara "ihop" med någon. Du kanske ska fundera om det verkligen är det du vill? Du kanske behöver vara singel ett tag och kommer underfund med ditt liv, innan du tar in en partner i det.

Och sen som de ovan redan skrivit. Säg inte saker som du inte menar, vid det här laget borde du förstå vad som är på riktigt eller inte. Det bästa är väl att du förklarar för honom hur du känner. Att du kanske inte riktigt har dom känslorna för honom som du först trodde.

Men det är klart, tittar jag tillbaka till mitt första fööörsta förhållande från början så trodde jag att jag visste vad "älska" faktiskt innebar, men idag så vet jag hur fel jag tänkte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit i samma situation. Det tog ett år innan jag gjorde slut, och då kände jag mig som ett svin.

Ju längre du väntar desto svårare blir det. Gör slut så fort du kan.

Du kommer förresten att sakna honom sen. Kanske vilja ta upp kontakten med honom igen. Men det ska du inte göra, det är inte snällt mot honom.

Och snälla, var ärlig med det. Det finns inget värre än en tjej som beter sig konstigt och slutar prata med en utan att ge en anledning till det. Det är inte snällt alls. Och man ska vara snäll mot personer som är kära i en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veltana:

jag borde nog in jämnföra

nej det borde du inte[no-no]


   
SvaraCitera