Aviseringar
Rensa alla

Jag vet inte vad jag ska prata om när jag är ensam med en tjej


Ämnesstartare

Hej

det är så att jag har ingen aning om vad jag ska prata om när jag är ensam med en tjej. Det blir alltid tyst. Och då står jag där som ett fån och kollar runt eller stirrar på en punkt. Men tex en tjejkompis, hon och jag bara stod där. Inte ens hon snackade om någonting, och i vanliga fall brukar hon prata massor med andra. Men med mig, så var jag tvungen att berätta massor av saker, hon höll antingen med eller sa "okej".
Och eftersom att jag inte visste vad vi skulle prata om så började jag prata om skolan, typ olika ämnen och sådant :/ kanske inte det roligaste de vill prata om.

Vad ska jag prata om egentligen? 🙁 och alla brukar ju säga att man ska fråga vad de tycker om vädret, så jag skojade om det. Men sen blev det tyst igen.

Är det okej att prata om skolans ämnen och skit? vad ska jag prata om^^


   
Citera
Ämnesstartare

JiNK:

och alla brukar ju säga att man ska fråga vad de tycker om vädret, så jag skojade om det. Men sen blev det tyst igen.

[sad][crazy]

hatar såna situationer, är sämst på att prata

man måste lära sig att tystnad inte alltid är pinsam[crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

Fråga saker. Alla gillar att prata om sig själva. Se bara till att inte fråga saker som kan besvaras med ett ja eller nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Fråga saker. Alla gillar att prata om sig själva. Se bara till att inte fråga saker som kan besvaras med ett ja eller nej.

som vadå tex?

jag frågade vart hon bodde, så då pratade hon lite om vart hon bodde. sen blev det tyst och jag var tvungen att ta fram nödsamtalet, Skolan. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte ditt fel att tjejer e tråkiga[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

jag frågade vart hon bodde, så då pratade hon lite om vart hon bodde. sen blev det tyst och jag var tvungen att ta fram nödsamtalet, Skolan.

Men vad fan, låt konversationen utvecklas utefter vad ni pratar om. Det funkar inte att ha några grejer uttänkta från början och sedan dra till med något nytt för att det blir tyst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Men vad fan, låt konversationen utvecklas utefter vad ni pratar om. Det funkar inte att ha några grejer uttänkta från början och sedan dra till med något nytt för att det blir tyst.

jag har ju uttänkta frågor eftersom att jag inte vet hur jag ska fortsätta konversationen ;/ ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

jag har ju uttänkta frågor eftersom att jag inte vet hur jag ska fortsätta konversationen ;/ ^^

Öva och var inte rädd för att vara tyst ibland. Bli bättre på att säga det första du tänker på.

Ex: Du frågar om var hon bor. Hon berättar. Du frågar om hur det är och berättar om var du själv skulle vilja bo någonstans som vore fräckt. Hon säger aa, det vore fräckt. Du säger att det inte lär hända för att du är fattig ungdom. Ni börjar prata om ekonomin hos ungdomar och jobb och liknande. Du frågar om hennes karriär- och framtidsdrömmar, och pratar om vad du själv vill syssla med. Ni konstaterar att det kanske inte spelar så stor roll vad man gör, man ska ju trots allt inte låta ens arbete definiera ens person och vad man gör med sitt liv. Du säger något om vad du tycker om personer som tar sina arbeten på för stort eller för litet allvar. Hon håller väl med eller något. Det blir lite tyst en stund. Du utvecklar ett tidigare ämne för att fortsätta: om man bodde fler på samma ställe skulle det vara billigare. Starta kollektiv kanske. Det vore fräckt. Hon håller med men säger att hon antagligen inte skulle klara av att leva så nära inpå flera människor, även om de var polare. Du håller väl med typ. Sedan kastar du ner henne på sängen och ni har sex eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det lättaste om man inte riktigt kommer på vad man ska prata om är att ta hjälp av sin omgivning; miljön och det som händer runt om er. Säg något kul du ser, säg att det här caféet är mysigt, säg att du älskar doften av nyklippt gräs på sommaren eller att du önskar att kommunen borde klippa gräset oftare för att du älskar doften av nyklippt gräs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon kommer då titta dig djupt i ögonen och då är det fritt fram sätt sätta på'na.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det tjejen är intresserad ev, bullet proofe

apparently..


   
SvaraCitera