Aviseringar
Rensa alla

Jag vet inte vad jag skall ta mig till..


Ämnesstartare

Jag är 18 år, och har nu träffat en kille/man som är 36 år, jag är otroligt kär i honom, han är otroligt kär i mig med..men nu till saken.  Jag vet inte hur jag ska göra för att våga öppna mig, eller inte vara rädd när han skall röra mig. jag har blivit sexuellt utnyttjad för länge sedan och har ännu svårt för närhet och känslor, jag blir rädd när någon kommer för nära, jag vet att han aldrig skulle skada mig eller göra något jag inte hade velat men det är ändå något som stoppar mig och jag låser mig. Han vet om att jag blivit utnyttjad sexuellt och accepterar det och är väldigt försiktig, men egentligen så vill jag bara att han ska ta tag i mig när jag försöker undvika hans beröring..jag är låst till något och vet inte hur jag skall kunna låsa upp det. Hjälp mig hur ska ja kunna släppa allt å bara andas ut igen!?


   
Citera

jackieo: jag vet att han aldrig skulle skada mig eller göra något jag inte hade velat

hur vet du det?


   
SvaraCitera

Du har aldrig tänkt på psykolog/kurator? Lycka till vännen 


   
SvaraCitera

Tvinga dig inte, låt det ta den tid det tar 

Försöker du pressa fram lätthet kommer den bara vara falsk och ställa till med besvär 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet att han aldrig skulle göra mig något illa. Litar på honom så pass mycket. Nej jag har inte pratat med kurator eller något sådant, skäms över att berätta det för någon som inte känner mig. Men vill inte att han skall tröttna eller känna att han inte får kärlek tillbaka..


   
SvaraCitera